GRIP 3 Brand Stadhuisplein en De Waag + gijzeling in stadhuis- Almelo 16-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Brand Stadhuisplein en De Waag + gijzeling in stadhuis- Almelo 16-06-2008  (gelezen 53768 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rickjahh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Manschap A
Ieder lid heeft een eigen auto, of soms met z'n 2 in een auto.
Sorry voor het licht offtopic gaan;
Is dat niet een beetje boel riskant? Ik zou het logischer vinden als een compleet team in 1 voertuig plaatsneemt, zodat er slechts 1 voertuig nodig is bij inzet. De kans dat de voertuigen elkaar in de weg gaan staan is aanwezig lijkt me.
Ik weet dat het niet realistisch om te vergelijken met de Amerikaanse SWAT's, maar die rijden in principe ook altijd in 1/2 auto's per element toch?


Laurens Jobse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
  • Freelance persfotograaf
    • 112Nieuws-Goes
AT komt toch vanaf verschillende plekken op, tevens hebben ze allemaal hun volledige kofferbak nodig, voor wapens e.d.
---------- Freelance persfotograaf ----------


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
7/8 auto's?! Zijn dat niet 3 teams dan? Zó groot zijn die AT's hier toch niet?

Iederteam lid heeft een 'eigen' auto als haar of zijn team dienst heeft. Hoe zouden ze anders 's-nachts bij een incident komen... carpoulen....?   ;) ;D


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Momenteel weer actuele beelden op RTV Oost, vanaf een andere positie.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/article2271906.ece

Illegale verbouw van Grand-Café
woensdag 05 december 2007 | 16:25 | Laatst bijgewerkt op: maandag 28 april 2008 | 19:04

Tekstgrootte  

ALMELO - De verbouwing van het voormalige 'Le Café', onderdeel van het oude V &D-complex op het Waagplein, is illegaal. Dat stelt het college van B en W van Almelo. De verbouwing tot Grand-Café 'De Rechter' moet dan ook worden stilgelegd.


Daartoe heeft het college een aanschrijving gestuurd naar de toekomstige exploitante, A. Okci-Erdem, die het Grand-Café in januari wil openen als nevenvestiging van het mesopotamisch/ Koerdische specialiteitenrestaurant 'De Molen' aan de Nieuwstraat. Deze week gaf de exploitante tegenover deze krant aan dat de gemeente blij was met de vestiging van het Grand-Café aan het plein, dat daardoor aantrekkelijker en leefbaarder zou worden. Maar het tegendeel blijkt het geval. Het college heeft in het kader van het binnenstadsplan de Wet Voorkeursrecht Gemeenten (WVG) gevestigd op de panden van V&D, maar ook het nabijgelegen Duthler. "Die panden moeten in onze opvatting worden gesloopt. We zijn er helemaal niet blij mee dat er nu in het onderste deel van het V&D-pand een Grand-Café wordt gevestigd ", zei gisteren wethouder A. Sjoers van onder meer Stedelijke Ontwikkeling en Middenstandszaken. Over de invulling van de locaties, na sloop, is nu nog niets bekend. Het kan dus nog enige tijd duren voordat er daadwerkelijk iets gebeurt op het plein. Toch wil het college voorkomen dat het Grand-Café in januari wordt geopend. De aanschrijving, om de activiteiten in het kader van de verbouwing te staken, spreekt dan ook boekdelen. "Eenzelfde geval hadden we aan de Havenpassage", aldus Sjoers. In de leegstaande winkels zou ook een grote winkel bezig zijn zich te vestigen. "Ook aan dat plan hebben we medewerking geweigerd. Doorgaan met de verbouwing, en dat geldt ook voor het Grand-Café, is pure kapitaalvernietiging", aldus Sjoers. "Want panden waarvan wij vinden dat ze gesloopt moeten worden, worden ook gesloopt. Het kan even duren, maar je loopt onherroepelijk het riscio dat je je gehele investering van de verbouwing straks kwijt bent." De exploitante was gisteren niet meer voor commentaar bereikbaar.



http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/3182883/De-Rechter-stapt-naar-de-rechter.ece

De Rechter stapt naar de rechter
dinsdag 27 mei 2008 | 19:45 | Laatst bijgewerkt op: maandag 16 juni 2008 | 13:54

Tekstgrootte  

ALMELO - Het leek allemaal weer koek en ei tussen de gemeente Almelo en grand café De Rechter aan het Waagplein. Almelo wilde eigenlijk niet dat het café er zijn deuren zou openen vanwege het nieuwe binnenstadsplan, maar er werd een compromis gevonden.


