Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 44358 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #100 Gepost op: 15 december 2015, 19:30:36
Citaat van: Stijn151 link=msg=1391996 date=1450192423

tuurlijk moet alles steriel zijn, zo'n gapende wond is ontzettend kwetsbaar voor infecties
Steriliteit is tegenwoordig al minder precies als een paar jaar geleden. Jodium en andere beestjes vernietigers worden tegenwoordig veelal vervangen voor kraanwater. ( Chirurgische) geïnfecteerde wonden worden gespoeld met kraanwater enz.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #101 Gepost op: 16 december 2015, 01:54:12
we hebben ons immuunsysteem ook niet zonder reden gekregen natuurlijk.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #102 Gepost op: 6 januari 2016, 00:18:58
Citaat van: Stijn151 link=msg=1391996 date=1450192423

tuurlijk moet alles steriel zijn, zo'n gapende wond is ontzettend kwetsbaar voor infecties

Die wonde is sowieso al besmet, doordat ze ontstaan is door contact met een vuil voorwerp of ondergrond. ;)


guest15549

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 6 januari 2016, 02:29:17
Klein trommeltje met wat verbandmateriaal met compressen, pincet, 2 setjes handschoenen, pleisters, driekante doen en een verdwaalde isolatiedeken.

De ehbo-tas van het RK heb ik in de auto liggen. Meer uit praktisch oogpunt: naar ehbo-inzetten ga ik wegens chronische luiheid meestal met de auto, dan kan ik de tas ook niet vergeten. En mocht het onderweg nodig zijn heb ik de spullen in de auto liggen. Tot nu toe nog niet hoeven gebruiken. Het enige RK-materiaal wat ik buiten een RK-inzet om heb gebruik is de bodywarmer toen ik getuige was van een verkeersongeval. M'n fluo-gele hesje is aan de krappe kant als ik een trui + jas aan heb, en de omstandigheden waren dusdanig dat iets met reflecterende strepen wel erg handig was.