professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #180 Gepost op: 25 december 2003, 21:10:17
Geef mij jullie criteria eens?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #181 Gepost op: 26 december 2003, 00:54:49
Geef mij jullie criteria eens?

Goede, dus betrouwbare, snelle inzetbaarheid.
Behoolijk opleidigsniveau, voldoende mensen met een leeftijd boven de 18.
slagvaardig optreden in precaire situaties.
goede communicatieve eigenschappen.
en natuurlijk goed (stevig, snel) materiaal.

Kortom, alles wat voor adequate hulpverlening  nodig is.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #182 Gepost op: 26 december 2003, 12:18:25
Dit zijn inderdaad kriteria maar hoe je dit moet meten is 6 man voldoende of moet je 10 man hebben in uitrukdienst. Verder moet je een snelle en stevige boot hebben wat is snel??? Zo kunnen we wel doorgaan waarom zijn ze bij jullie dan proffesioneell ik zie op jullie site 8 man staan is dit voldoende, zijn jullie opleidingen proffesioneel welke praktijkgerichte opleiding volgen jullie voor het varen, hebben jullie een betrouwbare inzet als jullie per telefoon gealarmeerd moeten worden zijn piepers niet meer betrouwbaar als bij jullie de telefoon waarop jullie gealarmeerd worden buiten bereik is worden jullie niet gealarmeerd.

9910001

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #183 Gepost op: 26 december 2003, 12:20:00
Ik vind jullie criteria wel zeer subjectief.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #184 Gepost op: 26 december 2003, 12:25:39
Dat wou ik er ook mee zeggen je kan het zo nooit meten of iemand proffesioneel is. Wat ik proffesioneel vind hoeft de rest nog niet te vinden.

9910001

ps vind het erg dapper om te zeggen dat je bter functioneerd als de rest, dit zal een keer tegen je gebruikt kunnen worden.
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #185 Gepost op: 26 december 2003, 16:15:58
Dat wou ik er ook mee zeggen je kan het zo nooit meten of iemand proffesioneel is. Wat ik proffesioneel vind hoeft de rest nog niet te vinden.

9910001

ps vind het erg dapper om te zeggen dat je bter functioneerd als de rest, dit zal een keer tegen je gebruikt kunnen worden.

Ho hoh ho ho, ik had het over de reddingsbrigades van Blaricum en Huizen. Over onszelf heb ik geen oordeel. Bovendien zijn wij niet opgenomen in de bestaande structuren, dus wij voldoen niet aan twee van de criteria. Ik zie ons liever als vangnet. Wij zijn die "gatenvullers" waar al die officiële jongens zo tandenknarsen naar kijken en roepen "het zou verboden moeten worden!"

Hoe meer succes wij hebben, hoe harder ze dat gaan roepen en des te bozer ze worden. Had je ze moeten horen toen Dave lid bij ons werd! Dus wij weten inmiddels dat hoe harder ze gaan roepen en hoe bozer ze worden hoe beter wij het kennlijk doen.  

Toen onze boot (de oude Seeker) stuk was waren ze uiterst vriendelijk. Er waren er zelfs bij die ons gedag begonnen te zeggen! :o

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 26 december 2003, 16:40:01
Dit zijn inderdaad kriteria maar hoe je dit moet meten is 6 man voldoende of moet je 10 man hebben in uitrukdienst. Verder moet je een snelle en stevige boot hebben wat is snel??? Zo kunnen we wel doorgaan waarom zijn ze bij jullie dan proffesioneell ik zie op jullie site 8 man staan is dit voldoende, zijn jullie opleidingen proffesioneel welke praktijkgerichte opleiding volgen jullie voor het varen, hebben jullie een betrouwbare inzet als jullie per telefoon gealarmeerd moeten worden zijn piepers niet meer betrouwbaar als bij jullie de telefoon waarop jullie gealarmeerd worden buiten bereik is worden jullie niet gealarmeerd.

9910001

9910001

9910001,

Ga nou niet zoals alle reddingsbrigades uit de regio, fabeltjes opperen, maar hou je aan de feiten.
Wanneer je niet precies weet hoe of wanneer wij onze leden allarmeren, vraag dat dat gewoon.

Onze harde kern bestaat uit de mensen wiens foto je op internet ziet staan. Daarnaast hebben we no een aantal leden, die minder actief varen. Wanneer ze actief worden, komen ze vanzelf op de site.

Wat je wel of niet professioneel vind kan ik niet beoordelen. Ik nodig je van harte uit eens een dagje mee te varen. Dan kun je achteraf beoordelen hoe professioneel je ons vind!

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #187 Gepost op: 26 december 2003, 17:08:52
Wij hebben een eigen alarm nummer wat mensen kunnen bellen voor niet spoed eisende hulp. Dat ze daar steeds meer op gaan bellen voor spoedeisende hulp is een zorgwekkende ontwikkeling waar we niet blij mee zijn en die we niet propageren, maar wat misschien iets zegt over de werking van de professionele kanalen. Dat de melding telefonisch binnenkomt wil nog niet zeggen dat we ook telefonisch alarmeren, we dragen weldegelijk piepers.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #188 Gepost op: 26 december 2003, 17:19:50
Het komt bij mij zo over met de HOGE
wel de lusten maar niet de lasten


Dave

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 26 december 2003, 17:32:03
Het komt bij mij zo over met de HOGE
wel de lusten maar niet de lasten

Nee, het is maar hoe je het leest...

Wij willen best geallarmeerd worden, maar willen geen gebiedsbepalende regeltjes, of iets dergelijks.
Wanneer je subsidie krijgt van de gemeente, zul je ook naar hun moeten luisteren, wat betreft de regels. Dit willen wij dus ook niet.  Vandaar.

Dave