Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1859839 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3150 Gepost op: 2 november 2011, 12:36:26
Zou iets van een snel interventie voertuig of iets dergelijks kunnen zijn voor de aanleg van de 2e maasvlakte. Men rijdt daar ivm de risico's met in elk geval minimaal 1 snel interventie voertuig (vw transporter t4 pick up van voorheen sfs en daarvoor van brandweer zeist. Wellicht is dit ook zoiets??

zou kunnen maar mijn gevoel zegt van niet. Het was een enkele kabine in een donkerblauwe kleur. Maar niets is onmogelijhk natuurlijk..


Jelle18

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #3151 Gepost op: 2 november 2011, 16:26:54
vandaag zag ik in arnhem een volkswagen golf variant rijden met secundaire stripping en een pit op het dak van politie gelderland-midden, wie weet meer over dit voertuig en of er meer van zijn? meschien heeft iemand een foto van dit voertuig O0 O0

groetjes jelle ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3152 Gepost op: 2 november 2011, 17:48:47
Ooit een keer in Barneveld gezien ( helaas in donker ) Bedoel je deze ? Functie weet ik niet.



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3153 Gepost op: 2 november 2011, 19:26:58
Ooit een keer in Barneveld gezien ( helaas in donker ) Bedoel je deze ? Functie weet ik niet.


Achter (bijna tegen achterklep) zit een blauw vierkantje met daarin tekst. Kan je daar op inzoomen? Ik ga er van uit dat er 112 op staat, maar misschien ook wel FO etc..


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3154 Gepost op: 2 november 2011, 19:53:15
Te ver weg om in te zoomen helaas.
De agent kwam bij een melding waarvan sprake was van een ongeval danwel misdrijf dus het kan zijn dat het een TR is, echter rijden die veel in onopvallende voertuigen hier. Deze variant is de enige die ik in een x-aantal jaar heb gezien, veelal rijden hier ''korte'' golfjes.


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #3155 Gepost op: 2 november 2011, 20:12:54
@ jelle18
deze auto rijd veel in arnhem zuid rond en is daar ook gestationeerd
in arnhem noord rijdt er ook 1
wat voor dienst weet ik niet  als ik  hem zie rijden hier in rijkerswoerd  zit er maar 1 persoon in
zal de volgende x eens opletten of er nog bijzonderheden op staan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3156 Gepost op: 2 november 2011, 20:22:05
Volgens mij is het een OvDP voertuig, echter weet ik niet meer of dat nou in Gelderland Midden was....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3157 Gepost op: 2 november 2011, 22:31:42
Alle specifieke OVD voertuigen van GLM zijn in principe onopvallend. Echter een aantal OVD's rijdt liever in de secundaire voertuigen. Inmiddels is het zo dat alle nieuwe secundaire voertuigen de Golf Variant worden (al vlak voor de nieuwe aanbesteding afgerond was). Deze zullen dus langzaam aan de hatchbacks gaan vervangen. Je zal ze dus ook steeds vaker zien.

FO en dergelijke rijden ook allemaal 'onopvallend'.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3158 Gepost op: 3 november 2011, 07:32:47
Alle specifieke OVD voertuigen van GLM zijn in principe onopvallend. Echter een aantal OVD's rijdt liever in de secundaire voertuigen. Inmiddels is het zo dat alle nieuwe secundaire voertuigen de Golf Variant worden (al vlak voor de nieuwe aanbesteding afgerond was).

Vreemd, een OVDP voertuig, onopvallend uitgevoerd. Ik dacht dat alleen ''onopvallende politiewerkzaamheden'' plaats mochten vinden in een onopvallend voertuig (ivm rijden met OGS en dergelijke) >:D
Daarnaast verbaas ik mij (steeds weer) over het ''slechte'' gebruik van de ''ondersteunende'' striping in sommige korpsen. Een secundair voertuig is niet voor het dagelijke straatwerk, daar is primaire striping voor
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GLDM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #3159 Gepost op: 3 november 2011, 13:09:43
Nu we het toch over GLD-midden hebben en golfjes:

Een aantal weken terug door het centrum van Arnhem met prio 1 een opvallende Golf 6 met freedom op het dak.
Weet iemand waar dit voetuig thuis hoort, want zover ik kan zien en weet rijden er in GLD-midden alleen onopvallende Golf 6'en of die  met alleen de secundaire stripping en een pit op het dak.

Wat ik vermoed is dat dit het nieuwe voertuig is van de parket politie welke onderin bij het Paleis van justitie te Arnhem staat, voorheen hadden die de beschikking over een Ford Focus met Vista op het dak.

Iemand die meer weet?