professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46698 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #80 Gepost op: 5 december 2003, 10:04:56
Dave,
Als jij zuinig omgaat met je materiaal, ga je niet met een rib een ondergelopen gebied in!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 5 december 2003, 10:13:48
Dave,
Als jij zuinig omgaat met je materiaal, ga je niet met een rib een ondergelopen gebied in!

Ach, dat is allemaal theoretisch. We gaan zowie zo geen ondergelopen gebied in met de Seeker, daar zijn is nou juist die BiZa vlet voor. Dat gaan we ze toch niet  afnemen. Dat vind ik nu en echte reddingsbrigade taak.

En als ze dat met wiebelvletjes willen doen Dave, laat ze! ;)

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 5 december 2003, 12:19:00
Nou Dave als het echt nood is even warm draaien aan steiger en in de haven. En dan vol gas er tegenaan. Dan gaat het nog te langzaam voor je gevoel.

Klopt, Mark

Meestal draaien we de motor wel ff warm, om te wachten op de voltallige bemanning  ;D ;D

Maar onze boot is nogal snel en met 3/4 gas, varen we nog steeds >45 knopen  ;D ;D moet toch genoeg zijn? Behalve dan wanneer er echt s.o.'s zijn natuurlijk... dan gaat ie wel open.


Dave


Dave

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 5 december 2003, 12:21:31
Dave,
Als jij zuinig omgaat met je materiaal, ga je niet met een rib een ondergelopen gebied in!

Ach onze boot is uitgerust met een fishfinder, je weet wel een paar oogjes onder water  ;D ;D
Maar ik zal inderdaad geen risico's nemen... Mijn veiligheid en de veiligheid van mijn bemanning gaat nog altijd voor alles!

Dave


Dave

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 5 december 2003, 12:23:24
Ach, dat is allemaal theoretisch. We gaan zowie zo geen ondergelopen gebied in met de Seeker, daar zijn is nou juist die BiZa vlet voor. Dat gaan we ze toch niet  afnemen. Dat vind ik nu en echte reddingsbrigade taak.

En als ze dat met wiebelvletjes willen doen Dave, laat ze! ;)

Henk

"Beide boorden: haalt op..... gelijk, haalt op.... gelijk..." ;D ;D

Dave


WRBERTJE

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 5 december 2003, 12:24:07
SNELHEID dat moet je aan passen aan de omstandigheden..... Het aller belangrijkste is rust. In mijn eerste les leerde ik dat je alleen kunt redden in rust en met rust. En een vlet van 2 meter hoogte laten lieren dat kan heel goed zonder motor.


EEN HEEL ANDERE VRAAG: !!!

wie o wie heeft er ervaring met een rib craft???
er is een kans dat onze brigade zo`n boot wil aanschaffen vandaar.


- wat doet zo`n boot in zwaar weer
- wat doet zo`n boot in de golven
- wat zijn de eigenschappen van die boot


Alvast bedankt.
Fijne sinterklaas voor iedereen  ;D ;D ;D :D


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #86 Gepost op: 5 december 2003, 13:03:41
En Dave hoe hard hij als je hem helemaal opentrekt of is dat niet meer te meten.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 5 december 2003, 14:52:09
En Dave hoe hard hij als je hem helemaal opentrekt of is dat niet meer te meten.

We hebben een keer 108 km per uur geklokt op de GPS, dan moet je 'm omhoog trimmen op de lucht.

Maar dat is niet echt veilig, dan gaat ie wiebelen ;D...


Henk


Dave

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 5 december 2003, 15:08:45
SNELHEID dat moet je aan passen aan de omstandigheden..... Het aller belangrijkste is rust. In mijn eerste les leerde ik dat je alleen kunt redden in rust en met rust. En een vlet van 2 meter hoogte laten lieren dat kan heel goed zonder motor.


EEN HEEL ANDERE VRAAG: !!!

wie o wie heeft er ervaring met een rib craft???
er is een kans dat onze brigade zo`n boot wil aanschaffen vandaar.


- wat doet zo`n boot in zwaar weer
- wat doet zo`n boot in de golven
- wat zijn de eigenschappen van die boot


Alvast bedankt.
Fijne sinterklaas voor iedereen  ;D ;D ;D :D

Er zijn diverse Ribcrafts getest, maar nog nooit aangeschaft voor het reddingswerk... Niet stabiel genoeg.

Ga eens informeren bij Klaas Post, voor een Tornado. Krijg je kwaliteit ;D

Dave


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #89 Gepost op: 6 december 2003, 12:35:09
Ik vind het een beetje een vaag verhaal worden over wel of niet RIBS in ondergelopen gebieden, Res is in een bijna grijs verleden een paar keer in limburg geweest ivm wat waterproblemen daar, de praktijk leert dat je een bootje moet hebben wat lekker licht is, waaar je goed mee kan roeien en wat een aantal stalen glij stroken heeft onder water, je liep namelijk de meeste tijd aan het vletje te trekken om te komen waar je moest komen, de motor werd pas gestart als je zeker in diep water zat, het lijkt me dus niet handig om met een RIB het gebied in te gaan.
Wat wel gedaan is is grote ribs (christien) op de maas laten varen en als een soort van verzamel plaats laten fungeren, dan was het dus langzam evacueren en daarna snel naar Nijmegen varen.

Res, (die slecht in de sporthal van Venlo kon slapen).
NoordBorgh go's North again in 2009