professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 33042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 6 december 2003, 15:05:43
Ja, hehe nou zeg je ook wel wat... De Christien! Die boot is ook wel een beetje te groot voor dat werk  ;D.
Wij zaten samen met de Kuil in Nijmegen.... ging prima! Lekkere Chinees, trouwens ;D ;D ;D

Dave


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #91 Gepost op: 6 december 2003, 22:28:08
Nou precies, dan weet je dus ook dat het niets is om met de kuil de straten van Venlo of gelijk welke straat in te varen.

Res ( dei alleen voer uit de gaarkeuken gegeten heeft) 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #92 Gepost op: 7 december 2003, 16:12:27
Daarom in nijmegen omdat daar de stratewn nog niet onder stonden.  

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 9 december 2003, 11:24:41
Ik denk dat het allemaal wel zal mee vallen, hoor... een ondergelopen straat waar meer dan een meter water in staat is toch prima te bevaren door een rib ;D?

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #94 Gepost op: 11 december 2003, 11:08:53
Totdat er nog een auto op de straat staat of iets anders welke je niet kan zien. Het probleem is dat we er normaal omheen rijden als het niet onder water staat omdat je dan de auto kan zien maar als deze auto helemaal onderwater staat dan ligt je bot wel heel plotseling stil ::) ::) ::) ::)

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 11 december 2003, 14:31:16
Klopt, lang leven de fishfinder!

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #96 Gepost op: 11 december 2003, 16:53:48
Daar leef ik denk ik niet zo lang mee, doordat je huidige diepte meet en niet voor je zelf uit kan meten kan je alleen nog minder dan stationair varen om op tijd stil te liggen. Zodat je geen schade vaart. Dus ben je net zo snel als een vlet en moet je super geconcentreerd varen omdat je de hele tijd om je heen moet kijken en op je fichfinder. Je kan me nog niet overtuigen om met een RIb in een ondergelopen gebied te gaan varen.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 11 december 2003, 20:15:09
Nou de gever zit onder de boot, maar voor het staartstuk. En ik zal echt niet snel gaan varen, in een ondergelopen straatje.... tijd zat dus om de motor te trimmen!!!

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #98 Gepost op: 11 december 2003, 20:44:42
Voor mijn gevoel kan je nooit op tijd reageren als je op de fichfinder plotseling een ondiepte ziet deze is veel meer gemaakt om gelijdelijke verhogingen te zien en niet in 20 cm een meter omhoog. Jer bent zeker een scheepslengte kwijt voordat je boot helemaal stil ligt om je de moter goed getrimt hebt, deze lengte heb je niet als je een hek/ verkeersbord of auto in de straat tegen komt.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #99 Gepost op: 11 december 2003, 22:59:02
Door het vele oefenen wat wij met de brandweer doen hebben wij toch een redelijke kennis over het uitoefenen van brandweertaken op het water. Wij leren van de brandweer, de brandweer leert van ons. Ik ben zelf er blij met deze methode...

Een beetje kennis is wat anders als een gedegen opleiding. Sommige brandweer-vrijwilligers haken af vanwege de vele studie-uurtjes die er aan hun hobby hangen.  Het reddingswerk op het water "er een beetje bij doen" is lastig.

Henk