Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1852743 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2110 Gepost op: 15 juli 2010, 11:16:29
Goedemorgen,

Onderstaande soort voertuig zag ik regelmatig op de A7 (tolweg) in Frankrijk, nu is mijn Frans niet goed, maar is dit nu een soort Franse weginspecteur?
Gezien de tekst: Sécurité autoroute,  zou het best kunnen lijkt mij.



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2111 Gepost op: 15 juli 2010, 12:13:38
Goedemorgen,

Onderstaande soort voertuig zag ik regelmatig op de A7 (tolweg) in Frankrijk, nu is mijn Frans niet goed, maar is dit nu een soort Franse weginspecteur?

Volgens mij is een APRR een soort particuliere wegbeheerder en zou je dit dus inderdaad als een soort weginspecteur kunnen zien.

E.e.a opgezocht:
Europe's fourth-largest motorway group, APRR Group, a subsidiary of Eiffage, has a mission to operate and develop the motorway network, and to innovate and diversify its business.
http://www.aprr.com/en/aprr-group/missions.html

Eiffage
Eiffage is a leading figure in the European concessions and public works sector, operating through five business lines:

 concessions and public-private partnerships (PPPs)
 construction
 public works
 energy
 metal.

These interlocking areas of expertise enable the Group to tackle extremely ambitious projects such as the now-legendary Millau viaduct, built and operated entirely by Eiffage, and Lille Métropole stadium, for which planning permission was granted on 17 December 2009. Other projects illustrating the Group’s scope of activity include the A65 Pau-Langon motorway, the Southern Paris Region hospital centre and the national police headquarters. The combined experience of more than 70,000 employees helped Eiffage to generate revenues of more than €13 billion, of which 15% from international projects in around fifteen, mainly European, countries. Some 85% of Eiffage employees in France are also Group shareholders.
http://www.eiffage.com/cms/en/le-groupe-eiffage/profil.html

Dat doet mij denken aan een soort BAM, Ballast Nedam, Dura Vermeer enz., maar dan tig keer zo groot en die dus zelf ook wegbeheer verzorgd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2112 Gepost op: 15 juli 2010, 15:38:28
Thanks Maarten, maar wat zijn de regels omtrent het gebruik van blauwe signalering in Frankrijk, want als het een wegbeheerder/inspecteur is, dan lijkt mij amber voldoende of is dit net zo geregeld als bijv de strooidiensten in Frankrijk, want die rijden ook met blauw.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2113 Gepost op: 15 juli 2010, 15:53:28
Mwaa in frankrijk doen ze volgensmij niet zo moeilijk met dat soort dingen, ik heb weleens vreemdere dingen gezien met OGS daar ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2114 Gepost op: 15 juli 2010, 18:34:33
Thanks Maarten, maar wat zijn de regels omtrent het gebruik van blauwe signalering in Frankrijk, want als het een wegbeheerder/inspecteur is, dan lijkt mij amber voldoende of is dit net zo geregeld als bijv de strooidiensten in Frankrijk, want die rijden ook met blauw.
Volgens mij heb ik ergens op het forum zien staan dat 'blauw' betekent niet passeren, en 'oranje' betekent wel passeren. Maar ik weet niet meer waar ik dat gevonden (of misschien zelfs gehoord) heb... kenners van de Franse diensten?

