Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1843564 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3790 Gepost op: 27 juni 2012, 22:19:50
Jerommeke , ben je er al achter waar ie van is? Moet van de week weer richting Apeldoorn, waar ik dezelfde gezien meen te hebben, als je nog niks weet rij ik even een rondje in de buurt of ik hem terug kan vinden.

Ben er niet meer geweest, dus helaas verder geen info. Ik hou m'n ogen open  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !




Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #3792 Gepost op: 28 juni 2012, 21:35:31
Kwam onderstaande auto tegen op de A73:

Citaat
http://www.stichtingruz.nl/images/stories/s1050651.jpg

Is van de Stichting RUZ (http://www.stichtingruz.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=61:home-page)

Lijkt mij geen stichting die met blauwe verlichtingsarmaturen op hun voertuigen mogen rijden... Wie weet er meer van, buiten wat er op de site staat?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3793 Gepost op: 28 juni 2012, 22:56:27
Zo te zien ondergebracht bij het Rode Kruis, welke op hun beurt weer wél met blauwe armaturen mogen rijden  ;)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3794 Gepost op: 29 juni 2012, 00:16:49
Zo te zien ondergebracht bij het Rode Kruis, welke op hun beurt weer wél met blauwe armaturen mogen rijden  ;)

Dan nog niet de bedoeling. Een klein citaat uit de Regeling Optische en Geluidssignalen:

Citaat
1. Als hulpverleningsdiensten worden aangewezen die diensten die, voor zover de aan hen opgedragen taak hierin voorziet, voor het vervullen van een dringende taak worden ingezet.
2. De in het eerste lid bedoelde diensten zijn de volgende:
a. de door de directie van het Rode Kruis aangewezen onderdelen van Noodhulp Nationaal;

Op de website rodekruisvoertuigen.nl (beheerd door/namens NRK) wordt gesteld dat geen enkel Rode Kruis-voertuig nog met OGS mag rijden, met uitzondering van SIGMA-voertuigen (welke schijnbaar onder de GHOR vallen).
Senior GGP / Oost-Brabant


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #3795 Gepost op: 29 juni 2012, 17:16:32
Voor de goede orde en off-topic: de website rodekruisvoertuigen.nl is geen NRK-website, maar van een toevallige vrijwilliger.
Ik ben er zelf ooit mee begonnen en heb behoorlijk spijt dat ik hem heb overgedragen...
CN NRK


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3796 Gepost op: 29 juni 2012, 22:41:57
Voor de goede orde en off-topic: de website rodekruisvoertuigen.nl is geen NRK-website, maar van een toevallige vrijwilliger.
Ik ben er zelf ooit mee begonnen en heb behoorlijk spijt dat ik hem heb overgedragen...

Ik stuur je een PM hierover zodat we niet al te ver offtopic gaan.
Senior GGP / Oost-Brabant


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #3797 Gepost op: 30 juni 2012, 17:00:22
Gistermiddag (29-6) stond er bij het BP benzinestation langs de A 15 thv het mooie Hendrik Ido Ambacht  098uo een ambu met de registratie 56-100. Nederlands kenteken, primaire striping, volgens mij een obv een VW transporter.
Bemanning kwam teruglopen naar de ambu in ambu kleding.
Heb nergens dit roepnummer terug kunnen vinden.   :-\
Heb helaas geen foto kunnen maken.
WWEMV?
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #3798 Gepost op: 4 juli 2012, 19:15:06
Wie weet er meer over dit voertuig?
Niet een hele duidelijke foto, maar foto is in mei gemaakt bij de oprit A1 in Amersfoort.



Dienst: Ravu
Afdeling: Opleidingen
Roepnummer: 09-172
Kenteken: ??-??-??
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz
Bijzonderheden: Secundair gestript, zijn voorganger was primair gestript.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3799 Gepost op: 4 juli 2012, 19:44:05
Volgens mij is het een oude Utrechtse A ambu.