Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 23417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2008, 22:29:18
ja uitzonderlijke gevallen hou je altijd.
Maar je gaat smorgens niet van huis zonder ID met de gedachte, ik zal vandaag wel verbranden dus neem me idee niet mee omdat die dan smelt.
Beetje nutteloze reactie


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2008, 22:42:58
Het zou echt fijn zijn als iedereen het bij zich draagt!
dat is helaas ook mijn ervaring op het werk. :'(


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2008, 11:54:06
Hierbij betrap ik mezelf erop dat ik m'n idee niet zovaak bij me heb. Gelukkig wel mijn bankpas waar m'n naam op staat. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren :-\


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2008, 12:35:51
Ik heb hem altijd bij me !  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2008, 22:02:55
Ik heb hem standaard in mijn portomonnee, als ik rij ook mijn rijbewijs.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem naar voetbal eigenlijk niet bij me heb. Mijn portomonnee neem ik uit veiligheidsoverwegingen niet mee. Ik heb eens meegemaakt dat we terug kwamen in de kleedkamer en dat er spullen gejat waren.
Als je ID gejat word moet je nog extra bijbetalen ook nog (heeft mijn nicht gehad en persoonlijk vind ik dat onzin, je vraagt er niet om dat ie gejat word).
Met die reden heb ik hem niet bij me als ik naar voetbal ga.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2008, 00:43:28
Nooit.
Er geldt een toonplicht geen draagplicht.
De bevoegd ambtenaar moet de persoon in kwestie redelijkerwijs in staat stellen zijn identificatie te tonen.
Wat dan rederlijkerwijs is, moet de rechter echter nog uitmaken. Krijg je een ongeluk als boven omschreven, das dan pech hebben, maar ik heb genoeg vertrouwen in ons systeem dat ze er uiteindelijk ook wel achter komen wie ik ben (via tandarts gegevens, familie die je ineens mist, etc, etc)

*zucht*

Als er zich een situatie voordoet waar jij je legitimatiebewijs ter inzage moet aanbieden wil ik je reactie hier wel eens lezen wat er toen gebeurde... Ten eerste kost dat geintje je dan gewoon geld en je mag achterin meerijden richting het bureau van politie. Daar mag je plaats nemen in een ophoudkamer. Ik word zo moe af en toe van mensen die zo tegen de wet aankijken. Er zijn gelukkig maar heel weinig mensen die er zo over denken. Ik maak het in mijn werk haast alleen maar mee bij linkse actievoerders en krakers dat zij geen id op zak hebben en dan ook weigeren aan alles mee te werken. Wat is nou het probleem om een id bewijs mee te nemen.
Ik heb in ieder geval altijd mijn rijbewijs bij me.


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2008, 09:49:30
Ik heb hem ook altijd mee.... (naja als ik hem een per ongeluk een keer vergeet niet :P;), komt maar zelden voor)

Zoals hierboven al het een en ander over staat geschreven. Stel je krijgt een ongeluk en je familie/vrienden komen een week later na je dood er achter dat jij dat was... nou vind dat maar niks!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2008, 10:57:15
Nooit.
Er geldt een toonplicht geen draagplicht.
De bevoegd ambtenaar moet de persoon in kwestie redelijkerwijs in staat stellen zijn identificatie te tonen.
Wat dan rederlijkerwijs is, moet de rechter echter nog uitmaken. Krijg je een ongeluk als boven omschreven, das dan pech hebben, maar ik heb genoeg vertrouwen in ons systeem dat ze er uiteindelijk ook wel achter komen wie ik ben (via tandarts gegevens, familie die je ineens mist, etc, etc)

Artikel 2
Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.


Gast48368

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2008, 15:19:06
en wat houdt artikel 1 in? wat wordt allemaal gezien als identiteitsbewijs?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2008, 16:12:31
en wat houdt artikel 1 in? wat wordt allemaal gezien als identiteitsbewijs?

Wet op de identificatieplicht

Artikel 1


1. Als documenten waarmee in bij de wet aangewezen gevallen de identiteit van personen kan worden vastgesteld, worden aangewezen:

1°. een geldig reisdocument als bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a, b, c, d, e en g, of tweede lid, van de Paspoortwet;

2°. de documenten waarover een vreemdeling ingevolge de Vreemdelingenwet 2000 moet beschikken ter vaststelling van zijn identiteit, nationaliteit en verblijfsrechtelijke positie;

3°. een geldig nationaal, diplomatiek of dienstpaspoort dat is afgegeven door het daartoe bevoegde gezag in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen of in een andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, voor zover de houder de nationaliteit van die andere lidstaat bezit;

4°. een geldig rijbewijs dat is afgegeven op basis van de Wegenverkeerswet, een geldig rijbewijs als bedoeld in artikel 107 van de Wegenverkeerswet 1994 of een rijbewijs dat is afgegeven door het daartoe bevoegde gezag in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen of in een andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waarvan de houder in Nederland woonachtig is, zolang de bij de Wegenverkeerswet 1994 vastgestelde termijn van geldigheid in Nederland niet is verstreken, aan de houder geen administratieve maatregel bedoeld in paragraaf 9 van hoofdstuk VI van de Wegenverkeerswet 1994 is opgelegd of aan hem niet de bijkomende straf bedoeld in artikel 179 van die wet is opgelegd en mits het rijbewijs is voorzien van een pasfoto van de houder.

2. Onze Minister van Justitie kan, al dan niet voor een bepaald tijdvak, andere dan de in het eerste lid bedoelde documenten aanwijzen ter vaststelling van de identiteit van personen.