Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1835232 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #2710 Gepost op: 22 april 2011, 01:16:25
Deze Volvo S60 T5 aut. heeft een tijdje terug bij Domeinen gestaan (toen nog met ramen) en later op Marktplaats waarbij werd vermeld dat hij van de politie is geweest. Wie weet door wie deze auto werd gebruikt?

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2010-12&mycatalogaction=add&mycatalogparam=2010-12;8015&kfrom=501&meerfotos=7195
http://www.autowereld.nl/volvo/s60/2.3-t-5-1183947/details.html


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2711 Gepost op: 29 april 2011, 00:47:08
http://www.youtube.com/watch?v=ub6DuSVOXdE

112purmerend

Rond 2.42 is een Mercedes Sprinter te zien met roepnummer 13-33*3, tevens zit er (volgens mij) geen Nederlandse kentekenplaat op. Kan iemand mij meer over dit voertuig vertellen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #2712 Gepost op: 29 april 2011, 07:42:51
13-3363 Cobra voertuig brandweer Amsterdam. Zit een Zweeds kenteken op.


In de link staat ergens halverwege een foto
http://www.webregio.nl/waterland/regionaal-nieuws/artikel/1930509/zeer-grote-brand-op-industrieterrein-purmerend-video.aspx


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #2713 Gepost op: 29 april 2011, 09:12:48
Klopt! Het voertuig maakt deel uit van een landelijk project. Het voertuig staat op kazerne Ouderkerk aan de Amstel en gaat binnenkort op de uitruk. Het voertuig was in Zaanstreek Waterland voor een demo aan officieren etc. en mocht later door naar de zeer grote brand voor een praktijkdemonstratie O0. De bus komt uit Zweden en heeft kenteken JTE-060, roepnummer 13-3363 en roepnaam COBRA.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2714 Gepost op: 29 april 2011, 10:10:25
Bij het BCCB(Bureau Crisis- en Conflictbeheersing) in Bilthoven staat op de parkeerplaats achter het pand een een oude Ford Focus stationcar van de politie met een Whelen Edge op het dak, ik vroeg me af waar dit voertuig voor dient? ???


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2715 Gepost op: 29 april 2011, 10:51:18
Klopt! Het voertuig maakt deel uit van een landelijk project. Het voertuig staat op kazerne Ouderkerk aan de Amstel en gaat binnenkort op de uitruk. Het voertuig was in Zaanstreek Waterland voor een demo aan officieren etc. en mocht later door naar de zeer grote brand voor een praktijkdemonstratie O0. De bus komt uit Zweden en heeft kenteken JTE-060, roepnummer 13-3363 en roepnaam COBRA.

Foto's gezien, mooi voertuig! Is het een soort van snelle TAS? Meer info is zeker welkom!


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #2716 Gepost op: 29 april 2011, 13:29:46
Foto's gezien, mooi voertuig! Is het een soort van snelle TAS? Meer info is zeker welkom!

Nee het is geen snelle TAS. Het voertuig heeft het Cobra coldcutsysteem aan boort. Uit de straalpijp komt onder hoge (meer als 250bar) druk een combinatie van water en korrels. Die combinatie is zo krachtig dat het door verschillende materialen heen kan snijden. Zo kan met de oa de rookgassen koelen zonder dat men de brandende ruimte in moet. Ik weet nog niet precies bij welke inzetvoorstellen hij standaard mee zal gaan. Ik dacht gehoord te hebben binnenbrand industrie en vanaf middelbrand, maar ik zal het nog even navragen binnenkort.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2717 Gepost op: 29 april 2011, 13:37:42
Nee het is geen snelle TAS. Het voertuig heeft het Cobra coldcutsysteem aan boort. Uit de straalpijp komt onder hoge (meer als 250bar) druk een combinatie van water en korrels. Die combinatie is zo krachtig dat het door verschillende materialen heen kan snijden. Zo kan met de oa de rookgassen koelen zonder dat men de brandende ruimte in moet. Ik weet nog niet precies bij welke inzetvoorstellen hij standaard mee zal gaan. Ik dacht gehoord te hebben binnenbrand industrie en vanaf middelbrand, maar ik zal het nog even navragen binnenkort.  

Oke, duidelijk. Ik had niet door dat COBRA een systeem was.
Lijkt mij een hele mooie aanvulling op het materiaal!

Heb een leuk filmpje gevonden op Youtube.
Versta het niet, beelden zeggen genoeg!
Wat een power zeg!
CCS COBRA - pokaz dla TVP


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2718 Gepost op: 30 april 2011, 20:14:12
Oke, duidelijk. Ik had niet door dat COBRA een systeem was.
Lijkt mij een hele mooie aanvulling op het materiaal!

Heb een leuk filmpje gevonden op Youtube.
Versta het niet, beelden zeggen genoeg!
Wat een power zeg!
CCS COBRA - pokaz dla TVP

Wat je zegt. Beelden zeggen genoeg. Er wordt eigenlijk niks nieuws verteld. Highlights: 300 atmosfeer, 10 m/s, eigenlijk geen materiaal waar het niet door heen gaat, zuinig met watergebruik.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2719 Gepost op: 1 mei 2011, 00:06:16
Bij het BCCB(Bureau Crisis- en Conflictbeheersing) in Bilthoven staat op de parkeerplaats achter het pand een een oude Ford Focus stationcar van de politie met een Whelen Edge op het dak, ik vroeg me af waar dit voertuig voor dient? ???

Kan ook nog van de verkeersdienst zijn, die zitten ook op die locatie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s