Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1856326 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #520 Gepost op: 3 augustus 2007, 20:44:01
Ralf,

Alleen brandweer Heerlen heeft zo eenheid nog in dienst. Bij brandweer Kerkrade had men vroeger een Renault Estafette als lijkenwagen in dienst.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #521 Gepost op: 3 augustus 2007, 23:42:52
word die aanhanger nog steeds gebruikt dan?


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #522 Gepost op: 4 augustus 2007, 09:25:08
Word de aanhanger alleen gebruikt bij rampen met veel dodelijke slachtoffers of ook bij Ongevallen en Branden?


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #523 Gepost op: 4 augustus 2007, 16:30:22
Ik hoor het Louis vorige week nog zeggen "zowel kennis heb ik niet hoor..."  ;)

Alvast bedankt voor de informatie zover (ook Feuerteufel uiteraard bedankt voor het meedenken), duidelijk is in ieder geval dat hij niet van Woudenberg is geweest. Zou helemaal top zijn als nog achterhaald wordt waar dan wel.

Peter,

Het heeft even geduurd, maar ik ben er inmiddels achter. Deze Willy's CJ2A jeep deed ooit dienst bij de bedrijfsbrandweer van DOW chemicals in Rotterdam.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Bart S

  • Gast
Reactie #524 Gepost op: 5 augustus 2007, 09:35:45
Daar was ik van op de hoogte, maar omdat ik via via hoorde dat de Ford totaal niet beviel en ze bezig zijn / waren met een transporter, dacht ik dat ze deze misschien huurden o.i.d.

Nope, ze (Broeder de Vries) doen gewoon veel ritten vanaf Schiphol. De Ford is nog steeds alive and kicking ;)...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #525 Gepost op: 5 augustus 2007, 12:23:43
Ik zag inderdaad dezelfde (of de volgende) dag van Nikondirk foto's verschijnen  ;) bedankt allen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #526 Gepost op: 6 augustus 2007, 23:31:09
word die aanhanger nog steeds gebruikt dan?

Nee.. deze aanhanger wordt niet meer gebruikt. Dit is imiddels de taak van de uitvaartbedrijven.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #527 Gepost op: 22 augustus 2007, 22:25:44
Van welk NL korps komen deze voertuigen?  ???


http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2007/aug07/22-08-07/Nat_Minister%20Justitie%20en%20Politie.asp

Minister Justitie en Politie:
‘Vijf brandweervoertuigen uit onze eigen begroting’

Geplaatst: 22/08/2007

Paramaribo -   ‘Vandaag zijn we zover dat we uit eigen begroting brandweervoertuigen hebben aangeschaft met technische ondersteuning van Brandweer Rotterdam’, zei minister Chandrikapersad Santokhi. ‘Veelal hoor je het geluid ‘alweer een donatie of alweer een schenking.’ Deze brandweervoertuigen zijn geen donatie, maar met belastingsmiddelen aangeschaft.’ Vijf brandweervoertuigen zijn toegevoegd aan het wagenpark van het Korps Brandweer Suriname (KBS). De overdracht heeft gisteren plaatsgevonden in de Hoofdkazerne Gemenelandsweg. De watertankwagen en de hulpverlenerwagen zullen in de Hoofdkazerne worden ingezet en de drie blusvoertuigen in Nickerie, Lelydorp en Knuffelsgracht. De voertuigen zijn afkomstig uit Rotterdam en het totaalbedrag is EURO 284.813,00. De minister had bij zijn aantreden een brandweerorganisatie aangetroffen met heel veel problemen die er nog steeds zijn. Maar men is bezig deze op te lossen en men is op de goede weg.

http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2007/aug07/22-08-07/images/Minister%20Justitie%20en%20Politie.jpg
Foto: Minister Santokhi doet plengoffer op een van de brandweervoertuigen

Er is ook een periode geweest, waarbij donoren geen zaken wilden doen met de Brandweer van Suriname. ‘Vandaag zijn we zover dat er bij ‘programme implementation units’ enorm veel bedragen gereserveerd zijn uit het Sectorfonds voor de brandweer. Vandaag zijn we zover dat de brandweer van Suriname overeenkomsten heeft lopen met Amsterdam en Rotterdam op het gebied van samenwerking.’

De minister benadrukte dat er in de afgelopen periode iets gebeurd is bij de brandweer, waardoor donoren weer bereid zijn gevonden om met de brandweer te werken. Er is verbetering opgetreden in de kwaliteit en de integriteit van de brandweer is verder aan het versterken. Verder heeft de minister ook kenbaar gemaakt dat ze bezig zijn met aanpassing van de regelgeving op het gebied van preventie, het optreden tegen mensen die zich niet houden aan preventievoorschriften. Waarnemend Commandant; Arnold Halfhide heeft onder andere aangegeven dat het brandveiligheidsconcept in ons land geďntroduceerd moet worden om de brandveiligheid in Suriname onder controle te krijgen. John Seedorf, voorzitter van de B.P.B.S. heeft de brandweermannen op het hart gedrukt om zuinig met de brandweervoertuigen om te gaan.

Natalie de Bruijn


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #528 Gepost op: 22 augustus 2007, 22:46:55
Van welk NL korps komen deze voertuigen?  ???


http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2007/aug07/22-08-07/Nat_Minister%20Justitie%20en%20Politie.asp

De voertuigen zijn afkomstig uit Rotterdam en het totaalbedrag is EURO 284.813,00.

Zie je eigen tekst  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #529 Gepost op: 22 augustus 2007, 22:52:36
Zie je eigen tekst  ;)

Ik wist wel dat er iemand zo'n opmerking zou plaatsten...  ;D ;D ;) Volgens mij heeft de gemeente Rotterdam al een tijdje wagens waar de vrachtwagencabine nog op zit...  ;)  ::) ::)