Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1835855 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #3880 Gepost op: 3 augustus 2012, 14:44:03
Regio onbekend bij mij. Nu al 2x tijdens evenementen gespot in Assen dus zou van Drenthe kunnen zijn, maar zou ook andere regio kunnen zijn.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3881 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:03:22
Ik heb even wat onderzoek gedaan. Betreft een motor in gebruik bij een verkeersregelaar van de Stichting Evenementenbegeleiding (StEB). Zie filmpje, op 3.48 komt deze motor voorbij met daarop een berijder in een rood/oranje jack. Even daarna ook nog een keer dezelfde motor met een berijder met rood/zwart jack met dezelfde setup.

StEB presentatie 2012

Overigens zijn er wat meer filmpjes van de StEB op het internet te vinden en die van de brandweercompagnie begeleiding is discutabel tot zeer, zeg maar...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3882 Gepost op: 3 augustus 2012, 19:07:53
Overigens zijn er wat meer filmpjes van de StEB op het internet te vinden en die van de brandweercompagnie begeleiding is discutabel tot zeer, zeg maar...

Omdat je het filmpje helaas niet geplaatst had ben ik even op zoek gegaan naar een filmpje waarvan ik denk dat je bedoeld.

Als je onderstaand filmpje bedoeld dan kan ik begrijpen wat je bedoel Lt. Col. Me.
Waarschijnlijk doel je op het inhalen over de dubbele doorgetrokken streep en het tripleren ( beide feiten meerdere malen gepleegd )
door minimaal 1 verkeersregelaar op de motor.

Voor het gemak heb ik het commentaar wat op het filmpje geplaatst is er even in een citaat onder geplaatst.
Mochten er mensen van de Blauwe tak zijn die over het citaat meer kunnen vertellen dan lees ik en mogelijk anderen met mij het graag.

StEB motor begeleiding van brandweer compagnie
Geüpload door targetlasergame op 29 mrt 2011

Begeleiding op de N381 tijdens een brandweer verplaatsings oefening door motorrijders van de StEB

Citaat
Dit is een begeleidings klus: en mag er dus wel door zowel de verkeers regelaars als de politie ingehaald worden.
er mag zelfs door rood gereden worden. een transport als dit is appart aangevraagd en gelden apparte regels.
filmpje is allemaal netjes en legaal.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3883 Gepost op: 3 augustus 2012, 19:15:18
Enrico: klopt, het is inderdaad dat filmpje. Meest opvallend is zelfs dat er op de kop van de colonne een motoragent meerijdt. M.i. worden hier zaken toegelaten waarvan de wetgever heeft gemeend dat dit soort dingen niet meer mochten. Ik weet overigens dat vanwege dit soort praktijken van bepaalde verkeersregelaarsbedrijven een en ander nog meer onder het vergrootglas komt bij onder meer politie en RWS. Ik wil niet speculeren, dus ik kan en wil er niet meer dan dit over kwijt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3884 Gepost op: 4 augustus 2012, 09:42:58
Je hoeft ook niet te speculeren, als het zo is.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3885 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:45:18
Er wordt nu gesproken over maatregelen die al of niet genomen zouden kunnen worden. Hier een of meer van die maatregelen noemen, is volgens mij speculatie en dat lijkt me niet de bedoeling. Feit is wel dat er aandacht is voor het fenomeen.  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #3886 Gepost op: 4 augustus 2012, 19:48:07
Ik ben vandaag deze groep tegengekomen bij Dalfsen waar ze een truckrun begeleiden. Netjes een PM die het verkeer vanaf de motor een andere richting op stuurde(had wel leuk geweest als ik daar ook kon rijden met +2m breed) Maar ik kan niet anders concluderen dat dit mooi en professioneel is begeleid. Bij het passeren van de stoet ff mijn disco aangezet en de mensjes in de vrachtauto's keken zich scheel de straat in naar mijn bescheiden balkje.... e050

Maar ik kan niet anders concluderen dan dat het netjes is uitgevoerd!
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3887 Gepost op: 5 augustus 2012, 14:55:13
Wie o wie weet het nieuwe kenteken van de 05-102, 05-106 en de 05-117, wel de voertuigen op de foto, maar kenteken onleesbaar


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3888 Gepost op: 5 augustus 2012, 15:44:43
En het kenteken van de 05-420 zoek ik ook nog


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #3889 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:30:25
Na het bekijken van het filmpje en het lezen van de commentaren heb ik twee (beginners) vragen

1. waarom moet dit begeleid worden? is de brandweer niet prima zelf in staat om van A naar B te komen?

2. wat zouden de juridische gevolgen zijn als ik een van de motorrijders op m'n motorkap zou krijgen terwijl hij met 80+ km/h aan de verkeerde kant van de doorgetrokken streep rijdt?