Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1835802 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6260 Gepost op: 11 maart 2019, 10:37:22
Rijden in de regio Amsterdam inmiddels ook wat blauwe DJI bussen....
Ja, maar dat is volgens mij wél gedetineerdenvervoer; vroegah hadden ze daar volgens mij ook Renaults Master rijden daarvoor, ook donkerblauw. Of zijn dat echt identieke Sprinters met "grote" zijruiten?

Anyway, in Oldenzaal zit ook een bedrijf dat iets doet met die DJI-Sprinters (opbouw of inbouw ofzo), dus het zou zomaar kunnen dat die bus niet door Justitie werd bestuurd (bestuurder op de foto is ook in burger).
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6261 Gepost op: 21 maart 2019, 00:00:46
Ja, maar dat is volgens mij wél gedetineerdenvervoer; vroegah hadden ze daar volgens mij ook Renaults Master rijden daarvoor, ook donkerblauw. Of zijn dat echt identieke Sprinters met "grote" zijruiten?

Anyway, in Oldenzaal zit ook een bedrijf dat iets doet met die DJI-Sprinters (opbouw of inbouw ofzo), dus het zou zomaar kunnen dat die bus niet door Justitie werd bestuurd (bestuurder op de foto is ook in burger).

Die ik rond Schiphol heb zien rijden waren inderdaad cellenbussen.
In Oldenzaal zit dé cellenbusbouwer van Nederland  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6262 Gepost op: 3 april 2019, 14:47:42
Gisteren op de A29 van Rotterdam richting Bergen op Zoom, thv de Haringvlietbrug: een Touran van de politie, voorlaatste model, met een groot zwart luchtnummer op de motorkap (93). Hij reed Willemstad voorbij. Iemand die hierop aanslaat? Ik vermoed LE (mogelijk Breda?).
greetz,  Enrique


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #6263 Gepost op: 3 april 2019, 16:01:43
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vanaf de nieuwe striping van het KLPD zijn die nummers blauw: zou er iemand aan het hobbyen geslagen zijn?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6264 Gepost op: 5 april 2019, 09:02:45
Het luchtnummer bleek toch (donker)blauw te zijn. En achterop links van "POLITIE" staat het roepnummer 1293. Rechts van "POLITIE" staat "TMC". Hij is dus van de LE/TMC (en rijdt vanuit Breda). En het is inderdaad geen landelijk iets, de stickers zijn op eigen initiatief erop geplakt (vanuit praktische overwegingen, want dit maakt het voor een ieder duidelijker m.i.).
greetz,  Enrique


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #6265 Gepost op: 6 april 2019, 00:57:35
Ja, maar dat is volgens mij wél gedetineerdenvervoer; vroegah hadden ze daar volgens mij ook Renaults Master rijden daarvoor, ook donkerblauw. Of zijn dat echt identieke Sprinters met "grote" zijruiten?
Deze soms?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6266 Gepost op: 6 april 2019, 11:52:06
greetz,  Enrique


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6267 Gepost op: 6 april 2019, 16:43:17
Het luchtnummer bleek toch (donker)blauw te zijn. En achterop links van "POLITIE" staat het roepnummer 1293. Rechts van "POLITIE" staat "TMC". Hij is dus van de LE/TMC (en rijdt vanuit Breda). En het is inderdaad geen landelijk iets, de stickers zijn op eigen initiatief erop geplakt (vanuit praktische overwegingen, want dit maakt het voor een ieder duidelijker m.i.).

Wat is TMC ?
Het nut van wagenparknummers op de auto heb ik overigens nog nooit begrepen  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #6268 Gepost op: 6 april 2019, 18:32:40
Transport- en Milieu Controle, de opvolger van de Groep Technische Controles van de AVD...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6269 Gepost op: 6 april 2019, 18:46:47
Wat is TMC ?
Het nut van wagenparknummers op de auto heb ik overigens nog nooit begrepen  ;D

Het nut van wagenparknummers is mij ook vreemd maar de motorkapletters mis ik wel. Vooral voor de heli was het bij de zoekactie altijd een handige referentie welke wagen waar reed. Aan de hand daarvan werd je dan bijgestuurd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein