Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 44451 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest6532

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2009, 21:04:40
In de woonkamer een EHBO-doos, iedereen waar die ligt. Op onze (zeil)boot ligt ook een verbanddoos, alles compleet, niks over datum. 1kg poederblusser in de trapkast, goed bereikbaar, zodat je snel kan handelen. Niet echt veel, maarja, zal het wel eens overleggen als ik mijn EHBO-cursus (ga) volg(en) bij de Reddingsbrigade :)


frank1984

  • BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2009, 21:49:02
Ik heb in beide auto's een complete koffer en omdat ik altijd wel een auto bij me in de buurt heb, ben ik dus altijd ruim voorzien O0. Verder in praktisch iedere ruimte een rookmelder en op iedere verdieping een poederblusser (en ja ik weet dat een schuimblusser beter is, maar dat wist ik toen nog niet :( )

Even half off-topic misschien, maar euh, mijn EHBO koffers beginnen hier en daar wat leeg te raken, tenminste, de verbruikersartikelen. Het vervelendste daarvan is, is dat het bijna onmogelijk lijkt om dat weer aan te vullen. Ik heb iedere drogist, thuiszorgzaak, apotheker etc. etc. ondertussen gehad, maar de basis dingen voor een EHV-er zijn gewoon bijna niet los te krijgen, bijvoorbeeld:

- Snelverbanden (nummertje 1 en 2), de enige die ik kon vinden was de verpakking zo groot van dat ik daar een aparte koffer voor nodig heb.
- Nitrill handschoenen, tot op heden onvindbaar en mijn handen hebben iets tegen latex.
- Burnshield of Watergel, er was niemand die enig idee heeft waar ik het over had.
- Synthetische watten, no where to be found...
- Korte gezegd, los van driekante doeken, gaasjes en ideaal windsel (cambric heb ik ook niet gezien) is er praktisch niets te vinden hier.

Dus eigenlijk is mijn vraag, hoe houden jullie de koffers compleet? Ik ben al tig winkels afgeweest, maar ik vrees dat het via internet bestellen wordt :-\.

Ik wil met jullie nog wel even een opmerking van een van de verkopers delen: "Ja maar als je dat soort dingen nodig hebt, dan ga je toch naar de dokter?". :-X Ja natuurlijk, daarom heet het ook EERSTE hulp materiaal... zucht... En ik denk dat de gemiddelde SO met een flinke brandwond blij is met een burnshieldje of iets dergelijks...


guest6532

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2009, 23:05:15
@frank1984,
Hebben ze bij Overtoom.nl niet de producten die je zoekt? Linkje naar de EHBO-afdeling van Overtoom: http://www.overtoom.nl/ehbo_c_4215.html

Tim


helm

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 24 mei 2009, 08:02:28
Dus eigenlijk is mijn vraag, hoe houden jullie de koffers compleet? Ik ben al tig winkels afgeweest, maar ik vrees dat het via internet bestellen wordt :-\.

Dat klopt, en dan kan je o.a. terecht bij ons http://www.meduca.nl/shop en kies daar 'aanvullen verbandkoffer' O0


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2009, 09:57:34
Ik heb iedere drogist, thuiszorgzaak, apotheker etc. etc. ondertussen gehad, maar de basis dingen voor een EHV-er zijn gewoon bijna niet los te krijgen, bijvoorbeeld:

- Snelverbanden (nummertje 1 en 2), de enige die ik kon vinden was de verpakking zo groot van dat ik daar een aparte koffer voor nodig heb.
- Nitrill handschoenen, tot op heden onvindbaar en mijn handen hebben iets tegen latex.
- Burnshield of Watergel, er was niemand die enig idee heeft waar ik het over had.
- Synthetische watten, no where to be found...
- Korte gezegd, los van driekante doeken, gaasjes en ideaal windsel (cambric heb ik ook niet gezien) is er praktisch niets te vinden hier.

Ik heb laatst bij de apotheek gewoon snelverbanden nr. 1 en 2, synthetische watten en ideaalwindsel gekocht. Wanneer ze iets niet hebben, zoals laatst maat XS handschoenen, bestellen ze het voor mij. De volgende werkdag is het binnen bij de apotheek, dus dat gaat erg snel.
Misschien dat je net een verkeerde apotheek treft?
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


frank1984

  • BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2009, 21:51:33
@TimN & Rene Ik had zelf eens zitten neuzen bij ehabo.nl, die hebben een erg breed aanbod en oogt ook wel betrouwbaar. Iemand daar ervaringen mee? Bij de beide links die jullie geven mis ik een aantal dingen (zoals nitrill handschoenen, ik weet het, ik ben een zeurpiet  ::)).

@Kolkkie, De snelverbanden e.d. kon wel besteld worden, maar ik ben zelf altijd nog wat meer van het eerst in de handen houden en dan kopen. Dat weerhield me ook een beetje van de webshops, maar ik heb het idee dat ik er toch aan moet geloven...


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #46 Gepost op: 24 mei 2009, 22:40:49
Ik koop mijn materialen bij MF Medical, die zijn niet duur.

http://www.mamut.net/mfmedical/voorlopige_prijslijst_ehbo_2009.pdf

Wat ik bij hen erg bijzonder vind, is dat zij materialen verkopen die over datum zijn als oefenmateriaal voor in de lessen.
Kijk dat is nog eens nuttig gebruik!  O0


helm

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 25 mei 2009, 07:22:54
frank1984, bij meduca verkopen wij vinyl handschoenen, dus latexvrij.


guest6532

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 26 mei 2009, 17:15:48
@frank1984,

Ik heb zelf ook ehabo.nl gevonden, de website ziet er opzich goed uit, producten ook, en (in mijn ogen) realistische prijzen. Ik denk dat je dit wel kan vertrouwen :) Zelf heb ik die Sporttas op het oog, dan heb ik een tas i.p.v. een koffer, wat ik graag heb, en een enorme set aan EHBO-middellen, er zitten 5 reddingsdekens van 1,60x2,10 bij, vaseline, ga zo maar door. In mijn ogen ideaal, alleen valt €189 een beetje tegen...(http://www.ehabo.nl/products/Toernooi_kit.php)

Iemand ervaringen met dergelijke producten, of www.ehabo.nl?

Tim


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #49 Gepost op: 26 mei 2009, 20:51:22
Zelf vind ik EHABO wat aan de dure kant.

Mijn spullen heb ik bij http://www.mfmedical.nl/ vandaan.

Hun moeten die rugtas wel bestellen, maar dat gaat vrij rap. Zelf heb ik daar gewoon een A-vulling in zitten met extra aanvulling (extra leukoplast voor blaren, extra pleisters, coldpacks voor eenmalig gebruik, alcoholdoekjes, lancetjes, tekenpincet, een pocketmask en reddingsdekens).
Ik was goedkoper uit dan die tas die op EHABO staat.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.