Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.

Auteur Topic: Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.  (gelezen 76285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #60 Gepost op: 18 mei 2009, 22:59:09
Dan hebben ze van bus gewisseld, of ze draaien elke keer de witte erop als ze in almere zijn  ::)
Toen ik die mederwerkers sprak, zeiden ze dat hun baas het leuk vind staan...


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 19 mei 2009, 18:03:59
Die gasten hebben meerdere voertuigen in bezit. Ook enkele zonder zwaaibeugel.


steven.hfh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #62 Gepost op: 2 november 2009, 12:50:09
Hoewel de laatste reactie op dit topic al weer enkele maanden oud is, wil ik hier toch even op reageren; ook in reactie op deze en deze posts.

Gisteravond rond 22:15 heb ik namelijk drie van deze busjes met hoge snelheid zien aankomen bij het postkantoor aan de Reinier Engelmanstraat in Amsterdam-West. Op zich niks mis mee, ware het niet dat een van de busjes vlak voor aankomst enkele seconden zijn sirene aanzette, die overduidelijk een Amerikaanse sirenegeluid produceerde (dus geen doorsnee tweetoon). Bovendien claxonneerde het voertuig, waarbij een geluid werd geproduceerd werd dat identiek is aan de toeters van veel Amerikaanse hulpverleningsvoertuigen. Bovendien stond dit busje bij aankomst eventjes met blauwe optische signalen bij het betreffende postkantoor. Ook kwamen er twee ongemarkeerde personenauto's aan.

Toen ik er heen liep stond er een groepje mannen (zonder uniform) en werd mij verteld door te lopen. Toen ik mijn mobieltje pakte kwam één van de mannen naar me toe om te vragen of ik foto's van de nummerborden aan het maken was, en "dat dat niet was toegestaan". Daarop vroeg ik wat er aan de hand was, waarop ik een ontwijkend antwoord kreeg in de trant van "we zijn even met deze mannen aan het overleggen". Als ik het goed zag was de bestuurder van één van de busjes een politieformulier aan het invullen. Circa vijf minuten later vertrokken alle vijf de voertuigen weer.

Waarom ik de nummerborden niet mocht fotograferen is mij een raadsel; dit zijn ontzettend opvallen voertuigen. Is dat dan slechts interessantdoenerij of moet ik hier meer achter zoeken?

In tegenstelling tot wat op dit forum eerder is beweerd, zijn deze busjes dus wel degelijk zijn uitgerust met blauwe zwaailichten, en sterker nog, met een Amerikaanse stijl sirene. Ik vraag me zo langzamerhand af of dit alles wel is toegestaan, en zo ja, wat voor urgent werk deze mensen eigenlijk doen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 2 november 2009, 17:09:38
In tegenstelling tot wat op dit forum eerder is beweerd, zijn deze busjes dus wel degelijk zijn uitgerust met blauwe zwaailichten, en sterker nog, met een Amerikaanse stijl sirene. Ik vraag me zo langzamerhand af of dit alles wel is toegestaan, en zo ja, wat voor urgent werk deze mensen eigenlijk doen.

Lees alle andere topic's even over het voeren van blauw en sirene's door niet hulpdiensten ... Mag niet ., tenzij ze ontheffing hebben.
De eigenaar heeft ook met enige regelmaat blauwe signalering op marktplaats te koop staan en ook ik heb al een aantal keren gezien dat er dáádwerkelijk blauwe signalering op de voertuigen aanwezig is ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #64 Gepost op: 23 april 2010, 17:58:39
je kent ze omdat je er zelf een bent. dus dit verhaal gaat over jou.

Citaat van: bob op 15 Juni 2008, 20:50:07

Ik denk niet dat ie vlug zal reageren op je stellingen, want het staat er al ff. Maar, je weet maar nooit.  O0


Remoz

  • CEO of GATE Specialties
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
    • World wide government supplier!
Reactie #65 Gepost op: 15 september 2010, 15:43:31
Ja leuk, maar men werkt dus wel voor de gemeente ik ken ze en er zijn 18 van die bussen door het hele land het is een soort seon

Wellicht als een vrij inactief topic maar toch aangezien ik relatief nieuw ben in het gebruik van het forum wilde ik toch nog even een reactie posten.
Ik heb inmiddels voldoende ervaring met beide bedrijven, en ik kan zeggen dat afd. Calamiteiten weinig raakvlakken heeft van SEON. Zogezegd, ik zou nog niet eens kunnen zeggen dat ze in de schaduw van SEON staan.
GATE Specialties, worldwide source for governments! [img]http://www.g


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #66 Gepost op: 15 januari 2012, 20:03:29
Bestaat deze echt? screencap Lijn 32


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #67 Gepost op: 15 januari 2012, 20:09:49
Nep voertuig volgens mij. Tijdje terug wat over gevonden op internet zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Gevonden: http://www.karelvogels.nl/lijn%2032/Lijn%2032.html


sylvester1986

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 15 januari 2012, 20:22:06
Als ik kijk naar de Nederlandse wagens dan hebben die allemaal een militaire registratieplaat en dit voertuig niet, lijkt me ook nep.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #69 Gepost op: 15 januari 2012, 20:25:13
Bestaat deze echt? screencap Lijn 32


Lijkt op een auto van de calamiteitendienst, (omgestickerd) die in en rond Amsterdam rijd. Ze hebben altijd al blauw in hun balk gehad. Waar om weet ik ook niet.