(...)
Dat doet mij denken aan een soort BAM, Ballast Nedam, Dura Vermeer enz., maar dan tig keer zo groot en die dus zelf ook wegbeheer verzorgd.
Verschil tussen Frankrijk en Nederland in dit opzicht is dat in Frankrijk een deel van de snelwegen in privaat beheer zijn (dus gefinancierd, aangelegd, onderhoud en beheer bij een particuliere partij), en wel de tolwegen. In Nederland is Rijkswaterstaat als rijksoverheidsdienst verantwoordelijk voor al deze aspecten. De aanleg en apart daarvan het onderhoud wordt vervolgens uitbesteed aan de markt (aannemerij, zoals de BAM, etc.). In een heel klein aantal gevallen wordt de financiering ook bij de opdrachtnemer neergelegd, waarbij de opdrachtnemer dus als het ware voor de looptijd van het contract een bepaald bedrag per jaar krijgt waarmee uiteindelijk het gehele project inclusief onderhoud gedekt zou moeten zijn. Het beheer van de wegen ligt in Nederland altijd bij Rijkswaterstaat en is ook nog niet aan de markt over gelaten. Dit is ingegeven doordat de wegen een vrij te gebruiken goed zijn en dat de overheid die de weg ter beschikking stelt dus uit algemene middelen het beheer daarvan moet betalen: ondergebracht in de Rijkswaterstaat.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2115 Gepost op: 15 juli 2010, 19:55:41
@ Lt. Col. Me,

Ik heb de betreffende topic gevonden waar inderdaad een stukje staat over het gebruik van Blauw/Amber signalering op Franse wegen.
Topic heet: Het voeren van blauwe OF oranje zwaailichten (incident managment) en staat op pagina 3.

link: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,22396.0.html


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #2116 Gepost op: 16 juli 2010, 18:55:55
Is er iemand die meer kan vertellen over de voertuigen op de onderstaande foto? De foto's zijn genomen bij een onderzoek naar een schietpartij in Breda, waarbij een 12-jarige jongen om het leven is gekomen. De bus links is van het KLPD, van de bus rechts weet ik niet van welk korps deze is. De aanhanger op de foto is overigens niet gekoppeld aan de bus rechts (deze aanhanger is door een bedrijf gebracht blijkens het filmpje op dezelfde pagina).


Foto: Roman Mangold

Bron


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2117 Gepost op: 16 juli 2010, 19:22:17
Is er iemand die meer kan vertellen over de voertuigen op de onderstaande foto? De foto's zijn genomen bij een onderzoek naar een schietpartij in Breda, waarbij een 12-jarige jongen om het leven is gekomen. De bus links is van het KLPD, van de bus rechts weet ik niet van welk korps deze is. De aanhanger op de foto is overigens niet gekoppeld aan de bus rechts (deze aanhanger is door een bedrijf gebracht blijkens het filmpje op dezelfde pagina).


Foto: Roman Mangold

Bron

De KLPD bus is nieuw (het LVBT had voorheen een soortgelijke bus met luchtnummer 91 erop).

De andere bus is van Midden- en West-Brabant (soort commando-bus).
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2118 Gepost op: 16 juli 2010, 20:55:11
De KLPD bus is nieuw (het LVBT had voorheen een soortgelijke bus met luchtnummer 91 erop).

De andere bus is van Midden- en West-Brabant (soort commando-bus).

De KLPD bus is inderdaad ook van het LVBT. Hun taakstelling is echter breder geworden dan alleen verkeer:
Citaat
De specifieke LVBT-middelen en methodieken zijn breed toepasbaar. Het LVBT wordt inmiddels ingezet voor het vastleggen en visualiseren van ongevalplaatsen bij spoorweg-, lucht of scheepvaartongevallen. Ook is het LVBT inzetbaar bij omvangrijke rechercheonderzoeken, zoals Koninginnedag 2009.
bron en meer info: http://www.politie.nl/KLPD/KLPDDiensten/Dienst_Operationele_Ondersteuning_Coordinatie/Technisch_onderzoek_naar_ongevallen/


De bus van MWB wordt daar in de regio het crisisvoertuig genoemd. Deze bus bevat inderdaad de nodige verbindings- en commandofaciliteiten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #2119 Gepost op: 16 juli 2010, 21:29:48
Iemand enig idee of deze audi`s van een hulpverleningsinstantie zijn, en zo ja, welke? Ze stonden op de parkeerplaats van de IVIC op dinsdag...





Van de zwarte audi weet ik dat het het arrestatie team is. (Is in amsterdam in ieder geval wel zo)