Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1858784 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3271 Gepost op: 14 december 2011, 22:04:33
http://www.112drenthe.net/img/nieuws/01-12-2011/(Politie%20Roden%20en%20Emmen%20onderzoekt%20woninginbraken)/logo/politie%20bussen.JPG
wie weet er meer van dit voertui
bron 112 drenthe

Enige wat ik over die bus zeker weet is dat het een hondengeleidersvoertuig is. De OGS setup zoals deze is toegepast wist alleen bij de hondenauto's zo gedaan.. Verder kun je zie dat er ventilatie luiken op het dak zitten, ook weer een teken voor een hondenauto


roborob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #3272 Gepost op: 15 december 2011, 21:12:00



Deze tank-aanhanger heb ik ooit gespot ergens enkele honderden meters langs een doorgaande weg in Zelhem. Stom toevallig zag ik deze staan. Echter is de afkomst van dit apparaat mij totaal onduidelijk. Ik heb het flauwste idee niet waar hij ooit dienst heeft gedaan. En of het een watertankje was, of een dieseltankje. Het kenteken was door dat hek helaas niet leesbaar.

Is er iemand die meer van dit aparaat weet?

Het betreft de oude TWA van de brandweer Venlo, destijds in gebruik in combinatie met de Unimog (overigens ook gewoon met eigen ingebouwde tank van 1.000 liter):



Volgens mijn gegevens is het bouwjaar 1979. De tankinhoud bedraagt 1.700 liter, en het is een eigenbouw van de brandweer. De foto is uit 1995. De aanhanger had toen geen eigen kenteken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3273 Gepost op: 16 december 2011, 12:21:21
Wat heeft de onopvallende politiewagen op zijn kofferbak staan?
PINELLAS PARK POLICE UNMARKED AND MARKED POLICE CARS NICE LED LIGHTS
 veggiepowered


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3274 Gepost op: 16 december 2011, 12:57:14
Dat lijken mij ANPR-camera's  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3275 Gepost op: 16 december 2011, 14:07:44
Het betreft de oude TWA van de brandweer Venlo, destijds in gebruik in combinatie met de Unimog (overigens ook gewoon met eigen ingebouwde tank van 1.000 liter):



Volgens mijn gegevens is het bouwjaar 1979. De tankinhoud bedraagt 1.700 liter, en het is een eigenbouw van de brandweer. De foto is uit 1995. De aanhanger had toen geen eigen kenteken.

Het lijkt er inderdaad op dat wij dezelfde voor ons hebben! Superbedankt!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3276 Gepost op: 16 december 2011, 14:33:59



haha ik heb dit busje al eens in Arnhem voorbij zien rijden. Geen idee wat het was maar het zag er niet helemaal legaal uit. Ik kan me nog herinneren dat er ook een rood(evt met blauwe) dashflitser in aangebracht was... Helaas was hij te snel en was ik te verbijsterd om er een foto van te kunnen maken... ::)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #3277 Gepost op: 16 december 2011, 16:15:46
5 voertuigen tegelijkertijd: De Academie voor Ambulancezorg heeft een aantal voertuigen bij het rij-opleidingscentrum op Trade Port Venlo staan, het zijn allemaal gebruikte voertuigen. (Onlangs stond er een plaatje van in het Vakblad Ambulance. Op die foto stond een VW t5 die in onderstaand rijtje ontbreekt, en de Mercedes E-klasse die op dat plaatje ontbreekt staat wel in onderstaand rijtje)

Twee vragen:
- waar hebben deze vijf wagens voorheen dienst gedaan?
- heeft de Academie voor Ambulancezorg elders nog meer trainingsvoertuigen staan?


Mercedes Sprinter, kenteken 88-NN-XF.
Van dit voertuig was de linkerzijkant nog niet voorzien van striping. Opvallend was dat gehele linkerzijkant opnieuw in de lak was gezet, naar mijn gevoel aan die zijde zelfs helemaal voorzien van nieuw plaatwerk.


Mercedes Sprinter, kenteken 73-RV-LJ


Mercedes E-klasse, kenteken 47-SF-DJ


VW t5, kenteken 39-TJ-SV


VW t5 kenteken 95-TV-RS


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3278 Gepost op: 16 december 2011, 17:01:27
Leuke foto's O0. gewoon google doet al wonderen, alleen de laatste rolt er niet uit.
39-TJ-SV ambulanzmobile hornis silver -> EX 03-134 Drenthe
47-SF-DJ Visser type 4 -> EX 09-134 RAVU
73-RV-LJ Miesen sprinter -> EX 22-116 Eindhoven
88-NF-XS Miesen sprinter -> EX 22-102 Eindhoven
95-TV-RS ambulanzmobile hornis highline -> geen gegevens
Bron kazernes.nl en 112 brabant  ;)

Het laatste voertuig is nergens bekend, dus het kan een huur/leen auto zijn geweest van Visser. Bij visser stonden een paar ambulanzmobile ambulances te koop met redelijk lage km. stand voor een gebruikte ambu, dus het kan zijn dat er een paar leen ambulances vervangen zijn.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #3279 Gepost op: 16 december 2011, 18:01:27
Leuke foto's O0. gewoon google doet al wonderen, alleen de laatste rolt er niet uit.

Als het goed is zijn ze nu wel weer zichtbaar. Ik zag dat ik in de bestandsmap een schrijffoutje had gemaakt en had dat verbeterd... nadat ik ze hier had geplaatst. Daardoor werkte de link niet meer.

39-TJ-SV ambulanzmobile hornis silver -> EX 03-134 Drenthe
47-SF-DJ Visser type 4 -> EX 09-134 RAVU
73-RV-LJ Miesen sprinter -> EX 22-116 Eindhoven
88-NF-XS Miesen sprinter -> EX 22-102 Eindhoven
95-TV-RS ambulanzmobile hornis highline -> geen gegevens
Bron kazernes.nl en 112 brabant  ;)

Het laatste voertuig is nergens bekend, dus het kan een huur/leen auto zijn geweest van Visser. Bij visser stonden een paar ambulanzmobile ambulances te koop met redelijk lage km. stand voor een gebruikte ambu, dus het kan zijn dat er een paar leen ambulances vervangen zijn.

Ik had onlangs al uitgebreid zitten zoeken op die t5 van Drente omdat het kenteken mij daar zo bekend van voor kwam, maar nergens kunnen vinden. Ik zat eerlijk gezegd daardoor al een beetje ertegenaan te hikken om de rest van het rijtje te moeten gaan zoeken. Maar mijn dank is zeer groot!