Zo ga je met lastige jongeren om, denkt de franse politie

Auteur Topic: Zo ga je met lastige jongeren om, denkt de franse politie  (gelezen 5154 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2008, 21:00:09


mvg
Mike

Ik zeg dat moet hier in Nederland ook maar eens gaan gebeuren.
En wel om de volgende redenen:
A: Als je niks verkeerd doet heb je niets te vrezen. Met andere woorden je hoort de wet te kennen en die na te leven.
B: Als je doet wat de politie je verteld hoef je geen klappen te krijgen.
C: Wie niet wil horen moet maar voelen.
D: Als je meewerkt hoef je geen pijn te lijden.

Niks van die halfzachte Job Cohen mentaliteit met een kop thee drinken en op visite gaan. Ja op visite gaan om duidelijk te maken hoe de regels zijn en na dit verteld te hebben zonder thee drinken weer wegwezen.

En als iedereen goed gekeken heeft naar het filmpje zijn het wel weer de alom bekende doelgroepen waarvan ook dit maal er weer genoeg niet voor terug deinzen om hun gezicht onherkenbaar te maken.

Niks mis mee om een hele groep strak naast elkaar op een rij te laten liggen.
Dit geeft je een goed en controleerbaar overzicht. Netjes de handen gevouwen in de nek voorkomt dat men ruimte heeft om snel omhoog te komen.

In oorlogsgebieden gebruikt men bijna de zelfde methode bij aanhoudingen alleen laat men dan de AT met de handen in de nek met het hoofd tegen de muur zitten met de benen gekruist over elkaar en het bovenlichaam in een schuine stand zodat je niet omhoog kan komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2008, 23:52:47
Moet dat hier op dit forum, deze extreme politieke kletspraat?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2008, 00:12:14
Ik spreek geen Frans, maar ik kan me voorstellen dat die gozers zich achteraf rot hebben gelachen. 4 agenten op 1 jongen!

En ik wil me best normaal gedragen hoor (doe ik ook, ik zou niet weten waarom niet) maar gaat de politie dan ook 1 lijn trekken onder hun medewerkers? Kijk, dat je als agent mens bent, oké. Maar pas een voorval op de snelweg dat de bestuurder van de auto waar ik in meereed ascociaal reed en dat 2 agentes in uniform maar in eigen auto verdikkeme net zo hard mee zigzaggen, handkusjes geven en andere ongein uithalen, daarvan gaat mijn respect voor de politie ergens onder het nulpunt zitten.

Overigens vind ik streng politiebeleid wel beter. Mijn idee is dat er tegenwoordig heel veel meer op het verkeer word gelet dan op criminaliteit. Maar dat zeg ik, buitenstaander, beinvloedbaar door vooroordelen. Misschien moet hogerhand zich mee rop criminaliteit gaan richten? Schop kids onder de 14 lekker om 21:00 naar binnen.
*leegheid*


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2008, 01:37:20
Ik spreek geen Frans, maar ik kan me voorstellen dat die gozers zich achteraf rot hebben gelachen. 4 agenten op 1 jongen!

Tijd geleden was er een programma van de Engelse politie.. Daar was bij sommigen 4 man sterk niks.. En dat was dan nog niet genoeg om hem in bedwang te kunnen houden.. ::)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2008, 01:43:59
Schop kids onder de 14 lekker om 21:00 naar binnen.

Absoluut mee eens als je ziet hoelaat er 's-avonds nog kinderen onder de 14 tot 18 jaar nog buitenlopen terwijl ze de andere dag weer naar school moeten is niet normaal meer.

Zal met me 36 jaar wel ouderwets zijn maar als je nog naar school gaat hoor je gewoon optijd in je bed te liggen. Vroeger hoefde je het echt niet te proberen om zo laat nog op straat te hangen. Lijkt er steeds meer op dat de opvoeding tekort schiet. En maar gek vinden dat de jeugd steeds eerder crimineel wordt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2008, 07:53:00
Logisch optreden vanuit mijn optiek. Je gedraagt je gewoon, en kan je dit niet, dan kom je er soms wel op zo'n manier achter. Het zit hem in de opvoeding


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2008, 11:31:38
Absoluut mee eens als je ziet hoelaat er 's-avonds nog kinderen onder de 14 tot 18 jaar nog buitenlopen terwijl ze de andere dag weer naar school moeten is niet normaal meer.

Zal met me 36 jaar wel ouderwets zijn maar als je nog naar school gaat hoor je gewoon optijd in je bed te liggen. Vroeger hoefde je het echt niet te proberen om zo laat nog op straat te hangen. Lijkt er steeds meer op dat de opvoeding tekort schiet. En maar gek vinden dat de jeugd steeds eerder crimineel wordt.
Dan ben ik met mijn 18 jaar ouderwets  ;D

Ik heb op zich weinig te vinden, mar 14 is voor mij nog niet heel lang geleden en ik dacht toen aan kleding, make-up, vriendinnen, verjaardagen en onze gymleraar (ik was niet de enige hoor :P) M.a.w. alles behalve vechten, tegen de politie ingaan en om 9 uur moest ik binnen zijn, alleen in de zomer mochten we buiten blijven basketballen met de andere buurtkinderen tot een uur of 10.

Maar, wat kan de politie daaraan doen? Ligt dat niet gewoon aan de opvoeding?
*leegheid*


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2008, 12:38:59
Goed.

Even het filmpje bekijken en jullie die Frans spreken en misschien iets kunnen vertalen mogen mij uitleggen wat hier gebeurd.

Optie A: Er is hier sprake van een vooraf voorbereidde controle, danwel gerichte actie om orde en de wet te handhaven.
Optie B: De franse politie heeft eens zin om allochtoontje te pesten en gaat eens effe lekker provoceren met een hoop dreigende bodylanguage en fysiek geweld.

Zeg het maar. Mijn Frans est un petit peux oxidee, dus...

En ook voor Frankrijk geld dat iemand onschuldig is, totdat een rechter zich over de zaak heeft uitgesproken.

My o2.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2008, 15:45:14
Optie A: Er is hier sprake van een vooraf voorbereidde controle, danwel gerichte actie om orde en de wet te handhaven.

Deze optie lijkt mij zoals ik het gezien heb het meest voor de hand liggend. Hierbij komt dat de opname's voor mijn gevoel door een der personeelsleden is gemaakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2008, 16:26:40
Deze optie lijkt mij zoals ik het gezien heb het meest voor de hand liggend. Hierbij komt dat de opname's voor mijn gevoel door een der personeelsleden is gemaakt.

Lijkt mij...  het meest voor de hand....voor mijn gevoel.....

Dus je denkt het, maar weet je het ook zeker ? Is het ook echt zo? En als dat zo is, in hoeverre kun je dan ervan uitgaan, dat datgene wat je te zien krijgt (of misschien ook niet) objectief is? ;)

Ik weet het niet. Ik kan niet beoordelen of dit gaat over wetshandhaving en bewaken van de openbare orde of politiegeweld.
Oordeel dus niet te snel over iets. Blijf nadenken, blijf vragen.