Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1856707 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1930 Gepost op: 25 april 2010, 17:19:34
Bij Amstra in Geldermalsen staan twee nieuwe Toyota Landcruiser ambulances in opbouw. 4x4, geel van kleur, met de normale striping. Nog geen regionaam etc. erop. Transparante LED-balk waar Haaglanden ook mee rijdt op een aantal Tourans van de GGD volgens mij en diverse LEDjes op de opbouw rondom. En het zijn echte ambulances, dus een soort kofferopbouw achterop waar patiënten in kunnen worden vervoerd. Iemand enig idee welke ambulancedienst vol verwachting op deze wagens zit te wachten?
greetz,  Enrique


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #1931 Gepost op: 26 april 2010, 16:03:38
Bij Amstra in Geldermalsen staan twee nieuwe Toyota Landcruiser ambulances in opbouw. 4x4, geel van kleur, met de normale striping. Nog geen regionaam etc. erop. Transparante LED-balk waar Haaglanden ook mee rijdt op een aantal Tourans van de GGD volgens mij en diverse LEDjes op de opbouw rondom. En het zijn echte ambulances, dus een soort kofferopbouw achterop waar patiënten in kunnen worden vervoerd. Iemand enig idee welke ambulancedienst vol verwachting op deze wagens zit te wachten?





Dienst: Ambulance Saba (Ned Antillen)  ;D
Roepnummer: 01
Merk en type: Toyota Landcruiser Amstra
Bijzonderheden: Staan er twee voor de eilanden
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1932 Gepost op: 26 april 2010, 16:07:46
Dienst: Ambulance Saba (Ned Antillen)  ;D
Roepnummer: 01
Merk en type: Toyota Landcruiser Amstra
Bijzonderheden: Staan er twee voor de eilanden

Ik ben benieuwd welke regionaam er op deze voertuigen komt te staan :P
(de eilanden zijn immers Nederlandse gemeenten ^-^)

Wel een gaaf ding bij the way! :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1933 Gepost op: 26 april 2010, 16:10:28
Bij Amstra in Geldermalsen staan twee nieuwe Toyota Landcruiser ambulances in opbouw. 4x4, geel van kleur, met de normale striping. Nog geen regionaam etc. erop. Transparante LED-balk waar Haaglanden ook mee rijdt reed op een aantal Tourans van de GGD volgens mij en diverse LEDjes op de opbouw rondom. En het zijn echte ambulances, dus een soort kofferopbouw achterop waar patiënten in kunnen worden vervoerd. Iemand enig idee welke ambulancedienst vol verwachting op deze wagens zit te wachten?
Tegenwoordig zitten er TM-CS 'Arjent' lichtbalken op, blauw, met bovenop een amber pitje. op het dak, voor de balk zit overigens een infraroodzender voor de stoplichten bevestigd ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1934 Gepost op: 26 april 2010, 16:21:23




Dienst: Ambulance Saba (Ned Antillen)  ;D
Roepnummer: 01
Merk en type: Toyota Landcruiser Amstra
Bijzonderheden: Staan er twee voor de eilanden

Heb je ook een foto van de binnenkant? :)

Zijn deze voertuigen bedoeld voor de 'primaire uitruk' aldaar of speciaal voor het strand e.d.?

Joost


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #1935 Gepost op: 26 april 2010, 16:26:20
Heb helaas geen foto's van de binnenkant. Die is overigens wel erg krap. Ze zijn inderdaad bedoeld voor de primaire uitruk en alles zit erop en eraan inclusief Stryker M1 brancard. O0
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1936 Gepost op: 26 april 2010, 18:00:53
Kwam vandaag/gistere? :P Rond half 11 een auto van de politie tegen opvallend een VW Touran, met de Amsterdamse Whelen Edge Freedom balk. Die parkeerde bij het bureau in Volendam (Tegenover Renault dealer) Nu rijden er volgens mij geen Tourans met deze lichtbalk in Waterland, zou dit een auto van Amsterdam geweest kunnen zijn?
Kwam vandaag wéér zo'n auto tegen. Met Whelen Edge Freedom balk. Ik zag 'm rijden om kwart over 4 op het schouw. Daar keerde hij om, richting purmerend. En ervoor reed een Mercedes noodhulp wagen. Het kenteken van de touran is 85-JVV-6. Misschien dat iemand alsnog meer kan vertellen over het korps waar de wagen vandaag komt? :)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1937 Gepost op: 26 april 2010, 18:42:39
Kwam vandaag wéér zo'n auto tegen. Met Whelen Edge Freedom balk. Ik zag 'm rijden om kwart over 4 op het schouw. Daar keerde hij om, richting purmerend. En ervoor reed een Mercedes noodhulp wagen. Het kenteken van de touran is 85-JVV-6. Misschien dat iemand alsnog meer kan vertellen over het korps waar de wagen vandaag komt? :)

Zoals ik de eerste keer ook al aangaf, Za-Wa is inmiddels ook over op de Freedom, dus ga er maar vanuit dat het een Zaanse is ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1938 Gepost op: 26 april 2010, 19:27:54
...Whelen Edge Freedom balk....

Whelen Ultra Freedom balk  ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1939 Gepost op: 26 april 2010, 21:13:39

Deze stond er ook met A.I.D. op de ruit