Lifeliner 2 voor onderhoud weg

Auteur Topic: Lifeliner 2 voor onderhoud weg  (gelezen 10882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2008, 00:45:58
De motor(en) van de ll2 is/zijn uit de ll2 gehaald, deze is/zijn naar duitsland gestuurd, volgens mij klinkt dat niet echt lekker , de ll2 blijft gewoon in de hangaar staan van zijn thuisbasis, de duitse overnacht elke nacht buiten, hoewel met regen zal hij wel naar de PLD hangaar gaan.

mvg roy

Ik kan me iets herinneren van een inzet pas geleden hier op het eiland, zie:

http://www.112schouwen-duiveland.nl/v1/index.php?p=nieuws&newsID=605

De heli is toen overgevlogen, maar zou door problemen met 1 van de motoren niet kunnen landen (zo begreep een collega'tje van mij dit door mee te luisteren met C2000 TP). Daarna heb ik de LL2 niet meer gezien, alleen die ADAC heli.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2008, 00:48:20
Even ter info, de PH-MAA vliegt nu als Lifeliner1 i.v.m. groot onderhoud van de PH-EMS (gewone Lifeliner1)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2008, 01:06:35
Even ter info, de PH-MAA vliegt nu als Lifeliner1 i.v.m. groot onderhoud van de PH-EMS (gewone Lifeliner1)
De PH-EMS was in februari toch al in onderhoud geweest? :) Toen vloog de PH-MAA ook als LL1.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2008, 20:30:59
De PH-EMS was in februari toch al in onderhoud geweest? :) Toen vloog de PH-MAA ook als LL1.

Klopt, dat is het jaarlijkse ondrehoud/controlerondje. Nu wordt er daadwerkelijk iets vervangen en dat kan wel even duren...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2008, 23:48:58
hmm, wat ik heb gehoord was dit ook gewoon een onderhoudsbeurt, wat word er dan vervangen volgens jou??
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2008, 01:06:04
hmm, wat ik heb gehoord was dit ook gewoon een onderhoudsbeurt, wat word er dan vervangen volgens jou??



Ja, een groot onderhoud. De motoren zouden worden vervangen, maar daarover hoor ik nog meer...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2008, 10:44:53
Bij een groot onderhoud hoeft niet direct een engine change te zijn.
Motoren gaan alleen van de bak als die aan de uren zijn voor een overhaul, een motorwissel duurt ongeveer 2 tot 3 dagen met de nieuwe erop, dus dat valt niet echt onder groot onderhoud.
Het is bij groot onderhoud alleen meer inspectie werk, en eventueel smeren van een Main rotor head, of dergelijke dat bij kleine inspecties niet snel word gedaan.

afgelopen week met de basemanager van de LL3 gesproken en die kon helaas ook niet bevestigen of de PH-MAA 28 juni vrij is, voor een speciaal evenement.
Hij verwacht dat de PH-EMS dan nog steeds in onderhoud is.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2008, 20:44:50
voor evenement zie: www.lifeliner3.nl
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2008, 20:58:08
voor evenement zie: www.lifeliner3.nl


zodan, dat is even jammer dat ik daar net niet in de buurt woon  :)


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2008, 22:42:32
je krijgt ook alleen maar kaartjes als je daar in die wijk woont of werknemer bent op de basis.

tenzij je word uitgenodigd ;D ;) ;) ::)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/