Welk fototoestel gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welk fototoestel gebruiken jullie?  (gelezen 22600 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2008, 10:54:05
Voor de prijs vind ik de 17-85 een uitstekende lens!een collega-fotograaf en forumlid hier heeft hem ook, en ik heb hem uitgebreid onder handen genomen... (Ik ben zo'n verwend L-glas mormel, red.) :P En hij viel me echt niet tegen! Uiteraard, hij is iets onscherper, voornamelijk in de hoeken... Maar als ik een keuze binnen het budget van die lens zou moeten nemen, dan weet ik het wel!
Waarbij zelfs 1x op je plaat bent gegaan ;D
Weer of geen weer... altijd brandweer


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2008, 12:29:56
Dat was met m'n eigen lens... :P p.s. daar zouden we t noooooooit meer over hebben, weet u nog? ;)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2008, 12:37:37
Dat was met m'n eigen lens... :P p.s. daar zouden we t noooooooit meer over hebben, weet u nog? ;)
uhm... nou ik dacht eerlijk gezegd dat ik er geen foto van mocht maken... heb daaruit niet opgemaakt dat dat ook nog eens betekend dat we het hier niet meer over zouden hebben, overigens was 't wel een leuke smak... maar dat terzijde :D ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #23 Gepost op: 29 mei 2008, 13:15:35
Dat was zo ongeveer het eerste wat ik zei toen ik daar op de grond lag: dit gaat niet t forum op... ::)


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #24 Gepost op: 22 juni 2008, 23:27:35
Dit is waarschijnlijk de laaste maand dat ik fotografeer met mijn Nikon Coolpix L1, ga overstappen op de Kodak Easyshare Z812IS
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #25 Gepost op: 22 juni 2008, 23:55:03
Ik fotografeer al weer een hele tijd met een Sony DSC H2 en dat bevalt eigenlijk nog steeds goed. En ik krijg nog met enige regelmaat complimenten dat ik mooiere foto's maak dan collega's met een dure spiegelreflex met alles erop en eraan, dus dat zit wel goed ^-^  ;)

Het enige nadeel vind ik de beperkte flitser en ISO-waarde (max. 1000=vol ruis), waar ik vooral met veel reflectie en weinig licht (geen lantaarnpalen of werkverlichting) tegenaan loop.

Over de overstap naar een spiegelreflex zit ik al enige tijd te dubben, maar ik wil er in zoombereik niet op achteruit gaan en dat wordt wel een erg grote investering. Op het moment denk ik eraan een soortgelijk toestel te kopen maar met de mogelijkheid voor een externe flitser en hogere ISO-waarden. Maar zolang ik over mijn huidige toestel nog tevreden ben, zal hetn nog wel even bij 'denken aan' blijven... O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2008, 00:35:58
Op het moment denk ik eraan een soortgelijk toestel te kopen maar met de mogelijkheid voor een externe flitser en hogere ISO-waarden.
Canon S5  :)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2008, 10:12:53
Of als je deze camera zo fijn vind, een eventuale zogenoemde ''slave'' flitser? Al kon íkzelf die toentertijd niet vinden voor mijzelf :-X


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #28 Gepost op: 23 juni 2008, 11:09:57




De Sony Cybershot DSC H9 en hij werkt fantastisch!!  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #29 Gepost op: 23 juni 2008, 12:12:44
Olympus E-510 met double zoom kit en flash. Erg tevreden over, zeker een goede kandidaat wanneer je een nieuwe SLR overweegt.



Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"