Beveiligers en Steek- of Kogelwerende vest of Combivest

Auteur Topic: Beveiligers en Steek- of Kogelwerende vest of Combivest  (gelezen 20074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2010, 21:06:53
Én toch zou ik het even overleggen met je baas ...

Ja maar dan moet ik toch wat te overleggen hebben, of niet dan :P Maar blijkbaar heeft niemand ene beter idee qua vest. Of gebruikt hie rniemand een ander vest. Overigens is er al over gesproken, m'n baas gaat ook nieuwen verstrekken. Maar het voordeel aan mijn baas is dat eigen aanschaf regelmatig goed is. En ik moet gewoon bij zoiets aantonen dat die van mij beter is :P


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2010, 00:44:59
Ja hoor, een vest met trauma platen erin. Stukken beter. Of je er blij van wordt is een tweede.

Die Bsst vesten van de kmar/politie zijn mijnsinziens redelijk afdoende voor het werk wat we doen. Naald en steekwerend en bestand tegen kk en gk tot 9mm. Alles zwaarder heb je toch een AT voor nodig ;)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2010, 16:34:59
Ik ben verzekerd mits ik aantoon dat het van een hogere kwaliteit was dan wat de baas verstrekt ;)

Geldt dat ook voor de andere door de baas verstrekte middelen?
Daarnaast, hoe ga jij aantonen dat het van hogere kwaliteit is?

Grtz,
Marcel


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2010, 19:37:26
Geldt dat ook voor de andere door de baas verstrekte middelen?
Daarnaast, hoe ga jij aantonen dat het van hogere kwaliteit is?

Grtz,
Marcel

Dit geld niet voor attributen als geweldsmiddelen enz. Maar je mag bv. wel je eigen zaklamp gebruiken, als jij daarmee beter presteert, dan die grote maglite van de baas. En hoe? T nummer wat erop staat die testresultaten. Maar ik ga afwachten, want ik zag collgea's in iets anders lopen :P


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2010, 10:44:05
Als de vesten de juiste certificaties hebben ben je zowiezo verzekerd. Dat is het probleem van heel mensen, op de chinese markt smijten ze goedkope vestjes naar je kop, zonder enige normering ofwel met normering die totaal niet ter zake doet. Ook worden heel veel NIJ3 genormeede vesten verkocht met ofwel zowiezo de belofte dat ze ook wel steekwerend zijn ofwel met 1 of andere bizarre laag er in geweven die geen enkel attest of normering meekrijgt. Heel veel mensen en zowiezo horecaportiers inBelgie voelen zich veel beter beschermd dan ze zijn. Een gewone NIJ3A steekt een kleuter met een Ikea aardappelmes los door.

De vesten die de KMAR draagt zijn combovesten HG2 of HG1A+SP1+SP2 HOSDB2007 verschillen iets in gewicht, waar de HG2 alle handvuurwapens stopt binnen de marge van vervorming gaat de HG1A de .44 magnum wel stoppen doch iets van een 60mm vervorming geven waar de norm 30mm is. Slechts 2 merken geven momenteel certificaten en garanties in de combinatie kogelwerend en snij en steekwerend in 1 vest. namelijk SAT wat ik verdeel en een Israelische fabrikant, Engarde heeft optioneel turtleskin inserts maar zijn geen geheel.

Dit zijn dezelfde vesten die ik promoot naar prive beveiliging toe, naar horeca ed wordt er veelal gekozen voor een steek en snijwerende KR1+SP1 HOSDB2007 wat zowat alles stopt, inclusief insulinenaalden. Traumaplaten readen wij af wegens te zwaar en oncomfortabel, enkel wanneer er in de risicoanalyse over oorlogswapens wordt gesproken kan dit nuttig zijn (geldkoeriers ed) maar dan werk je zowiezo niet met concealed vesten.

Nieuw is nu dat we ook naar de ziekenwagendiensten toe overt carriers ontwikkeld hebben voor deze inserts, zijn sinds vorige week in productie en er gaat een mailing deze week de deur uit naar ook de Nederlandse ziekenwagendiensten.

Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2010, 16:44:15
heb je ook een foto van de voorkant?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2010, 16:56:35
heb je ook een foto van de voorkant?

Zo te zien is dit de voorkant ;) ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2010, 18:06:34
Voorkant:

Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2010, 21:14:38
thanks. Ik zie lussen voor de porto zitten.  ;D Maar had misschien gehoopt op nog wat ruimte om spullen in weg te stoppen.  ;)

Ziet er ongeveer uit als het 'Jacket' Model van BSST voor de P6 (http://www.bsst.de/content/PDF/050.09030001P6JH_DE.pdf)

Ben benieuwd of er vraag voor is bij de witte kolom.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2010, 21:35:26
Apart dat de sluiting aan de ''achterzijde'' zit dan .... Daarnaast zou ik er graag een ''star of life'' danwel ambulance tekst op zien ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !