Beveiligers en Steek- of Kogelwerende vest of Combivest

Auteur Topic: Beveiligers en Steek- of Kogelwerende vest of Combivest  (gelezen 20059 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2010, 22:50:08
Apart dat de sluiting aan de ''achterzijde'' zit dan .... Daarnaast zou ik er graag een ''star of life'' danwel ambulance tekst op zien ...

Er is velcro voorzien om voor en achteraan een strip of dergelijke op te hangen, dit hangt af van dienst tot dienst.

Tasjes op een dergelijke vest is moeilijk gezien ze dan ook met de tasjes door de certificatie moet, en een sluiting of dergelijke kan de ballistiek veranderen waardoor je je je stopkracht niet meer haalt.

We zullen zien of de vraag er is, laat ons hopen van wel :p
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #21 Gepost op: 8 oktober 2011, 05:34:53
ik werk nog wel eens als ESO (evenementen beveiliger) en daarvoor heb ik een combivest (kogel en steek werend) zelf aangeschaft. ik voel me er toch wat prettiger bij.
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #22 Gepost op: 3 december 2011, 19:40:15
Wie weet er waar ik statistieken kan vinden over het aantal/percentage beveiligers dat gewond raakt door geweld? Ik heb verschillende bronnen geraadpleegd maar ik kan geen harde gegevens vinden. Ik ben specifiek opzoek naar het percentage gewonden verwond met slag, steek en vuurwapens.


balaben

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #23 Gepost op: 22 februari 2012, 13:49:29
de wereld is omgekeerd.
de mensen die wapens bij hun dragen moeten zo afschuwelijk hard
worden aangepakt en niet alleen met een foei en boete maar gelijk een zeer hoge vernederende straf
zoals werken in roze overall in je eigen buurt om bv stront /afval te verwerken werken ze niet mee zitten.
deze mensen lopen dus willens en wetens ons beveiligers en andere hulpverleners op kosten en angsten te jagen dat
de gewone mens er gewoon angst voor krijgt om iemand aan te spreken op gedrag.

wij van de beveiliging en de politie en de rechtelijke macht moeten eens niet lullen over hoe we onszelf moeten beschermen
maar we moeten de handen in elkaar slaan dat ook de rotjong die met messen of erger rond loopt kunnen aanpakken dan vooral financieel uitkleden. en een verplichte
les gedragskunde / heropvoeding krijgen met als hoofd tema blijf met je klauwen van wapens af maar zeker van de beveiligers en andere hulpverleners
wetgeving geef ons de mogelijkheid om in te grijpen en bescherm eens niet de dader maar de slachtoffers.

het probleem is dat de ministers en rechters en de hogere rangen bijna NOOIT met geweld in aanraking komen, hoe kan men dan juist beslissen?
                        dat de dader beschermt word en niet het slachtoffer!
                        dat het slachtoffer zich met alles moet bewijzen en verdedigen bij de politie en als hij pech heeft word de beveiliger / hulpverlener in de rol van dader gezet

we moeten met z'n alle werken aan een veilige toekomst dus vooral de heren en dames die rechtspreken en of beslissen.
ik heb de ministers al en de top van de politie al eens uitgenodigd om als bewaking bij een evenement te komen staan maar iedere keer is er iets waardoor de heren verhinderd zijn.
ze zijn het gevoel met de werkelijkheid kwijt.

gr ben


sylvester1986

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2012, 23:38:04
Aangezien ik de overstap maak van MinDef naar de toezicht/handhaving vroeg ik mij af of er toezichthouders/Handhavers/BOA's zijn die een vest dragen?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2012, 11:06:11
Aangezien ik de overstap maak van MinDef naar de toezicht/handhaving vroeg ik mij af of er toezichthouders/Handhavers/BOA's zijn die een vest dragen?

Zover ik weet krijgen de Handhavers in AA er een. Volgens mij hetzelfde vest als de Politie
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


guest12006

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2012, 20:13:06
Aangezien ik de overstap maak van MinDef naar de toezicht/handhaving vroeg ik mij af of er toezichthouders/Handhavers/BOA's zijn die een vest dragen?
Ik heb zelf in Utrecht bij Toezicht en Handhaving stage gelopen, en sinds februari/maart van dit jaar dragen alle BOA's, toezichthouders en stagiaires daar ook vesten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2012, 20:21:20
Vandaag de nieuwe vesten voor de douane gezien en die zagen er goed uit  O0. Helaas niet zelf kunnen dragen want ze waren voor mij al weggrist, maar wat ik begrepen heb merk je er vrij weinig van als je hem draagt. Schijnt in 2 versies te zijn, steekwerend en kogelwerend en we krijgen beide op de man. Weet geen merk maar schijnt wel een grote aanrader te zijn voor een ieder die een vest moet of wil dragen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #28 Gepost op: 23 juni 2012, 21:50:37
Vandaag de nieuwe vesten voor de douane gezien en die zagen er goed uit  O0. Helaas niet zelf kunnen dragen want ze waren voor mij al weggrist, maar wat ik begrepen heb merk je er vrij weinig van als je hem draagt. Schijnt in 2 versies te zijn, steekwerend en kogelwerend en we krijgen beide op de man. Weet geen merk maar schijnt wel een grote aanrader te zijn voor een ieder die een vest moet of wil dragen.

Zal wel of BSST zijn deze worden op maat gemaakt,  of anders Engarde.
Denk niet dat je 2 aparte vesten krijgt maar 1 hoes waar je dan kan kiezen uit 1 van de twee of allebei tegelijk net wat je zelf wilt.
Net zo als het Nederlands Politie Vest
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #29 Gepost op: 23 juni 2012, 21:54:53
Denk niet dat je 2 aparte vesten krijgt maar dat je kan kiezen uit 1 van de twee of allebei tegelijk net wat je zelf wilt.
Net zo als het Nederlands Politie Vest
Van wat ik begrepen had van de collega, zaten er 2 vesten in de zak waarvan 1 in steek werende uitvoering en 1 in kogelwerende. Bijkomstig is trouwens dat het vest in een blauwe kleur was, en niet in een witte zoals bij de politie.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v