Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1854112 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2630 Gepost op: 27 maart 2011, 16:12:00
Wie kan mij helpen aan informatie over dit voertuig:





Het voertuig heeft een vrij nieuw kenteken wat er op zou kunnen duiden dat het voertuig van defensie is geweest, of uit het buitenland komt. gezien de tekst BRANDWEER schat ik de kans op dat eerste echter vrij klein.

Op de deur staat een brandweerlogo met de tekst brandweer amsterdam, echter heb ik sterk het vermoeden dat hij daar niet vandaan komt. ik denk namelijk dat het de oude PM is van het Infanterie schietkamp. (die daarvoor legerambu was) echter weet ik dit niet zeker. hij heeft wel zeer veel identieke punten met dat voertuig.

dus de vraag, wie kan mij vertellen waar dit voertuig vandaan komt en of hij in amsterdam heeft gereden, en zoja. waarom heeft hij dan zo'n nieuw kenteken?
Hij lijkt heel erg op de brandweerwagen die hier op AOCS Nieuw Milligen stond en sinds dit jaar weg/verkocht is.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #2631 Gepost op: 27 maart 2011, 16:13:14
Wie kan mij helpen aan informatie over dit voertuig:





Het voertuig heeft een vrij nieuw kenteken wat er op zou kunnen duiden dat het voertuig van defensie is geweest, of uit het buitenland komt. gezien de tekst BRANDWEER schat ik de kans op dat eerste echter vrij klein.

Op de deur staat een brandweerlogo met de tekst brandweer amsterdam, echter heb ik sterk het vermoeden dat hij daar niet vandaan komt. ik denk namelijk dat het de oude PM is van het Infanterie schietkamp. (die daarvoor legerambu was) echter weet ik dit niet zeker. hij heeft wel zeer veel identieke punten met dat voertuig.

dus de vraag, wie kan mij vertellen waar dit voertuig vandaan komt en of hij in amsterdam heeft gereden, en zoja. waarom heeft hij dan zo'n nieuw kenteken?
Hadden ze vroeger niet zulke auto's als WO auto ?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2632 Gepost op: 27 maart 2011, 16:28:05
Hadden ze vroeger niet zulke auto's als WO auto ?

Ik kan mij geen vergelijkbaar voertuig bedenken die in amsterdam gereden heeft, als je het weet graag  :)

Hij lijkt heel erg op de brandweerwagen die hier op AOCS Nieuw Milligen stond en sinds dit jaar weg/verkocht is.

Dat betreffende voertuig ken ik niet. ik weet wel dat ISK een oude legerambu had die daar erg op leek. namelijk deze:

Foto: Brandweer-gelderland.nl

echter kan ik van dat voertuig geen foto vinden vanaf de andere kant. daarmee kan ik dus net niet checken of het dezelfde is helaas.

 maar tegelijkertijd liet forumlid Wouwie mij een foto zien van een ander voertuig die identiek is opgebouwd. met een paar hele kleine verschillen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #2633 Gepost op: 27 maart 2011, 16:31:01
Wie kan mij helpen aan informatie over dit voertuig:





Het voertuig heeft een vrij nieuw kenteken wat er op zou kunnen duiden dat het voertuig van defensie is geweest, of uit het buitenland komt. gezien de tekst BRANDWEER schat ik de kans op dat eerste echter vrij klein.

Op de deur staat een brandweerlogo met de tekst brandweer amsterdam, echter heb ik sterk het vermoeden dat hij daar niet vandaan komt. ik denk namelijk dat het de oude PM is van het Infanterie schietkamp. (die daarvoor legerambu was) echter weet ik dit niet zeker. hij heeft wel zeer veel identieke punten met dat voertuig.

dus de vraag, wie kan mij vertellen waar dit voertuig vandaan komt en of hij in amsterdam heeft gereden, en zoja. waarom heeft hij dan zo'n nieuw kenteken?

Dit is inderdaad een ex Defensie 508D, waarvan er de laatste jaren tientallen via de domeinen zijn verkocht.
Het nieuwe (burger) kenteken is logisch omdat er eerst een Defensie kenteken op zat.
Waar hij precies vandaan komt binnen de krijgsmacht is vrees ik onbekend.

Delta00


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2634 Gepost op: 27 maart 2011, 16:47:13
Misschien dat iemand hem evt. herkend via de tekst brandweer amsterdam, de plek van de 112 sticker of de rode zwaailamp. zoja. dan hoor ik het graag. anders kan ik er denk ik niks mee  :-\

In ieder geval bedankt  voor de hulp
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2635 Gepost op: 27 maart 2011, 19:18:49
Het is vermoedelijk niet die van ISK Harskamp, want die zag ik vorige week nog rijden met oranje lampen in de balk en de stickerresten van "ISK Harskamp" waren nog goed te zien...
greetz,  Enrique


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #2636 Gepost op: 30 maart 2011, 02:20:54
Wie weet hoe het afgelopen is met de 13-9361, het schuimblusvoertuig dat door Amsterdam-Amstelland niet werd afgenomen?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #2637 Gepost op: 30 maart 2011, 14:22:40
Wie weet hoe het afgelopen is met de 13-9361, het schuimblusvoertuig dat door Amsterdam-Amstelland niet werd afgenomen?
oef, hoort natuurlijk in het topic over schuimblusvoertuigen in de rode kolom, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord ..... ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2638 Gepost op: 30 maart 2011, 17:19:57
De laatste keer dat ik er iets van gehoord heb was dat ding nog steeds in het bezit van Hilton en konden ze hem aan de straatstenen niet kwijt ...
Dat was ongeveer in december 2010 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #2639 Gepost op: 30 maart 2011, 23:02:59
Aanhouding na fatale aanrijding Erp

Wie weet van wie het voertuig is dat rond 0:32 in beeld komt?