Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 23574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #60 Gepost op: 8 mei 2012, 11:30:45
Ik heb mn id altijd bij, maar hoe zit het als je je ID moet laten verlengen? ik geloof dat je bij de aanvraag al je oude in moet leveren (weet het niet 100% zeker hoor!) dat betekent dus dat je een week zonder ID kaart zit.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 8 mei 2012, 11:32:49
Jouw ID kaart lever je toch in als je de nieuwe komt ophalen?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #62 Gepost op: 8 mei 2012, 11:39:07
ja dat dacht ik ook tot een vriend van me laatste vertelde dat hij hem al moest inleveren bij het aanvragen. Ik vond het vreemd omdat je dan een week zonder zat.

Nu ik er over nadenk bedenk ik me dat mijn ID kaart bijna verlopen is, donderdag avond is ons gemeentehuis open, dan zal ik eens langs gaan. Dan weet ik ook gelijk hoe het zit.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 8 mei 2012, 11:42:42
Kijk eens aan. O0

Is uw oude paspoort of ID-kaart nog geldig bij de aanvraag van een nieuwe, dan hoeft u het document pas in te leveren als u het nieuwe afhaalt. Verlengen van uw oude paspoort of ID-kaart is niet mogelijk, hoewel het vaak zo wordt genoemd. U moet altijd een nieuw document aanvragen als uw oude verloopt. Uw nieuwe document krijgt ook een nieuw paspoortnummer, omdat elk document uniek is.

Rijksoverheid


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #64 Gepost op: 8 mei 2012, 12:08:07
ik geloof dat je bij de aanvraag al je oude in moet leveren (weet het niet 100% zeker hoor!) dat betekent dus dat je een week zonder ID kaart zit.

Als het al verlopen is, wordt het direct ingenomen, anders moet je het inleveren wanneer je de nieuwe op komt halen. Dat staat dan aangekruist op het formulier wat je meekrijgt na aanvragen. Ik heb toevallig vorige week een nieuwe gehaald.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #65 Gepost op: 8 mei 2012, 13:07:33
Als het al verlopen is, wordt het direct ingenomen, anders moet je het inleveren wanneer je de nieuwe op komt halen. Dat staat dan aangekruist op het formulier wat je meekrijgt na aanvragen. Ik heb toevallig vorige week een nieuwe gehaald.

aha, dan zal dat gebeurt zijn bij die vriend van me.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #66 Gepost op: 8 mei 2012, 23:45:16
En als het goed is krijg je van de gemeente ook een document mee waar op staat dat het (verlopen) legitimatiebewijs is ingenomen in afwachting van de verstrekking van het nieuwe. Dat document is zeker niet rechtsgeldig als legitimatiebewijs maar kan voor een handhaver (in de breedste zin des woords) wel aanleiding zijn om een toonbrief te verstrekken in plaats van een aankondiging van beschikking. Als je niet binnen de gestelde tijd het betreffende document laat zien heb je de beschikking alsnog te pakken.

Let wel!
Dit is een gunst. Geen recht. Als de omstandigheden het rechtvaardigen is het gewoon tikmans.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #67 Gepost op: 9 mei 2012, 00:01:57
Dat document is zeker niet rechtsgeldig als legitimatiebewijs maar kan voor een handhaver (in de breedste zin des woords) wel aanleiding zijn om een toonbrief te verstrekken in plaats van een aankondiging van strafbeschikking. Als je niet binnen de gestelde tijd het betreffende document laat zien heb je de strafbeschikking alsnog te pakken.

Klein verschil in naam, groot verschil in rechten en plichten ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #68 Gepost op: 9 mei 2012, 00:11:50
Klein verschil in naam, groot verschil in rechten en plichten ;)

Uhhm ... ja ... daarom wordt het ook het geeltje genoemd 0098
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #69 Gepost op: 18 mei 2012, 22:10:27
Altijd ID mee samen met de VKR-pas en kleine kopie beveiligings-diploma.
Want pasje heb ik niet meer, werk niet meer voor beveiligingsbedrijf sinds ik verkeer ging regelen.