professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46510 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #160 Gepost op: 24 december 2003, 13:51:07
Volgens mij moeten er juist meer mensen met een beleidsvisie komen bij het ntc en dus mensne met ervaring op beleidvoering en niet de uitvoerende vanuit een brigade. Een duidelijke omschrijving van de verschillende taken van de bond en hoe deze uitgevoerd moeten worden. Een duidelijke inventarisatie  van de problemen en waar er tijd in besteed moet worden.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 24 december 2003, 14:58:02
Precies, dus iedereen er uit! Daarna met goede mensen uit de praktijk opnieuw beginnen.... En dan kan je best onderscheid maken tussen zwem- en bewakendebrigade, maar niet zo rigoreus als kees dat schrijft...


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #162 Gepost op: 24 december 2003, 16:51:48
Nier iedereen eruit maar er 1 of twee beleidmakers bij plaatsen waardoor er meer stuctuur ontstaat. De gene welke nu bij het ntc rondlopen hebben wel degelijk voldoende praktijk ervaring maar er onstbreekt een stuk visie en beleid. Door dit eraan toe te voegen kan redned een grotere meerwaarde hebben, zelf denk ik dat er financiele beperkingen zijn om goede beleidsvormers aan te nemen.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #163 Gepost op: 25 december 2003, 02:36:58
Nier iedereen eruit maar er 1 of twee beleidmakers bij plaatsen waardoor er meer stuctuur ontstaat. De gene welke nu bij het ntc rondlopen hebben wel degelijk voldoende praktijk ervaring maar er onstbreekt een stuk visie en beleid. Door dit eraan toe te voegen kan redned een grotere meerwaarde hebben, zelf denk ik dat er financiele beperkingen zijn om goede beleidsvormers aan te nemen.

9910001

Hiemee ben ik het volstrekt niet mee eens! De huidige mensen die het lidmaatschapsgeld opeten bij RedNed hebben geen benul van detaken die zij uitvoeren.
Dat kan ook niet, want ze kunnen hun eigen achternaam niet eens spellen! ;D

Nee, iedereen eruit, en nieuw bloed erion. Echt dit is de enige oplossing om te kunnen verbeteren en erkent te worden!

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #164 Gepost op: 25 december 2003, 02:53:21
Blijkbaar ben ik de enige die geen ernstige tekortkomingen zie?
Denk dat de mensen met commentaar op de leiding de macht van de mensen op kantoor nogal overschatten.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #165 Gepost op: 25 december 2003, 03:51:55
Blijkbaar ben ik de enige die geen ernstige tekortkomingen zie?
Denk dat de mensen met commentaar op de leiding de macht van de mensen op kantoor nogal overschatten.

Kees
Hebben ze nog meer mensen dan op kantoor?
Oja, er rijdt nog een rond. In een biza auto met zwaailicht... Da's een hele goeie, dat is zo.
Ze hadden ooit een mijnheer Brosi, maar die mensen op kantoor waren hem te machtig. Hij was veel te praktisch ingesteld...

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #166 Gepost op: 25 december 2003, 11:18:44
Ik snap niet dat jullie zoveel commentaar hebben, jullie sluiten jullie nergens bij aan, hebben overal commentaar op. Conformeer jullie en prober gezamelijk de kwaliteit te verbeteren. Dat doe je niet om overal tegen aan te schoppen.


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #167 Gepost op: 25 december 2003, 11:37:26
quote author=Dave link=board=12;threadid=2271;start=150#msg50758 date=1072226530]
Ik kan er niets aan doen, maar RedNed in de huidige form, kunnen ze wat mij betreft opdoeken! Je hebt er echt niets aan. Natuurlijk moet je een overkoepelend orgaan hebben. Ik zou dan ook voorstellen om IEDEREEN op het NTC te ontslaan en er goede prakijkmensen voor in de plaats aan te menen...

Je moet dan mischien wel helemaal opnieuw beginnen, maar dan kan je wel alles zo regelen, zoals het moet.

Het eerste is de erkenning door Biza als professionele hulpverlenings organisatie, met alle voor- en nadelen.
Daarna alle reddingsbrigades geheel uniform maken. Matriaal, kleding, opleiding etc. etc.

Dave
Citaat

Dave,

Ik denk dat dat moeilijk is.
De reddingsbrigades werken namelijk met een omgekeerde hirarchische structuur. De leden bepalen wat het bestuur moet gaan doen (waar de brigade heen gaat). De brigades bepalen waar de bond heen gaat.

Het zou een stuk praktiser werken als RedNed een normale structuur zouden handhaven.

Ik zit zelf ook bij het RK. Daar werken ze wel met een normale structuur. Het landelijk bureau bepaald het landelijk beleid, de afdelingen vormen conform het landelijke beleid een afdelingsbeleid en de leden conformeren zich aan het afdelingsbeleid.

Echter zie ik wel grote tegenwerking vanuit de reddingsbrigades als RedNed zo wil gaan werken.
Een voorbeeld is de kleding. RedNed wil wel uniformeren maar moet dit voorzichtig aanpakken, daarom brengen ze een advieskledinglijn uit.

Trouwens, welke brigades hebben al het kledingset van van Detemeyer? Hoe zijn de ervaringen?

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #168 Gepost op: 25 december 2003, 11:50:25
De kledinglijn van de KNBRD lijkt mij wel een aardig onderwerp voor een nieuwe discussie toch?
Dus bij deze

Kees


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #169 Gepost op: 25 december 2003, 11:59:13
lijkt mij slimmer om deze discussie apart op te starten.

Luke :)
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge