professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #170 Gepost op: 25 december 2003, 12:44:00
Om weer even op het topic terug te komen, volgens mij staat professionaliteit gelijk aan berekend zijn op je taken.
Dus: primair geoefendheid, secundair: uitrusting

Kees


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #171 Gepost op: 25 december 2003, 14:07:15
Klopt,

Uitrusting cq. materiaal is ook een voorwaarden voor professionaliteit, echter weet ik niet waar je precies heen wil met de discussie.

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #172 Gepost op: 25 december 2003, 14:18:55
Telt hoe je georganiseerd bent niet mee? En je bereikbaar- en inzetbaarheid? en je financiële plaatje, de continuïteid? Opleiding, herkenbaarheid, leeftijd toepassing ARBO erkenning in bestaande structuren...

Nee, het ligt nog wat complexer als een geoefende havenmeester met z'n maat op de golventijger II

Henk


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #173 Gepost op: 25 december 2003, 14:22:37
Klopt,

maar ik had het ook maar over 'n voorwaarde.
 ::)
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Dave

  • Gast
Reactie #174 Gepost op: 25 december 2003, 14:51:27
Het gaat er nu niet over hoe de situatie nu is, maar hoe professioneel het nu is...  Ik vind de professionaliteit bij RedNed ver te zoeken.

De structuur waarop RedNed nu draait, met allemaal autonome reddingsbrigades is het eerste dat moet worden afgeschaft.
Waneer je dit doet en je hebt goede mensen op het bondsbureau, kan je beginnen aan de rest.

Dave


Dave

  • Gast
Reactie #175 Gepost op: 25 december 2003, 14:56:24
Ik snap niet dat jullie zoveel commentaar hebben, jullie sluiten jullie nergens bij aan, hebben overal commentaar op. Conformeer jullie en prober gezamelijk de kwaliteit te verbeteren. Dat doe je niet om overal tegen aan te schoppen.

Wij zijn allemaal lid geweest bij een reddingsbrigade uit de regio. Sommige van ons zitten al meer dan 20 jaar in het reddingswereldje. Wij weten best hoe het er aan toe gaat, maar zouden nooit meer terug willen..

We zijn juist een eigen vereniging begonnen, omdat wij vinden dat de reddingsbrigades niet met hun tijd meegaan en zich niet professioneel opstellen.

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #176 Gepost op: 25 december 2003, 15:03:09
Dave,
Mijn mening is dus juist ondersom.
Reddingsbrigades onderling verschillen ook enorm in proffesionaliteit.


Dave

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 25 december 2003, 15:06:07
Precies, er zijn grote verschillen tussen de professionaliteit van de reddingsbrigades onderling. Maar bij ons in de regio is er van de 4 brigades mischien 1 die het predicaat professioneel zou kunnen dragen. De andere 3 doen hun best maar falen door verschillende factoren.

Vandaar dus ons clubje  ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #178 Gepost op: 25 december 2003, 18:32:40
Er is 1 brigade welke jij het predikaat proffesioneel wilt geven, naar mijn inziens is dit een persoonlijke mening naar gelang het gene wat je zelf belangrijk vind. Hierbij teld ook nog eens dat het niet uit maakt of een mederedder het proffesioneel vind maar de gene die geholpen worden en de gene die betalen. Ook kan je de vraag stellen hoe proffesioneel het moet zijn. Tot welk nivo moet je brigade zijn om verantwoiord zijn taak uit te voeren het kan altijd beter, hiervoor moeten dan wel de juiste middelen beschikbaar zijn. Vergelijk het met een brandweer als je 1 ploeg hebt welke altijd kan uitrukken is dit heel proffesioneel maar als je er 10 hebt is het veel beter tot hoe ver moeten we gaan. Verder is de vraag of niet eerst de gebieden waar bijna geen voorzieningen zijn op dit gebied niet beter eerst voorzien worden voordat andere gebieden het uitgebreid en verbeterd wordt. Het is vreemd dat op de randmeren tig reddingsboten varen en in friesland zie je geen enkele boot, dit terwijl het volgens mij gewoon even druk is op de friese meren met watersporters.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #179 Gepost op: 25 december 2003, 18:35:19
Precies, er zijn grote verschillen tussen de professionaliteit van de reddingsbrigades onderling. Maar bij ons in de regio is er van de 4 brigades mischien 1 die het predicaat professioneel zou kunnen dragen. De andere 3 doen hun best maar falen door verschillende factoren.

Vandaar dus ons clubje  ;D

Ik vind er twee professioneel

Henk

Dave