Absoluut en volstrekt onmogelijk. Een begeleidingsvoertuig moet een bedrijfsauto zijn met een over een lengte van ten minste 2,50 meter een daklijnhoogte van 1,75 meter (zie Regeling Verkeersregelaars 2009). Een Piaggio is geen bedrijfsauto, laat staan dat het een daklijnhoogte van 1,75 meter heeft. Met de nieuwe Regeling is het dus verplicht om een voldoende opvallend voertuig te hebben. Kleine auto's (personenauto's) met een zwaailampje of een motorfiets zijn daarmee dus absoluut niet meer toegestaan.
(Martin: volgens mij kun jij als vertegenwoordiger van de wegbeheerder dit soort transporten zelfs van de (jouw) weg halen als het niet aan de regels voldoet. Denk aan verkeerde tijd, verkeerde route, verkeerde begeleiding, etc.)
klopt alleen stond ik op dat moment:
a- PAF!
b- bij een vrachtwagen met pech
anders was hij er zeker af gegaan ;-)
Ik stond op de dgs langs de a20 li. toen ik mij omdraaide sjeesde dat ding voorbij, terwijl de dgs afgekruist was.
denk denk: wat moet die hier? > draai om > oh een zwatra met een begeleider ervoor. (lees aan de achterzijde vd oplegger)
was niet zo snel dat het kenteken of naam van die piaggio kon zien. en kon ook niet weg, helaas....