Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 23348 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #40 Gepost op: 31 juli 2008, 21:46:26
Volgens mij is een nieuw paspoort of ID kaart (of rijbewijs) aanvragen een kwestie van een tiental minuten, welke gerust ergens in te plannen zijn

Hmmm, niet helemaal mee eens. Ik moest vorige keer voor het aanvragen bijna anderhalf uur wachten.
En toen ik hem af kwam halen, kon ik ook weer een klein half uur wachten.
Dus in totaal wel heel veel tiental minuten!  :-\
Gelukkig werk in onregelmatig, anders had ik er ook nog een dag vrij voor moeten nemen (loket open van 9.00 - 16.00 uur).

Maar ik ben ook helemaal voor identificatieplicht, vooral voor identificatie bij een ongeval.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #41 Gepost op: 31 juli 2008, 22:19:47
Maar wat ik mij altijd al afvroeg. Wat nou als de politie naar je ID vraagt en je zegt dat je er geen hebt omdat je 13 (of jonger) bent, terwijl je ouder bent? Want je bent pas verplicht ID bij je te hebben als je 14 bent..
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 31 juli 2008, 22:22:06
Evt. indien er vermoedens bestaan van een strafbaar feit, meenemen en ouders laten komen om e.e.a. te verifiëren.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #43 Gepost op: 1 augustus 2008, 14:47:52
Kan je OV-jaarkaart ook gebruikt worden als ID?

Officieel niet. Maar bij mij is hij wel eens geaccepteerd. Zelfs mijn RK pasje word soms geaccepteerd.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #44 Gepost op: 8 augustus 2008, 01:06:57
als ik thuis aan het werk ben (boerderij) dan eigenljk nooit, kan dus gebeuren dat ik dan zonder ID naar een melding ga, voor de rest heb ik altijd kleding aan waar ik de portemonnaine inzit dus ook de ID
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Combatman

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 8 augustus 2008, 14:26:56
Heb meestal een waterdicht tasje bij me met m`n paspoort, een reddingsdeken en handschoenen in m`n broekzak gewoon. Alleen vaak als ik even naar de winkels ga ofzo heb ik het niet bij me.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #46 Gepost op: 14 augustus 2008, 00:19:36
Altijd bij me.
Mocht mij wat overkomen wil ik natuurlijk dat mijn ouders zsm ervan weten.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2008, 03:18:05
Altijd bij me.
Mocht mij wat overkomen wil ik natuurlijk dat mijn ouders zsm ervan weten.
Daarvoor heb ik in mijn mobiel een 3tal ICE nummers staan. http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency Als alleen je naam bekend is is het voor hulpverleners nog steeds even zoeken naar de juiste contactpersoon. Aangezien ik nooit het huis verlaat zonder mobiel hebben hulpverleners altijd de juiste nummers bij de hand.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:05:11
Daarvoor heb ik in mijn mobiel een 3tal ICE nummers staan. http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency Als alleen je naam bekend is is het voor hulpverleners nog steeds even zoeken naar de juiste contactpersoon. Aangezien ik nooit het huis verlaat zonder mobiel hebben hulpverleners altijd de juiste nummers bij de hand.

Vroem..... Vroemmmmmm, IEEEEEEEEEE, BOEM PATS BENG!!! Wordt je toch even aangereden. Geen identificatie bij je en je telefoon helemaal aan gruzelementen. Ja wat nu?   ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #49 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:13:08
Vroem..... Vroemmmmmm, IEEEEEEEEEE, BOEM PATS BENG!!! Wordt je toch even aangereden. Geen identificatie bij je en je telefoon helemaal aan gruzelementen. Ja wat nu?   ;)

Identificatie wel bij, auto in brand, ID kaart niet meer leesbaar.. Zo kan je met van alles komen :P