Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1851778 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2840 Gepost op: 27 juni 2011, 19:46:21
Ik zag zojuist bij ons op de basis een brandweerwagen van de brandweer Gorssel rijden, met ik dacht nummer 06-8182, weet iemand waar deze voor gebruikt wordt en het soort voertuig?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #2841 Gepost op: 27 juni 2011, 20:12:51
Ik zag zojuist bij ons op de basis een brandweerwagen van de brandweer Gorssel rijden, met ik dacht nummer 06-8182, weet iemand waar deze voor gebruikt wordt en het soort voertuig?

http://www.brandweervoertuigen.com/ -> Brandbase -> Database: type voertuig = GM6, dus een Gereedschaps-/Materiaalwagen met plaats voor 6 personen. Deze stamt uit 2000.
Een GM is een lokale invulling; het heeft materialen aan boord die binnen het eigen inzetgebied extra nodig zijn boven de uitrusting die standaard op de tankautospuit zit. Een soort van lokaal hulpverleningsvoertuig. Door de combinatie met een manschapcabine fungeert het tevens als extra personeelsvervoer. Dit soort voertuigen die qua manschapcabine en opbouw op een tankautospuit lijken worden ook wel "boodschappen-tas" genoemd.

Voor diegenen die afvragen over wat voor voertuig we het hebben: http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/gorssel/huidig.html


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2842 Gepost op: 27 juni 2011, 20:26:30
Dat is inderdaad het betreffende voertuig O0
Op de foto heeft hij een Blauw middenstuk op de achterste lichtbalk, maar vandaag zag ik dat deze geheel Geel/Amber was en ik mij nog afvroeg wat voor meerwaarde dit had.


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #2843 Gepost op: 28 juni 2011, 22:57:19
Vandaag een aantal filmpjes gezien van het vreselijke ongeval op de A2 bij afrit Budel, en daar zag ik ook een nogal vreemd voertuig in opduiken.
Een touringcar in BZK Brandweer striping?
Ik had deze nog nooit gezien en kan hem ook niet op internet terug vinden.

Mijn vraag is bij welke VR hoort deze en wat is het doel van de bus?

Grt,
Arjan


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #2844 Gepost op: 28 juni 2011, 23:01:21
Vandaag een aantal filmpjes gezien van het vreselijke ongeval op de A2 bij afrit Budel, en daar zag ik ook een nogal vreemd voertuig in opduiken.
Een touringcar in BZK striping?
Ik had deze nog nooit gezien en kan hem ook niet op internet terug vinden.

Mijn vraag is bij welke VR hoort deze en wat is het doel van de bus?

Grt,
Arjan

Ik denk dat je de VC1 van de regionale brandweer Zuidoost-Brabant bedoelt. Het voertuig staat in Aalst, een foto staat hier (klik).
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2845 Gepost op: 29 juni 2011, 00:14:29
Lijkt er wel op. (zie 0:31)
Militair omgekomen bij zwaar ongeval A2
User: edtvnl


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #2846 Gepost op: 29 juni 2011, 07:01:00
Ik denk dat je de VC1 van de regionale brandweer Zuidoost-Brabant bedoelt. Het voertuig staat in Aalst, een foto staat hier (klik).
Dat is hem ja,  bedankt!


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #2847 Gepost op: 29 juni 2011, 20:39:47
bijzonder begeleidingsvoertuig exceptioneel transport:

piaggio mp3, met een verkeersregelaar erop.  :-\ :'(

Deze zag ik vorige week een zwaartransport begeleiden op de ring van R'dam. Ben heel erg benieuwd of dit wel is toegestaan.
Volgens mij kan deze nooit aan de eisen voldoen zoals die wettelijk zijn vastgelegd. Hoe dan ook is het specifiek verboden vanaf een motor verkeerstekens te geven, en ik ben heel benieuwd of die piaggio ondanks zijn kenteken, daar ook onder valt.

Heren in het blauw????
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2848 Gepost op: 29 juni 2011, 22:26:45
bijzonder begeleidingsvoertuig exceptioneel transport:

piaggio mp3, met een verkeersregelaar erop.  :-\ :'(

Deze zag ik vorige week een zwaartransport begeleiden op de ring van R'dam. Ben heel erg benieuwd of dit wel is toegestaan.
Volgens mij kan deze nooit aan de eisen voldoen zoals die wettelijk zijn vastgelegd. Hoe dan ook is het specifiek verboden vanaf een motor verkeerstekens te geven, en ik ben heel benieuwd of die piaggio ondanks zijn kenteken, daar ook onder valt.

Heren in het blauw????

Strikt gekeken is het (als het de versie is die een autokenteken heeft) mogelijk. Die Piaggio MP3 is geen motorfiets in de zin van de wet... Ik denk dat deze begeleider een maas in de wet heeft gevonden. Wenselijk? Denk het niet.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2849 Gepost op: 29 juni 2011, 23:06:26
Strikt gekeken is het (als het de versie is die een autokenteken heeft) mogelijk. Die Piaggio MP3 is geen motorfiets in de zin van de wet... Ik denk dat deze begeleider een maas in de wet heeft gevonden. Wenselijk? Denk het niet.

Wil niet teveel offtopic gaan, maar de wet spreekt toch over het geven van aanwijzing vanaf een motorrijtuig? Dat is voor zover ik weet niet alleen een motorfiets, maar elk voertuig aangedreven door een motor anders dan langs rails. Of is er voor begeleidingsvoertuigen een uitzondering waarin daadwerkelijk over een motorfiets wordt gesproken?
Senior GGP / Oost-Brabant