Toch staan de kemphanen vrijdag samen voor de rechter. De gemeente constateert namelijk dat De Rechter geen horecavergunning heeft. En dus mag de zaak niet open. Maar de zaak draait al wel sinds april.

Het bedrijf heeft nu een dwangsom opgelegd gekregen en moet voor 1 juni dicht. Maar daar is De Rechter het niet mee eens. Hoe die andere échte rechter er over denkt wordt pas na zijn uitspraak duidelijk.



http://www.almelo.tctubantia.nl/271296/rechter_mag_open_blijven

geplaatst: 31-5-2008, 06:55 door TCTubantia
Rechter mag open blijven

ALMELO - Grand Café De Rechter blijft voorlopig open. De rechtbank in Almelo wees gisteren het verzoek voor een voorlopige voorziening tegen het opleggen van een dwangsom per 1 juni toe.

Zou het verzoek zijn afgewezen, dan moest eigenares A. Okci-Erdem elke dag 5000 euro betalen. Dat was althans de insteek van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almelo. Het grand café van Okci-Erdem zou geen horecavergunning hebben. De gemeente Almelo vindt dan ook dat het pand gesloten moet worden. Maar de zaak draait al sinds april. Gemachtigde J.E. Eshuis merkte namens A. Okci-Erdem op dat er ook verschillende wijkcentra in Almelo zonder vergunning geopend zijn. Tevens sprak hij zijn afschuw uit over de 'exorbitant hoge dwangsom'. "En financieel kan mijn cliënte haar hoofd amper boven water houden." J. Huizing vertelde namens het college van B en W dat Okci-Erdem al in augustus 2007 op de vergunningplicht was gewezen. "Ze heeft eerder andere horecagelegenheden gehad en had dus kunnen weten dat een vergunning verplicht is. Het is haar eigen risico." Rechter W.M.B. Elferink vroeg Eshuis waarom Okci-Erdem in geldproblemen zou komen. "Want zo lang je geen investeringen doet, heb je toch ook geen schulden?". Eshuis: "Ze heeft te maken met de inrichtingseisen. Ze moet onder meer zorgen voor toiletten en een afzuiginstallatie." Momenteel zijn beide partijen in afwachting van de uitkomst van een BIBOB-advies, waarin wordt aangegeven hoe groot de kans is dat de gevraagde vergunning misbruikt wordt voor criminele activiteiten. De eigenares zou namelijk een geldschieter in contanten hebben betaald. Eshuis: "Dat komt omdat zij bijna rond was met een andere geldschieter, Heineken, maar die deal ketste op het laatste moment af." Okci-Erdem: "De omgang met andere ondernemers in de stad is heel laks. Waarom word ik zo strak gecontroleerd? Waarom zijn de optredens van de gemeente naar mij toe zo fel? Ik heb van alles gezien: politiewagens, honden... Het is net alsof ik één of ander monster ben." Na de uitspraak van de rechter had zij toch nog reden tot lachen.



Rickjahh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Manschap A
Iederteam lid heeft een 'eigen' auto als haar of zijn team dienst heeft. Hoe zouden ze anders 's-nachts bij een incident komen... carpoulen....?   ;) ;D
Hebben ze geen OV-kaart dan? :P
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik zat te denken aan een soort UGS, maar dat is voor AT's niet echt heel praktisch inderdaad.
Bedankt voor de verhelderende woorden, ik ga weer over op berichten lezen ipv plaatsen ;)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
RTL meldde, de ene restaurantbaas heeft het restaurant van een andere in de fik gestoken na een ruzie en daarna de gijzeling
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
rtvoost is in ieder geval verworden tot een: ïk doe de grote aan mijn turkse vriendjes en vriendinnetjes feed. ???


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Volgens RTV Oost zijn nu ook alle mogelijke verbindingen tussen het stadhuis en de buitenwereld afgesneden.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
misschien een detail...

voor een paar jaar geleden is een restaurant aan de nieuwstraat te almelo ook afgebrand.
De eigenaar heeft deze opgebouwd en een nieuw restaurant aan de Waag geopend.

vermoedelijk gaat dit dus om dezelfde man...