AED bij politiekorpsen

Auteur Topic: AED bij politiekorpsen  (gelezen 4409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

medicdriver

  • Gast
Gepost op: 5 november 2003, 20:26:11
Wie van de blauwe broeders weet welke regiokorpsen in Nederland wel over een AED in de noodhulpvoertuigen beschikken? (en zijn opgeleid)
Met collegiale groet van medicdriver @ :)




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 5 november 2003, 20:38:10
volgens mij geen enkel korps...misschien een pilot die nog ergens doorloopt....maar dat weet ik niet zeker...
Bij de Kmar op schiphol worden wel mensen opgeleid, en hangen de AED's ergens aan de muur...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2003, 09:44:43
Groningen niet dus. Da's geen primaire politietaak aldus de mensen die daarover beslissen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 7 november 2003, 09:46:32
Ik denk Noord-Holland-Noord(alkmaar/ Den Helder enz).

MVG
Mike


wmrNick

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 november 2003, 16:12:29
Ik ben opgeleid, samen met nog een x aantal collega's, om een AED te mogen bedienen. Ik ben werkzaam bij de Politiedienst, Luchthaven Schiphol, Marechaussee.

We hebben de AED niet in de auto zitten, maar er hangt er één op ons buro en er hangen diverse AED's op strategische punten op de Luchtaven.

Volgens mij zijn wij het enige "korps" wat nu operationeel draait met de AED.

met vriendelijke groet

Nick


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2003, 16:16:17
hebben jullie de AED al in de praktijk moeten gebruiken?


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #6 Gepost op: 15 november 2003, 21:57:50
De regio Kennemerland heeft ze voorlopig ook in de auto, eerst als pilot, roulerend met de Zaanstreek. De proef is reeds afgelopen maar dit stond vandaag bij ons in de krant.

Letterlijke tekst:
Dankzij zwaar verzet van agenten in het korps Kennemerland blijven surveillanceauto's voorlopig uitgerust met de automatiische externe defibrillator (AED). Agenten binnen het korps hebben daar met succes op aangedrongen bij de leiding.


wmrnick

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2003, 16:46:37
hebben jullie de AED al in de praktijk moeten gebruiken?
Aldus Peter D.


Toevallig heb ik van de week de AED moeten gebruiken bij een onwelwording. Het apparaat werkte super, ging allemaal zeer goed. Helass habben we het beoogde doel niet bereikt, als je begrijpt wat ik bedoel.


mvgr

Nick


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 16 november 2003, 16:52:48
hebben jullie de AED al in de praktijk moeten gebruiken?
Aldus Peter D.


Toevallig heb ik van de week de AED moeten gebruiken bij een onwelwording. Het apparaat werkte super, ging allemaal zeer goed. Helass habben we het beoogde doel niet bereikt, als je begrijpt wat ik bedoel.


mvgr

Nick
tja naar dat het niet is gelukt,maar jullie zullen er alles aan gedaan hebben om het wel te doen lukken


KNick

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 november 2003, 18:43:57
Ja daar kun je wel van op aan ja.

mvgr

Nick