Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1843427 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4200 Gepost op: 7 februari 2013, 21:03:29
Volgens mij rijdt in NHH/KEN de VOA piket in z'n soort auto misschien wordt dat nu door gevoerd.

Die rijden in VW Golf Variant (LAPV) en zijn nog harstikke nieuw... Denk niet dat die nu al vervangen worden.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #4201 Gepost op: 8 februari 2013, 08:23:02
Brabant Midden rijden ze ook
1:87 modelletjes:  


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #4202 Gepost op: 8 februari 2013, 09:27:19
Ja voor wijkteam


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4203 Gepost op: 8 februari 2013, 21:21:30
Ja das duidelijk. Die golfjes rijden in heel Nederland al. De Passats vooralsnog alleen in Groningen.
En de VOA piket-ters rijden bij ons... ja in een VOA bus misschien? Daarom heb je toch piket? Omdat je dat ding nodig hebt?
Waarom zouden ze in een Passat/Golf gaan rijden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4204 Gepost op: 8 februari 2013, 22:35:56
Ja das duidelijk. Die golfjes rijden in heel Nederland al. De Passats vooralsnog alleen in Groningen.
En de VOA piket-ters rijden bij ons... ja in een VOA bus misschien? Daarom heb je toch piket? Omdat je dat ding nodig hebt?
Waarom zouden ze in een Passat/Golf gaan rijden?

Omdat het totaal onzinnig is om twee dure (volledig uitgeruste) bussen bij 1 ongeval ter plaatse te laten komen. Een VOA-piket auto en de ander heeft de bus mee.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4205 Gepost op: 9 februari 2013, 03:55:52
Aha...
Bij ons in het noorden zijn er altijd 2 mensen met piket. En die nemen beide de 2 enige beschikbare VOA-bussen mee. Dat scheelt ook weer want er hoeft dus niet een extra dienstauto voor piketten aangeschaft te worden. Bovendien heb je beide meer materiaal, meer licht e.d. bij je en is het makkelijker om op te splitsen naar bijvoorbeeld een 2e gelijktijdige aanrijding.
(men doet sommige aanrijding-onderzoeken solo)
Dus zo onzinnig is het niet... O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4206 Gepost op: 9 februari 2013, 09:11:14
Daarnaast heb je ook dat de VOA steeds meer samen gaat in de nieuwe eenheden. Zo kan het dat als ik in Nijkerk VOA bestel er een voertuig uit Nijmegen komt en eentje uit Ede. Die uit Ede is veel eerder ter plaatste en kan alvast uitgebreid onderzoek starten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4207 Gepost op: 9 februari 2013, 12:19:32
Aha...
Bij ons in het noorden zijn er altijd 2 mensen met piket. En die nemen beide de 2 enige beschikbare VOA-bussen mee. Dat scheelt ook weer want er hoeft dus niet een extra dienstauto voor piketten aangeschaft te worden. Bovendien heb je beide meer materiaal, meer licht e.d. bij je en is het makkelijker om op te splitsen naar bijvoorbeeld een 2e gelijktijdige aanrijding.
(men doet sommige aanrijding-onderzoeken solo)
Dus zo onzinnig is het niet... O0

De achterliggende gedachte is (mede dat) een volledig uitgeruste VOA-bus (veel) meer kost dan een ''standaard'' Volkswagen Golfje. Als je daarnaast ziet dat men toch maar 1 bus gebruikt bij een verkeersongevallenanalyse dan rijd je in principe alleen maar extra kilometers met een duurder voertuig terwijl dit niet nodig is. Degene die als eerste ter plaatse komt begint met het onderzoek.

Voor verkeerscontrole's gaat de Golf ook mee, dan uitgerust met een materialenaanhangwagen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #4208 Gepost op: 9 februari 2013, 18:35:57

Gefotografeerd in Nijmegen. Wie weet ex-roepnummer en ex-regio?


Ook gefotografeerd in Nijmegen (nabij meldkamer). Wie weet het roepnummer van deze HAP?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #4209 Gepost op: 9 februari 2013, 20:16:06
Daarnaast heb je ook dat de VOA steeds meer samen gaat in de nieuwe eenheden. Zo kan het dat als ik in Nijkerk VOA bestel er een voertuig uit Nijmegen komt en eentje uit Ede. Die uit Ede is veel eerder ter plaatste en kan alvast uitgebreid onderzoek starten.

De VOA van Gelderland-Midden en Gelderland-Zuid werken toch al vele jaren samen ?