Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1852152 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2820 Gepost op: 15 juni 2011, 17:37:03
Motorrijtuigen belasting heeft nog enkele van deze voertuigen rijden. Kwam er eergisteren op de A4 ook een tegen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #2821 Gepost op: 18 juni 2011, 22:41:25
Iemand die meer van dit voertuig weet? Vrijdag gespot bij Wensink (mercedes) te Harderwijk:





Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2822 Gepost op: 19 juni 2011, 13:33:19
Iemand die meer van dit voertuig weet? Vrijdag gespot bij Wensink (mercedes) te Harderwijk:
vreemd voertuig. volgens de rdw gegevens  de 9e maand van 2010 op kenteken gezet als gewone bedrijfswagen. 1-9-2010 word gemeld als eerste datum toelating nederland maar ook als eerste moment waarop ie geregistreerd is, dus deze mercedes heeft nooit als ambulance geregisteerd gestaan. Ik denk dus dat het een voormalige demo auto is die nooit een kenteken heeft gehad, en wat me direct opvalt is dat witte werklampje boven het linkse en rechtse voorportier. Het glas van het werlicht lijkt ook te ontbrelen want die steken altijd een stukje uit, bij de foto's hierboven lijkt het alsof er een zwaart plaatsje is ingezet. Dat werklampje werd in NL gebruikt door Visser, en deze auto is een samenwerking tussen Visser en ambulanzmobile, en dan te bedenken dat ik geen 1 foto heb van een ambulanzmobile delfis met een werklicht op die plaatst.
Maar nu t vreemde, ik ben een hele tijd terug al foto's tegen gekomen van een kaalgeplukte NL demo tigis met jahwel een werklicht op dezelfde plek als de foto's hierboven. Dat voertuig kwam ik op een Duitse of Poolse site tegen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat de auto zelf ook in die landen staat maar daar misschien alleen te koop word aangeboden en nog gewoon in NL staat.
Dus ik denk dat het een kaalgeplukte NL demo van Visser is die ouder is dan het kenteken doet vermoeden, en later gewoon is doorverkocht en nu rondrijd als bedrijfswagen. (daar wil je toch ook niet mee rondrijden, ik in ieder geval niet) ;)
Het is maar een vermoede dat ik heb, maar t lijkt me niet echt een hele vreemde verklaring.
foto: automoto alegro




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2823 Gepost op: 19 juni 2011, 14:22:44
Ik blijf bezig met die auto

Als ik de foto's vergelijk met delfis ambu's die in NL rondrijden dan valt me op dat er voorop het verhoogde dak een lang antene ontbreekt die visser op bijna alle voertuigen levert. Ook valt me op dat de motor verwarming/electra de accu's helemaal achterop het linker achterscherm gemonteerd zit, iets dat in vergelijking met andere delfis ambulances ook niet echt gebruikelijk is.
Als ik dan alles optel is het toch wel heel toevallig dat het op beide foto momenten gelijk is. (werklicht, electra aansluiting, ontbrekende lange antenne, geen sirene in de bumper. allemaal net iets te toevallig. 098uo


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2824 Gepost op: 19 juni 2011, 14:52:57
ook de zijruitjes zijn alleen op de hierboven getoonde foto's aanwezig, andere delfis ambulances hebben dit niet
foto TAS-7232 delwelfotografie

foto automoto alegro

foto ambulance fotografie friesland


 98uiye  998765


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #2825 Gepost op: 19 juni 2011, 15:02:26
Deze versie komt alleen overeen met de Groningse versie van de Delfis, de 01-123. Die heeft ook zo'n werklamp boven de portieren.  ;)
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2826 Gepost op: 19 juni 2011, 15:20:54
Deze versie komt alleen overeen met de Groningse versie van de Delfis, de 01-123. Die heeft ook zo'n werklamp boven de portieren.  ;)
mm  das interessant O0. de auto waar we dus info over zoeken is een ex demo van groningen. ik snap er niets van. Was het dan een concept interieur dat erin zat en nog niet helemaal af was ofzo.
owjah let even op de biza striping ala Visser, echt een pronkstukje hoor :o :-\
foto w schuitema kazernes.nl


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2827 Gepost op: 19 juni 2011, 15:23:49
mm  das interessant O0. de auto waar we dus info over zoeken is een ex demo van groningen. ik snap er niets van. Was het dan een concept interieur dat erin zat en nog niet helemaal af was ofzo.
owjah let even op de biza striping ala Visser, echt een pronkstukje hoor :o :-\
foto w schuitema kazernes.nl


volgens mij rijd deze nog gewoon rond hoor, heb hem volgens mij donderdag nog gezien.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2828 Gepost op: 19 juni 2011, 15:31:39
volgens mij rijd deze nog gewoon rond hoor, heb hem volgens mij donderdag nog gezien.

jah dat klopt ook, maar svs geeft aleen aan dat het ''wie weet meer..'' voertuig overeenkomt met de groningse versie van de delfis. en ik heb er even een foto bijgezocht wel zo handig voor mensen die niet weten overwelke ambu het gaat.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2829 Gepost op: 19 juni 2011, 15:44:39
jah dat klopt ook, maar svs geeft aleen aan dat het ''wie weet meer..'' voertuig overeenkomt met de groningse versie van de delfis. en ik heb er even een foto bijgezocht wel zo handig voor mensen die niet weten overwelke ambu het gaat.

dan heb ik verkeerd gelezen e050