professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46492 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #230 Gepost op: 29 december 2003, 14:38:57
Iedereen doet ook zijn best om het te bereiken maar deze weg is lang, het lijkt alsof er niets gedaan wordt maar ik ben er van overtuigd dat alle brigades hun best doen op locaal nivo. Wel is niet bij alle brigades het zelfde doel in het visier. De middelen is 1 maar ook de mensne moeten capabel zijn om deze middelen te kunnen geburiken en nog belangrijker er moeten voldoende mensen beschikbaar zijn. Proffessionaliteit kan je alleen behalen als je taken duidelijk zijn, met deze taken kan je een proffesionele opzet maken om deze uit te voeren.

9910001

Proeft toch een beetje naar een kip-ei verhaal. Met goede spullen oog je wat makkelijker profi. En die spullen krijg je pas als je profi oogt. :D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #231 Gepost op: 29 december 2003, 14:47:14
Is het niet zo dat je gewoon het belang van spullen moet kunnen aantonen dat je hiermee de spullen ook voor elkaar krijgt. Een profi organisatie welke geen nut heeft slaat nammelijk ook nergens op.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #232 Gepost op: 29 december 2003, 14:53:51
Is het niet zo dat je gewoon het belang van spullen moet kunnen aantonen dat je hiermee de spullen ook voor elkaar krijgt. Een profi organisatie welke geen nut heeft slaat nammelijk ook nergens op.

9910001

Haal alle spullen weg bij de KNRM en je houdt bijna niks over. Een groot gedeelte van het aanzien van de KNRM ontleent zich aan het mooie materiaal. Het is een wisselwerking. Kip en ei dus. Plannen alleen zijn veel moeilijker te verkopen. De gemeente is net de bank van lening. Heb je niks dan krijg je niks.

Of ze moeten zelf het idee al een beetje hebben, dan kan je ze helpen of bewust maken. Het bedrag van € 40.000,00 dat RB Huizen structureel krijgt bv. Het zou me verbazen als iemand met alleen een goed plan zoveel geld loskrijgt van een gemeente. Ik wil daar graag een paar voorbeelden van horen...

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #233 Gepost op: 29 december 2003, 15:50:18
Voorbeeldje : Ga maar eens kijken in Andijk..

Ik respecteer iedereen mening. Het is wel degelijk motiverend bedoeld.

Je moet niet de middelen centraal zetten. Als je doel met de zelfde kwaliteit kan bereiken met een roeibootje of met mooie boot als de nieuwe 't Span.. Dan doe je net zo goed, alleen met veel minder geld.

Je doel centraal stellen betekend dat je kan uitleggen waarom je bepaalde middelen nodig hebt..

Dus eerste doel helder, dan bekijken hoe dat doel kan behalen, pas daarna kijken naar geld en middelen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #234 Gepost op: 29 december 2003, 15:54:04
Voorbeeldje : Ga maar eens kijken in Andijk..

Ik respecteer iedereen mening. Het is wel degelijk motiverend bedoeld.

Je moet niet de middelen centraal zetten. Als je doel met de zelfde kwaliteit kan bereiken met een roeibootje of met mooie boot als de nieuwe 't Span.. Dan doe je net zo goed, alleen met veel minder geld.

Je doel centraal stellen betekend dat je kan uitleggen waarom je bepaalde middelen nodig hebt..

Dus eerste doel helder, dan bekijken hoe dat doel kan behalen, pas daarna kijken naar geld en middelen..





Dat vind ik een goed voorbeeld, ze hadden al een schitterende boot (die ken je wel) en konden mede daardoor een nog mooiere boot aanschaffen. Misschien over een paar jaar een wel een Valentijn klasse als ze zo doorgaan. ;D

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #235 Gepost op: 29 december 2003, 16:05:16
Haal alle spullen weg bij de KNRM en je houdt bijna niks over.

Ik ben zeer goed bekend met de KNRM en haar voorganger KZHMRS en de mensen die op deze boten varen en voeren.
Nu oogt het materiaal een stuk mooier en beter maar het zijn nog steeds de mensen die het doen.
wat hebben zij met elkaar gemeen? Een duidelijke doelstelling, motivatie en geoefendheid.

Je komt echt verder met gemotiveerde, getrainde mensen in een goed samenwerkende groep met simpele middelen als met een zootje ongeregeld met de meest fantastische zaken.
Sluit me dus ook volledig bij Peter aan.

Kees


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #236 Gepost op: 29 december 2003, 16:23:29
Bij andijk is er een vooruitgang in proffesionaliteit door een nieuwe boot. Ze hadden een goede en mooie boot maar daardat er andere voorwaarden waren aan ee nieuwe boot is er voor gekozen om een grotere boot met niewere middelen toe te passen. Door van 1 motor naar twee te gaan is de boot betrouwqbaarder tijdens het varen je komt makkelijker terug aan de kant als je pech hebt. Verder de uitbrieding met radar geeft meer zicht op het water. Dus een duidelijke verbetering.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #237 Gepost op: 29 december 2003, 16:49:50
Ken jij nog een brigade die elke 5 jaar met een nieuwe boot vaart.. ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #238 Gepost op: 29 december 2003, 16:53:56
Ik ben zeer goed bekend met de KNRM en haar voorganger KZHMRS en de mensen die op deze boten varen en voeren.
Nu oogt het materiaal een stuk mooier en beter maar het zijn nog steeds de mensen die het doen.
wat hebben zij met elkaar gemeen? Een duidelijke doelstelling, motivatie en geoefendheid.

Je komt echt verder met gemotiveerde, getrainde mensen in een goed samenwerkende groep met simpele middelen als met een zootje ongeregeld met de meest fantastische zaken.
Sluit me dus ook volledig bij Peter aan.

Kees

Hoe komt een zooitje ongeregeld nu aan de meest fantastische outfit?

Wij hadden 25 goed geoefende, goed gemotiveerde leden. Toen de boot te klein werd, en wij keer op keer door onze collega's aan alle kanten voorbij gevaren werden zeiden ze een voor een op, de lol was er af. 8 leden zijn nog overgebleven. Ik blijf overtuigd van het kip-ei verhaal. Motivatie geoefendheid is leuk, maar waar blijf je zonder je spulletjes? Bij de tewaterlating van onze nieuwe boot is zijn de gemeenteraden van alle buurtgemeenten geweest. We hebben goede kontakten kunnen leggen. En geloof me nou, de aanblik van zo'n boot hielp. ;D Het een ken niet zonder het ander.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #239 Gepost op: 29 december 2003, 17:02:31
Je hoeft geen goed materiaal te hebben om je leden gemotiveerd te houden een duidelijke taak is wel belangrijk. Als je aan alle kanten voorbij wordt gevaren door andere reddingsboten dan ga je twijvelen waarvoor zit ik hier eigenlijk. Maar met een ieuwe boot zijn die andere boten met de zelfde taak nog asteeds aanwezig. Ik zou dan ook een keer bij mezelf achter de oren krabben waarom zijn wij er dan ook. Ook niet alle knrm station beschikken over de nieuweste boten, elburg heeft oud teede hansje gekregen, scheveningen heeft ook al in geen jaren een ieuwe boot gehad eerst de van engelburg en nu de christien zeg niet dat dit slechte boten zijn maar een nieuwe boot komt toch beter over. Al moet de knrm weer roeiend gaan redden zolang het nodig is zal de bemanning dit doen.

9910001
9910001