Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1835178 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6220 Gepost op: 12 september 2018, 20:11:56
Weet iemand meer te vertellen over het NS Security voertuig? Waar wordt hij voor gebruikt en heeft hij OGS (blauw)?

Ik heb even lopen roeren maar hij is niet van Veiligheid&Service. Hij is van de afdeling Security. Die stuurt onder andere V&S aan, maar zit ook in de (risico)veiligheidsanalyses, preventie van en onderzoek naar calamiteiten. Tevens is het ook verantwoordelijk voor de integriteit en veiligheidsonderzoeken, inrichting van bouwkundige objecten (ihk veiligheid) . Het is een hele brede afdeling.
De wagen heeft geen OGS en normaal gesproken ook geen blauwe cover..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #6221 Gepost op: 12 september 2018, 21:12:25
Kwam op facebook ook fotos tegen, duidelijk blauwe kappen. Kan ze helaas niet insluiten hier, is een besloten groep.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6222 Gepost op: 12 september 2018, 22:26:42


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #6223 Gepost op: 13 september 2018, 07:01:02
Ik heb even lopen roeren maar hij is niet van Veiligheid&Service. Hij is van de afdeling Security. Die stuurt onder andere V&S aan, maar zit ook in de (risico)veiligheidsanalyses, preventie van en onderzoek naar calamiteiten. Tevens is het ook verantwoordelijk voor de integriteit en veiligheidsonderzoeken, inrichting van bouwkundige objecten (ihk veiligheid) . Het is een hele brede afdeling.
De wagen heeft geen OGS en normaal gesproken ook geen blauwe cover..

Bedankt voor de info!


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #6224 Gepost op: 14 september 2018, 14:50:00
https://twitter.com/JeffreyvBuuren2/status/1039944458123522053

"Volgens de chauffeur van het voertuig blauwlicht, en anders erg misleidend!"

----------
Citaat van: Artikel 5.2.65 Regeling Voertuigen
Personenauto’s niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten of voorzieningen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6225 Gepost op: 14 september 2018, 17:49:31
Of de chauffeur wilde gewoon even stoer doen. Als ik hem eens zie rijden zal ik er wel wat van gaan vinden :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6226 Gepost op: 16 september 2018, 12:14:35
https://twitter.com/JeffreyvBuuren2/status/1039944458123522053

"Volgens de chauffeur van het voertuig blauwlicht, en anders erg misleidend!"

----------
Een niet al te recent draadje, waar verkeersregelaars met een transparante balk en blauwe kap reden. Als ik het draadje nog goed herinner en voorzover ik terug kan lezen lijkt het bijna een naar die situatie aangepaste wetgeving...

https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,62264.msg1213080.html#msg1213080


Jack192

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #6227 Gepost op: 16 september 2018, 21:59:27
Wie weet van welk bedrijf of persoon deze motor is. Deed een wielrenbegeleiding door de Krimpenerwaard. Helemaal vol geplakt met life stars, oranje LED flitsers en de tekst ‘Medical assistance’.

Alvast bedankt!



HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #6228 Gepost op: 17 september 2018, 00:26:21
Iedereen kan wat vinden van blauwe kappen of blanco lenzen, maar zolang er geen OvJ zich wil branden aan dit verhaal blijft de wetgeving een losse flodder. De wet laat namelijk voor een rechter nog teveel eigen inbreng.

Ik ben absoluut tegen "lijken op" maar wel voor blauw bij diverse handhavers, bergers en IM-aannemers. De eerste is eigenlijk wel duidelijk, of het nou BOA of OA is de taak is omschreven. Maar het economische belang voor bergers en IM-aannemers is gewoon niet weg te denken.

Verder ben ik voor een striktere handhaving op elke signalering, de wildgroei onder Amber brengt mijn werk en dat van bergers in gevaar.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6229 Gepost op: 17 september 2018, 16:43:36
Wie weet van welk bedrijf of persoon deze motor is. Deed een wielrenbegeleiding door de Krimpenerwaard. Helemaal vol geplakt met life stars, oranje LED flitsers en de tekst ‘Medical assistance’.
Alvast bedankt!
Ambulance | Medical Assistance | MP-JT-10
Eerst maar es een duidelijke foto  998765. Mogelijk een nieuwe particuliere evenementen service. Ik dacht eerst dat de motor mogelijk was overgenomen van een Franse evenementen dienst, maar is gewoon nieuw in NL geleverd.


Iedereen kan wat vinden van blauwe kappen of blanco lenzen, maar zolang er geen OvJ zich wil branden aan dit verhaal blijft de wetgeving een losse flodder. De wet laat namelijk voor een rechter nog teveel eigen inbreng. (.. beetje ingekort)… Verder ben ik voor een striktere handhaving op elke signalering, de wildgroei onder Amber brengt mijn werk en dat van bergers in gevaar.
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat je bij het LFR onnodig/niet wenselijk gebruik van OGS kan melden, zei spelen dit door aan de politie.
En verder zie ik af en toe dat Politie in de diverse programma's wel degelijk auto's van de weg haalt met blauwe kappen op het dak. Dus er word al wel strenger op gehandhaafd, alleen in sommige gevallen speelt zich dat achter de schermen af.  998765