Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 23419 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #80 Gepost op: 26 mei 2012, 14:02:14
In vrije tijd is het niet verplicht om de politiepas bij je te dragen. (Ik weet niet hoe dat bij de kmar geregeld is) Ik zelf heb mijn pas bijna altijd bij me, maar dat is meer omdat je nooit weet wat je tegenkomt op straat...

Thanks Red  O0


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #81 Gepost op: 26 mei 2012, 14:03:01
In vrije tijd is het niet verplicht om de politiepas bij je te dragen. (Ik weet niet hoe dat bij de kmar geregeld is) Ik zelf heb mijn pas bijna altijd bij me, maar dat is meer omdat je nooit weet wat je tegenkomt op straat...

Bij de KMar hetzelfde(tenminste tot jan. 2007) tot ik overstapte.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #82 Gepost op: 26 mei 2012, 14:24:32
Bedankt heren  0098


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #83 Gepost op: 26 mei 2012, 16:00:57
Als jij geen smokkelwaar/verboden waar/ belastingschulden of overtredingen aangaande de WVW heb dan heb je geen problemen. Want in eerste instantie zal gevraagd worden om je rijbewijs (je bestuurd namelijk een auto) en daarop kan je al zien vanuit welk land deze afkomstig is. Is deze uit nederland dan kunnen de bevoegde instanties hiermee het een en ander uitvragden indien nodig. Heb jij een duits of belgisch rijbewijs dan zou het wel handig zijn om een id kaart mee te nemen.

Bedankt. Ik als brave burger  998765 heb dus niets te vrezen.  098uo


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #84 Gepost op: 26 mei 2012, 23:08:29
Hier wordt dus wel een punt aangeroerd.

Stel, ik ga straks nog even naar de stad.
Ik heb dus altijd mijn rijbewijs bij mij, moet ook wel, want ik rijd in de auto.
Maar, mijn paspoort ligt thuis, in mijn tas, zoals ik boven al omschreef.

Ik rijd in een algemene politie / douane / belasting / weetikwatnogmeer -fuik.
Die worden hier in de grensstreek wel vaker gehouden, dus een raar idee is dat niet.

Hoe groot zijn mijn problemen dan?

Ik denk dat -zoals Customs al zegt- op straat je rijbewijs al snel voldoende is, aangezien je Nederlander bent en je identiteit daarom snel kan worden vastgesteld c.q. geverifieerd. Volgens mij is het onderscheid tussen rijbewijs en andere id-bewijzen vooral van belang bij 'administratieve' zaken, zoals het afsluiten van contracten e.d.
Senior GGP / Oost-Brabant