Bevelvoerder achterin

Auteur Topic: Bevelvoerder achterin  (gelezen 11533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 november 2003, 18:10:14
Sterker nog, onze bevelvoerder krijg je niet eens achterin ;D ;D ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 november 2003, 18:11:09
Is het te min....? ;D ;D


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 11 november 2003, 19:26:21
Het wordt pas echt interessant als je een auto gevuld heb met alleen maar bevelvoerders. Gebeurd bij ons wel eens. Kunnen ze hun broodnodige brandwachtervaring op peil houden. Voor sommige valt dat beslist niet mee, dat kan ik jullie verzekeren.
Groetjes jaap beverwijk


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #13 Gepost op: 11 november 2003, 21:51:09
zoiets als 6 kapiteins op 1 schip, nee, ga dan de kabelrektang maar even bij de buren lenen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 11 november 2003, 21:52:49
of een doosje bougievonkjes halen ;D ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 11 november 2003, 22:15:41
of een doosje bougievonkjes halen ;D ;D

Mag ik er dan ook een paar ;D ;D ;D

Waarom heeft ie deze vraag niet in het kippenhok gesteld?? ;D ;D ;D


Hans_N

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 november 2003, 22:43:28
De regio Haaglanden heeft de beschiking over 3 GSE's
(Gevaarlijke Stoffen Eenheid). In deze voertuigen zit de bevelvoerder "achterin".
De voertuigen hebben een 2-1-3 opstelling zodat de bevelvoerder midden tussen de manschappen zit.

Hij heeft daar de ruimte om eventuele boeken te raadplegen tijdens het aanrijden.
De mobilofoon is dan ook naar die zitplaats gebracht evenals de handsfree gsm.

Gr Hans


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #17 Gepost op: 11 november 2003, 23:02:59
Waarom heeft ie deze vraag niet in het kippenhok gesteld?? ;D ;D ;D

De vraag is wel serieus, maar de (meeste) antwoorden niet! :-\

Christian


Rene112

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 12 november 2003, 07:20:11
Bij welk korps werken ze met de indeling, dat de bevelvoerder achterin het voertuig zit en nummer 4 'voor op de bok' naast de chauffeur. Wat zijn de ervaringen met deze indeling ? Het lijkt mij niet praktisch, maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen vanuit andere korpsen !
Groetn Arjan tb

Mijn reactie als moderator van deze categorie :

Wel vreemd...

'Arjan tb' vraagt naar de ervaringen van korpsen die op deze wijze werken. Vervolgens reageren er diverse forumleden die er geen ervaring mee hebben maar wel een duidelijke mening. Maar dat was dus niet de vraag van 'Arjan tb'.   :(

Laten we nou eerst proberen achter het verhaal (de motivatie) te komen rondom het achterin zitten van de bevelvoerder en mogelijke ervaringen lezen, en pas daarna een werkwijze afschieten of bejubelen.

Mijn reactie als forumlid :

Arjan, ken je korpsen die zo werken of heb je ergens iets gelezen over deze werkwijze?
Misschien ging het juist over de gevaarlijke stoffen eenheden ('gaspakkenteam') van de regio Haaglanden?

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Arjan_tb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #19 Gepost op: 12 november 2003, 07:25:01
Christian en René, met jullie kan ik praten ;)
Ik stel deze vraag omdat we binnenkort een nieuwe TAS krijgen en ze zijn aan het experimenteren om de bev. achterin te zetten (we hebben een diagonaalopstelling in een MAN voertuig)......der zijn hier ook nog wel wat vragen m.b.t. de functionaliteit en of et helemaal praktisch is. Ik kan genoeg nadelen verzinnen, maar ik was dus ook benieuwd naar (mogelijk) positieve ervaringen uit verschillende korpsen.
Als ik wou ouwehoeren, had ik deze vraag wel in et kippenhok gesteld !!!  >:( ;D