Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 44356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2008, 23:44:17
Hier in huis hebben we zelfs meerdere EHBO-trommels. Helaas is het gene wat erin zit vrij onoverzichtelijk. Als ik een pleister zoek duurt het tien minuten voor ik er één heb gevonden. In mijn auto zit een betere, daar ligt wel alles netjes.  ;)


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2008, 17:19:09
ik schaam me er bijna voor maar behoudens een pakje pleisters, paracetamol en steristrips is hier in huis niets te vinden.......
ach als het echt ernstig is, dan is een theedoek o.i.d ook prima!! ;D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2008, 19:11:02
Ik heb een EHBO trommel met wat pleistertjes, gaasjes, 1 driekante doek en 2 hydrofiele zwachtels. Op mijn kamer ik mijn anders zo goed gevulde NRK verbandtas. Maar die's nu bijna leeg. Moet zo maar even onze materiaalbeheerder bellen en vragen of ik vanavond nog niet spul ophalen kan... Zaterdag weet inzet :-P Thuis gebruik ik meestal ook de verbandtas. Daar zit precies in wat ik nodig heb enzovoort. En die enkele keer dat er thuis iets gebeurt, of voor op straat. Dat ene verbandtje per jaar en die 4 pleisters kunnen er wel af :-P
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2008, 22:49:58
ik schaam me er bijna voor maar behoudens een pakje pleisters, paracetamol en steristrips is hier in huis niets te vinden.......
ach als het echt ernstig is, dan is een theedoek o.i.d ook prima!! ;D
 off topic modus:   kijk...daar heb ik al een probleem....heb een vaatwasser ;)


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2008, 17:17:50
Zelf weet ik nog geeneens hoeveel verbandtrommels ik thuis heb staan. Waarschijnlijk een stuk of 4 her en der. Het probleem is echter dat ze meestal niet te vinden zijn, dus pak ik maar mijn ehbo rugzak.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2008, 17:32:46
Ik heb diverse Eerste Hulp tasjes naast een redelijk uitgebreide voorraad. Daarbij een tas voor in de auto incl helm en reservekleding (w.o. HV kleding)
Vooral voor de vakanties (survival/skieen/outdoor) heb ik verschillende materialen in alle vormen en maten (en gewicht). Daarbij nog een tasje met firestarter; watervast schrijfblok enz. (voor de watersport en survival).
Tevens thuis nog een Poederblusser; blusdekentje en een rookmelder in mijn flatje hangen.


freudsap

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2008, 20:30:04
Heb thuis een doos met huis tuin en keukenmedicatie + een doos met verbandspullen staan.  
In de auto staat nog een interventietas die ik had van vroeger met daarin wat verbandspullen en fluojas van op de ambulance+ set met twee gevaarsdriehoeken  (eigen veiligheid eerst niwaar)
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 26 mei 2008, 21:10:47
Ik heb diverse Eerste Hulp tasjes naast een redelijk uitgebreide voorraad. Daarbij een tas voor in de auto incl helm en reservekleding (w.o. HV kleding)
Vooral voor de vakanties (survival/skieen/outdoor) heb ik verschillende materialen in alle vormen en maten (en gewicht). Daarbij nog een tasje met firestarter; watervast schrijfblok enz. (voor de watersport en survival).
Tevens thuis nog een Poederblusser; blusdekentje en een rookmelder in mijn flatje hangen.

Als je veel geld wilt uitsparen, gooi dan je poederblusser bij het chemisch afval en koop een duurdere schuimblusser.
Als je de poederblusser gebruikt om een klein brandje te blussen is de brandschade verwaarloosbaar t.o.v. de schade die de poederblusser in je flatje aan zal richten.
Het poeder bestaat uit zeer fijn gemalen zout dat overal in kruipt. door het vocht in de lucht wordt het zout vochtig en vernield veel dingen waaronder je electrische apparatuur.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2008, 08:10:30
In mijn moeders kast staat genoeg om 20 man te verbinden... ;)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2008, 09:50:34
In mijn moeders kast staat genoeg om 20 man te verbinden... ;)
kijk ...geen betere raad als voorraad!   O0
(wel op de houdbaarheidsdatum letten hè!)

toch grappig dat tot op heden 6 hulpverleners geen trommeltje in huis hebben......

(en niet op de SEH komen vragen om een pleister hè!  á 185 euro)