GRIP 3 Brand Stadhuisplein en De Waag + gijzeling in stadhuis- Almelo 16-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Brand Stadhuisplein en De Waag + gijzeling in stadhuis- Almelo 16-06-2008  (gelezen 53350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
ik was de smiley vegeten. kwam nu misschien een beetje bitchy over...  :-X ;)

Als je goed had gelezen dan was je al zo'n tien berichten tegengekomen waarin daarover wordt gespeculeerd en was jou toevoeging dus niet echt van noemenswaardige waarde meer...............

Het conflict dat de eigenaar van het cafe heeft met de gemeente in relatie tot de gijzeling was inderdaadal tig keer genoemd.
Maar volgens mij bleek nog niet uit eerdere berichten dat men in afwachting was van een uitspraak van de rechter en dat dat dus wel eens het slechtniewsgesprek zou kunnen zijn.

Daarom was ik van mening dat m'n bericht wel toegevoegde waarde had ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Even tussendoor/voor de duidelijkheid:  ik neem aan dat het "verkeerde" incident is opgeschaald naar zeer grote brand?
(dat ze op De Waag een 4e TS erbij wilden hebben en niet op het Stadhuisplein een 2e, 3e en 4e?)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Even tussendoor/voor de duidelijkheid:  ik neem aan dat het "verkeerde" incident is opgeschaald naar zeer grote brand?
(dat ze op De Waag een 4e TS erbij wilden hebben en niet op het Stadhuisplein een 2e, 3e en 4e?)

Hebben ze C2000 voor om eventueel te verbeteren


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4241621/_Gijzeling_in_stadhuis_Almelo__.html

ma 16 jun 2008, 12:56 | 53 reacties
Gijzeling in stadhuis Almelo

AMSTERDAM -  In het gemeentehuis van Almelo worden wethouder Bert Kuiper en drie anderen gegijzeld. Dit meldt RTV Oost.
 De gijzelnemer is vermoedelijk de man die ervan wordt verdacht een uur geleden zijn restaurant De Rechter even verderop aan de Waag in brand te hebben gestoken. Het onlangs geopende restaurant is gevestigd in het voormalige pand van de V&D, dat de gemeente wil slopen in het kader van het binnenstadplan. De man zou ruzie hebben met de gemeente over een opgelegde dwangsom voor zijn restaurant. De Twentsche Courant Tubantia meldt dat de verdachte eerder op de dag 'slecht nieuws' heeft gekregen. De Rechter zou niet over een horecavergunning beschikken.

Na de brandstichting zou de man met zijn auto naar het stadhuis zijn gereden en de auto van de wethouder in brand hebben gestoken. De man is met een wapen het gebouw binnen gegaan en houdt sinds enige tijd de PvdA- wethouder onder schot in zijn werkkamer. Drie andere mensen zijn ook in gijzeling genomen. Wie dat zijn, is nog ongbekend.

Diverse arrestatieteams zijn op de plek aanwezig om in te kunnen grijpen. Het Stadhuisplein is door de politie afgezet met linten. Er is een crisisteam samengesteld.

De politie probeert contact met de gijzelnemer te leggen.

Bij de brand in het grand café is tenminste één gewonde gevallen.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Hebben ze C2000 voor om eventueel te verbeteren
Ja oke, maar GMS heeft nu dus 3 extra TS gealarmeerd terwijl er (vermoedelijk) maar 1 nodig was ;)


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er

geleraaf.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.almelo.tctubantia.nl/271296/rechter_mag_open_blijven

Rechter mag open blijven

ALMELO - Grand Café De Rechter blijft voorlopig open. De rechtbank in Almelo wees gisteren het verzoek voor een voorlopige voorziening tegen het opleggen van een dwangsom per 1 juni toe.

Zou het verzoek zijn afgewezen, dan moest eigenares A. Okci-Erdem elke dag 5000 euro betalen. Dat was althans de insteek van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almelo. Het grand café van Okci-Erdem zou geen horecavergunning hebben. De gemeente Almelo vindt dan ook dat het pand gesloten moet worden. Maar de zaak draait al sinds april. Gemachtigde J.E. Eshuis merkte namens A. Okci-Erdem op dat er ook verschillende wijkcentra in Almelo zonder vergunning geopend zijn. Tevens sprak hij zijn afschuw uit over de 'exorbitant hoge dwangsom'. "En financieel kan mijn cliënte haar hoofd amper boven water houden." J. Huizing vertelde namens het college van B en W dat Okci-Erdem al in augustus 2007 op de vergunningplicht was gewezen. "Ze heeft eerder andere horecagelegenheden gehad en had dus kunnen weten dat een vergunning verplicht is. Het is haar eigen risico." Rechter W.M.B. Elferink vroeg Eshuis waarom Okci-Erdem in geldproblemen zou komen. "Want zo lang je geen investeringen doet, heb je toch ook geen schulden?". Eshuis: "Ze heeft te maken met de inrichtingseisen. Ze moet onder meer zorgen voor toiletten en een afzuiginstallatie." Momenteel zijn beide partijen in afwachting van de uitkomst van een BIBOB-advies, waarin wordt aangegeven hoe groot de kans is dat de gevraagde vergunning misbruikt wordt voor criminele activiteiten. De eigenares zou namelijk een geldschieter in contanten hebben betaald. Eshuis: "Dat komt omdat zij bijna rond was met een andere geldschieter, Heineken, maar die deal ketste op het laatste moment af." Okci-Erdem: "De omgang met andere ondernemers in de stad is heel laks. Waarom word ik zo strak gecontroleerd? Waarom zijn de optredens van de gemeente naar mij toe zo fel? Ik heb van alles gezien: politiewagens, honden... Het is net alsof ik één of ander monster ben." Na de uitspraak van de rechter had zij toch nog reden tot lachen.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Wat ik nu niet begrijp... mevrouw Okci-Erdem is de eigenaresse van het café, maar de gijzelnemer is een man, toch? Of runnen meneer Okic en mevrouw Okci-Erdem dit café samen? Hoe dan ook, dit soort (T)okcie-gedrag slaat natuurlijk nergens op.


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
geen live beeld meer... Die werden "netjes" weggejaagd :-X
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Zojuist werden de verslaggevers van RTV Oost gesommeerd hun positie te verlaten. Ze hadden de camera wel een meter of 2 voor de afzetting gesmokkeld om het stadhuis in beeld te kunnen brengen voor het live verslag, maar dat werd tot zonet gedoogd. Het laatste wat je de verslaggever hoorde zeggen was "we moeten stoppen met de uitzending, het wordt schijnbaar te gevaarlijk".
Groeten uit Den Haag, Gerard