Welk fototoestel gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welk fototoestel gebruiken jullie?  (gelezen 22727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #50 Gepost op: 4 juli 2008, 16:28:33
De vraag: Wie van ons stervelingen heeft een dergelijk über-professionele kwaliteit zo hard nodig dat hij/zij bereid is hier een dergelijke prijs voor neer te tellen?

Je moet een camera kopen die bij je niveau past, is mijn mening.

Daar ben ik het helemaal mee eens!!!  O0 Ik heb een Sony Cyber-shot DSC H9 (ook omdat ik niet genoeg geld heb voor spiegelreflex) en ben echt superblij met de camera hij werkt echt perfect! ben er heel erg tevreden mee... alleen hoor ik vaak: ''kon je niet een spiegelreflex kopen? die zijn veel beter''


Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #51 Gepost op: 4 juli 2008, 16:37:34
alleen hoor ik vaak: ''kon je niet een spiegelreflex kopen? die zijn veel beter"

Dan moet je maar eens vragen "beter waarvoor". Wanneer jij in een goede prijs/kwaliteitverhouding gewoon leuke plaatjes van een redelijke kwaliteit wilt schieten en er niet teveel werk aan wilt hebben is een compactcamera prima. Hoe meer je wilt, hoe geavanceerder je toestel zal zijn.

Is hetzelfde als bij het kopen van een PC. De verkoper zal proberen je een gaming-machine aan te smeren, al was het maar omdat íe er zo leuk uitziet. De vraag is echter of iemand die vooral tekstverwerking ermee doet zo'n kanon nodig heeft.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #52 Gepost op: 4 juli 2008, 21:29:42
Daar ben ik het helemaal mee eens!!!  O0 Ik heb een Sony Cyber-shot DSC H9 (ook omdat ik niet genoeg geld heb voor spiegelreflex) en ben echt superblij met de camera hij werkt echt perfect! ben er heel erg tevreden mee... alleen hoor ik vaak: ''kon je niet een spiegelreflex kopen? die zijn veel beter''

Heb zin om ff moeilijk te doen

de prijzen van de Sony DSC-H9 digitale camera: € 339,00 tot € 580,33 (van een prijsvergelijkingssite)

Voor die prijzen zitten er ook digitale spiegelreflexen tussen.. Nikon D40 , Sony A-200 en vast nog wel wat.. Maar dan zit je wel met een kitlens (waar overigens niks mis mee is) maar je gaat je Carl Zeiss 15x optische zoomlens wel weer fijner vinden, net als nightshot + mogelijkheid om te filmen..

Niet dat ik zeg dat je een slechte camera hebt, wou alleen ff op ingaan dat je geen geld genoeg zou hebben O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #53 Gepost op: 5 juli 2008, 00:37:05
: ''kon je niet een spiegelreflex kopen? die zijn veel beter''


Een spiegelreflex wordt beter na mate je hem zelf opbouwt. Als je een canon 400d koopt met kitlens, heb je meer aan een compactcam die jij hebt. Uiteindelijk bouw je je cam zo op totdat hij helemaal bij je past tot flitser en zoomlens etc etc...

Ik ben zelf ook een aantal jaren geleden met een kleine Nikon camera (toen zelfs filmfunctie zonder geluid), later een canon powershot S5 en nu ziet ik ook met 2 slr-camera's en diverse objectieven en flitsers.

De een koopt een paard van 8000 euro, de ander koop goede cameraspullen. Het is inderdaad maar net waarvoor je het gebruikt/wilt gaan gebruiken en wat je voor je hobby over hebt (wat later misschien wel uitgroeit tot beroep...)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #54 Gepost op: 14 september 2008, 20:47:25
Ik ben van plan over een paar maanden de Nikon D60 met 18-55 en 55-200 beide VR te gaan kopen.

In november komt mijn huidige camera dus te koop, een Fujfilm Finepix S5800. Deze is met cameratas, 1 jaar garantie en geheugenkaart voor €150,- geheel de uwe.
Mail maar naar willempos@live.nl bij interesse.  ;)
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


mark0705

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 30 oktober 2008, 16:35:39
Ik heb sinds een week of 3 de Olympus SP 565UZ:

10 mega pixel
20x optische zoom
groothoek lens
6400 ISO waarde

mooi dingetje voor zo'n 300-350 euro.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #56 Gepost op: 31 oktober 2008, 23:04:47
Ik ben de bezitter van een Nikon D60 met een Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6 Vr en een Nikkor 55-200 F/4-5.6 VR.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #57 Gepost op: 1 november 2008, 20:56:28
Ik heb nu een sigma 18-50mm lensje, 55-200 en 70-300. Ik wil van de eerste 2 eigelijk af, en een 18-200mm lens aanschaffen, dat scheelt een hele boel wisselen.
Ook ben ik aan het kijken naar een externe flitser, maar hoe kom ik er ooit achter welke op mijn camera kan?


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #58 Gepost op: 1 november 2008, 21:20:41
Ik heb nu een sigma 18-50mm lensje, 55-200 en 70-300. Ik wil van de eerste 2 eigelijk af, en een 18-200mm lens aanschaffen, dat scheelt een hele boel wisselen.
Ook ben ik aan het kijken naar een externe flitser, maar hoe kom ik er ooit achter welke op mijn camera kan?

Je had een Nikon D50 dacht ik? Zo ja, zie hier. :)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #59 Gepost op: 1 november 2008, 21:27:03
eigenlijk te oud voor het jeugd honk , maar oke

sinds een paar dagen deze in mijn bezit



de s9600 van fujifilm