Verkeersregelaar

Auteur Topic: Verkeersregelaar  (gelezen 3550 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Gepost op: 14 mei 2008, 22:47:36
Naast mijn werk/bedrijfsbrandweer wil ik ook denk ik wel een verkeersregelaar worden voor begeleiding als we een motor toer hebben. Nu is mijn vraag:

Wat voor bevoegdheden heeft een regelaar en plichten?
Hoe wordt je er een ?

Ik ga hier na geen cursussen meer doen hoor  :)


Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2008, 22:54:42
Op deze site is heel veel nuttige info te vinden. Ik denk dat je daar wel veel aan hebt: http://www.verkeersregelaars.org/

Kort stukje over de bevoegdheden (bron: bovengenoemde site)

Bevoegdheden

De bevoegdheden van de verkeersregelaar zijn:

- Verkeersregelaars zijn bevoegd om in het kader van hun werkzaamheden alle aanwijzingen, genoemd in bijlage II van het RVV 1990 te geven die nodig zijn voor een goede verkeersregeling.
- Aan verkeersregelaars kan een beperking in de uitoefening van de bevoegdheid worden opgelegd. Per locatie kan door de politie worden bepaald welke aanwijzingen mogen worden gegeven.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2008, 08:03:43
Houd er wel rekening mee dat je tijdens het begeleiden van wielerwedstrijden met de motor geen verkeerstekens mag geven vanaf de motor als verkeersregelaar. Je moet van punt naar punt rijden, afstappen, je ding doen en weer verder rijden.
Servo Per Amikeco


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2008, 21:39:23
Houd er wel rekening mee dat je tijdens het begeleiden van wielerwedstrijden met de motor geen verkeerstekens mag geven vanaf de motor als verkeersregelaar. Je moet van punt naar punt rijden, afstappen, je ding doen en weer verder rijden.

Klopt inderdaad wat je zegt masterblas.
Moet er ook nog bij opmerken dat je je daarbij ook gewoon aan de wegenverkeerswet dient te houden en dat lijkt me geen gemakkelijke opgave.

Lijkt me sterk dat je sluiproute's kan gebruiken om sneller op je volgende punt te komen zeker omdat er meestal een hoop publiek op afkomt.
Hoop dat er voor aanvang van het evenement een aparte briefing wordt gehouden en dat er voor die dag uitsluitingsgronden worden gemaakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2008, 21:51:01
zag gisteren ook een verkeersregelaar bij de oltimerrit in de achterhoek hier.
Volgens mij had die het allemaal niet zo goed begrepen want die had in de ene hand een vlag en in de andere hand een flesje heineken haha ::)

wat zijn eigelijk de eisen voor landelijk verkeersregelaar ???


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2008, 23:12:24
Paolo,
De meeste info staat op de eerder genoemde link die door Maarten is geplaatst.
http://www.verkeersregelaars.org/index.html

Mocht je na het lezen nog vragen hebben stel ze gerust en ik zal proberen dan antwoord te geven.

Het kan even duren omdat ik sinds 1 week begonnen ben bij avdverkeer.nl/ en het heel druk heb.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen