Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.

Auteur Topic: Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.  (gelezen 76283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2008, 14:54:10
ff gegoogled..(calamiteiten, sprinter, amsterdam) en tot mijn verrassing een marktplaats advertentie retour:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DCalamiteiten+amsterdam+sprinter%26meta%3D&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/mercedes-benz/146740933-mercedes-sprinter-2-7-416-cdi-automaat-dubbel-lucht.html%3Fxref%3D1

volgens mij is dit de bus die je bedoelt en hij is nog te koop ook!  8)
(in de adv onderaan de foto's de 4e en 5e zijn het duidelijkst)

Als ik zo de foto's van de andere voertuigen bekijk begin ik me toch af te vragen wat dat nou voor tent is. Ik zie alleen maar "net-niet' strepen op die auto's zitten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2008, 00:16:28
Het is voor zover ik dat goed begrepen heb een calamiteitendienst die bijvoorbeeld in opdrachten van woningbouwverenigingen ''spoed'' klussen uitvoert. Bijvoorbeeld wateroverlasten, rioleringsproblemen en andere werkzaamheden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2008, 15:56:23
Met enige regelmaat hebben ze op MP ook zwaaibalken, stopborden en sirene's te koop staan.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2008, 18:37:44
Klopt, ze hebben nu een nieuwe bus. Eerst stonden hier nog geen lampen op, deze zullen er nu wel opgezet zijn.

Ik kwam die bus vandaag tegen op de A-10 en er zit nu een ledflitsbalk op in de kleur blauw.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2008, 18:47:57
Ik kwam die bus vandaag tegen op de A-10 en er zit nu een ledflitsbalk op in de kleur blauw.

Dat verdiend een leuk onderzoekje toch? Met andere woorden, volgende keer even aan de kant?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2008, 18:54:35
Dat verdiend een leuk onderzoekje toch? Met andere woorden, volgende keer even aan de kant?

Tja op grond van? Zolang hij ze niet in gebruik heeft kan je weinig. En om hem alleen daarvoor aan de kant te gaan zetten........ :-\


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #16 Gepost op: 31 maart 2008, 19:23:57
Tja op grond van? Zolang hij ze niet in gebruik heeft kan je weinig. En om hem alleen daarvoor aan de kant te gaan zetten........ :-\

Vanuit het voertuigreglement is de aanwezigheid van blauwe lampen op een voertuig zonder ontheffing toch al niet toegestaan?


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2008, 19:34:22
Vanuit het voertuigreglement is de aanwezigheid van blauwe lampen op een voertuig zonder ontheffing toch al niet toegestaan?

Tja en je denkt dat er geen andere prio's zijn?
Gelukkig zijn er iedere week in AA grote verkeerscontrole's , dus hij komt vanzelf wel aan de beurt hoor.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2008, 19:41:02
Ik zeg ook niet dat het een grote prioriteit nodig heeft. Ik reageer alleen op je stelling: "Zolang hij ze niet in gebruik heeft kan je weinig".  Ging aan mezelf twijfelen... ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2008, 16:31:20
Regelmatig zie ik een groot blauw busje rijden met wit/rode striping (geen biza, maar verschilt niet veel) en op de zijkanten AFD CALAMITEITEN. Ook hebben deze busjes een blauwe ledbalk achterop het voertuig zitten.

Op het internet is niks te vinden over dit bedrijf(?) Maar zijn zij bevoegd om met een blauwe balk rond te rijden? En weet iemand wat deze dienst inhoud?

Zouden dit gewoon loodgieters zijn, of is het een soort salvage?

Ik zal proberen een foto te schieten als ik er weer eens een tegen kom...