Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 44261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Gepost op: 12 mei 2008, 00:15:33
De reden dat ik deze poll gestart heb, is omdat ik mij nog steeds blijft verbazen over het aantal mensen
die zeggen geen ehbo trommel , paracetamolletje e.d. in huis te hebben en zich melden bijv. op de SEH\ hap
voor een pleister.

dus....hulpverlenend nederland en hulp enthousiasten...hoe zit dat bij jullie thuis?

[bert visser modus] vertel...vertel....[einde bert visser modus] ;)




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2008, 00:20:58
Misschien ook wel een leuke poll..... wie heeft er een EHBO trommel in huis waarin alle artikelen nog niet verlopen zijn? ;D


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2008, 00:32:37
Ow geloof me, ik heb genoeg spullen om de familie te mummificeren...  :P Over verlopen of niet zullen we het maar niet hebben ;D. Maar ja, wat moet er nou echt steriel zijn in een ehbo-trommel qua verbandmaterialen... :-\
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2008, 01:07:30
De reden dat ik deze poll gestart heb, is omdat ik mij nog steeds blijft verbazen over het aantal mensen
die zeggen geen ehbo trommel , paracetamolletje e.d. in huis te hebben en zich melden bijv. op de SEH\ hap
voor een pleister.

dus....hulpverlenend nederland en hulp enthousiasten...hoe zit dat bij jullie thuis?

[bert visser modus] vertel...vertel....[einde bert visser modus] ;)

Paracetemol in allerlei (indienings)vormen.... ::) :-X, hansavast pleister rol, norit en verlopen flesje bedadine + ergens moet er nog een verbandtrommel (B) rondzweven in huis die we vorig jaar voor de vakantie gekocht hebben... ::)

maarrrrrrrr ik heb wel gekoppelde rookmelders door het gehele huis en 3x een brandblusser hangen..... ^-^


rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2008, 11:27:52
Ik heb er 2, een grote die altijd in huis is en een kleintje dat meegaat naar camping enzo. Allebei voorzien van burnshield en verder van alles en nog wat, van tekenpincet tot pleisters. (en niks over de datum!)

Groet,

Rob
Eerste Hulpverlener LOTUS


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2008, 11:41:55
Thuis hebben we 2 doosjes vol met spulletjes. Aspirine, pleisters, tape, jodium, gaasjes, verband, en een hele zooi aan medicijnen en zalfjes. Op mijn werk (albert heijn) staan 3 EHBO trommels. Alleen is het meeste eruit.. Ik sneed me woensdag in me vinger tijdens het werk, dus heb ik er wat ?betadine? op gedaan en een pleister. Is betadine gewoon jodium?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2008, 12:13:07
In huis een B trommel, in de auto een A
Uiteraard compleet en op datum ;)

Een 5KG poeder in de auto. Verder een sproeischuim, Halon en een blusdeken in huis.
Rookmelders in huis en het gezin heeft een duidelijke instructie wat te doen bij brand.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2008, 16:04:23
Ooit was mijn trommeltje vol, tot t gebruikt werd.
nu heb ik mijn verbandtas van het NRK thuis en mocht t nodig zijn dan ga ik daar wel in.
Daar is als het goed is ook alles op datum :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2008, 21:46:43
Hier in huis liggen meerdere verband tasjes en 2 trommeltjes. Maar gek genoeg zijn ze bijna niet te vinden als je ze nodig hebt hahahha. gelukkig zijn dan de rk tassen gewillig die in onze auto liggen. :D

En ja betadine is gewoon jodium.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2008, 23:41:51
Ik heb er nog geen  ??? Komt waarschijnlijk wel een ehbo tas aangezien ik mijn ehbo pas geleden gehaald heb, kan ik er ook nog iets anders mee doen als mezelf een pleister opplakken :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)