Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.

Auteur Topic: Afd Calamiteiten / Explosievenbus etc.  (gelezen 76812 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #80 Gepost op: 16 januari 2012, 19:28:59
Dat lijkt mij sterk, vorige week nog zien rijden met blauw... ze reden een klein stukje in een woonwijk.
Zie ook de bovenstaande foto, zelfde kap met blauw er in.

Die foto heb ik gemaakt en deze balk is volledig amber. Geen blauw. Alleen de kap is blauw, de verlichting niet. Als je het het hebt gezien met daadwerkelijk flitsende blauwe verlichting, is het dus een ander voertuig geweest. Of hetzelfde voertuig met een andere balk, maar goed...


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #81 Gepost op: 16 januari 2012, 19:37:57
Het is sowieso een andere voertuig geweest, kenteken is namelijk anders.  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #82 Gepost op: 16 januari 2012, 19:40:23
Ik denk dat er wat door de war gaat. Ik doel met mijn postings in iedergeval op het voertuig gefotografeerd op de A1 met Afd. Calamiteiten erop gedrukt  :)


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #83 Gepost op: 16 januari 2012, 19:42:14
Die foto heb ik gemaakt en deze balk is volledig amber. Geen blauw. Alleen de kap is blauw, de verlichting niet. Als je het het hebt gezien met daadwerkelijk flitsende blauwe verlichting, is het dus een ander voertuig geweest. Of hetzelfde voertuig met een andere balk, maar goed...

OK ik bedoel de 37-VNJ-4, ook van de Afd. Calamiteiten. Dat is de bus die is gebruikt voor Lijn 32.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #84 Gepost op: 17 januari 2012, 00:17:11


Die foto heb ik gemaakt en deze balk is volledig amber. Geen blauw. Alleen de kap is blauw, de verlichting niet. Als je het het hebt gezien met daadwerkelijk flitsende blauwe verlichting, is het dus een ander voertuig geweest. Of hetzelfde voertuig met een andere balk, maar goed...

In mijn begin-dagen hier op het forum heb ik al eens een bericht neer gezet over deze dienst.
Toen reden ze met martinhoorns door de woonwijk onderweg naar een waterlekkage, in een oudere Sprinter met een oranje/blauwe Vieuwpoint dakset, blauwe flitsers in de grill en nog wat feestverlichting.
Het is ook geen nieuws dat zij er alles aan doen om zoveel mogelijk op een officiële hulpdienst proberen te lijken, de blauwe kappen op de amber-lichtbalk, de blauwe lampen op hun hoogwerker, de strepen en gebruikte letters op de voertuigen wijzen daar in ieder geval op.

Zij bieden tevens met enige regelmaat gebruikte Federal Signal Vista's aan het het internet met alles er op, er aan en er in.

Overigens is het officiële topic over deze dienst inderdaad verwijderd geweest, omdat er allerlei rand-dingen bij werden gehaald die niet op het hulpverleningsforum thuis horen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #85 Gepost op: 17 januari 2012, 07:54:11
Als we het dan toch over inbreuk op de huisstijl hebben zeg.  :-X


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #86 Gepost op: 27 januari 2013, 21:59:32
er staat ook een ladderwagen van de afd. calamiteiten langs de A1 bij de afslag naar almere vanuit Het gooi , daar staat ook een veegwagen naast ( zit ook blauw blauw op )
Oud topic maar toch even een reactie. Volgens mij gaat het om het onderstaande voertuig wat nu op marktplaats te koop staat:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vrachtwagens/m624450096-brandweerhoogwerker-brandweer-auto-ladderwagen-hoogwerker.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


thefirefreak911

  • zware brandweerfreak
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • engine 44 freak
Reactie #87 Gepost op: 29 juli 2013, 16:42:52
di busje zag ik vandaag ook rijden verlengde Mercedes met blauwe lichtbalk en op de zijkant "afd.calamiteiten"
"fire fighting is your life, and can cost your life"


Bert Zwerver

  • Handhaver-D
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Veteranen Search Team
Reactie #88 Gepost op: 12 december 2014, 20:04:43
Bij mij in de straat woont de eigenaar van dat loodgieters bedrijf, van de zomer werd hij voor zijn deur aangesproken door een motordiender over de stripping op zijn motorkap. Na enig overleg moest hij de motorrijder volgen naar het politiebureau, de volgende dag stond de bus bij hem voor de deur met een kale motorkap. Waarschijnlijk een diender die heeft doorgepakt op die stripping.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 12 december 2014, 20:22:20
Citaat van: Bert Zwerver link=msg=1313965 date=1418411083
Bij mij in de straat woont de eigenaar van dat loodgieters bedrijf, van de zomer werd hij voor zijn deur aangesproken door een motordiender over de stripping op zijn motorkap. Na enig overleg moest hij de motorrijder volgen naar het politiebureau, de volgende dag stond de bus bij hem voor de deur met een kale motorkap. Waarschijnlijk een diender die heeft doorgepakt op die stripping.
Rijdt deze nog steeds met Blauwe kappen?