gang van zaken tijdens verhoor cq verklaring??

Auteur Topic: gang van zaken tijdens verhoor cq verklaring??  (gelezen 3480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shoshoni

  • Gast
Gepost op: 13 november 2003, 22:40:59
weet niet waar ik moet beginnen!!

Ben alleenstaande moeder van een inmiddels 17 jarige zoon laatst opgepakt ken de juridische term er niet voor maar in groepsverband bekladden van een hanghok.
met niet zulke mooie teksten

moet ik even bij vermelden dat 3 van de jongens die ik ken het hok een ander kleurtje hadden gegeven begin van de zomer (waaronder mijn zoon) omdat ze vonden dat het hok er niet uitzag)
en dat er hier net zoveel kerken zijn als hanghokken

Mijn zoon kreeg dus foto's te zien van het hok voor hun dit hadden geverft.dus voor de zomer begon.
er zijn maar 2 leeftijdgenoten van hem mede verhoort de rest is de leeftijd van mijn andere zoon 3 jaar jonger.
1.Mag je als ouder bij het verhoor aanwezig zijn ...??
2.wanneer ben je medeplichtig als er binnen in het hok wat geschreven word.??
Ik vroeg dit met het voorbeeld stal dat er iemand aan de binnenkant wat schrijft en jij staat aan de achterkant (je ziet het dus niet gebeuren)
Er werd gezegt dat je dan medeplichtig bent want de jongen die wat zou schrijven zou dit luidkeels vermelden en dat je zo'n viltstift een paar meter verder nog zou ruiken.
3.De klacht kwam (wat ook niet echt duidelijk was) van de gemeente) moet er dan ook niet geinformeert worden bij de buurtbewoners van dat hok of ze iets gezien hebben??
was ook nog een klacht van gooien met bouggies naar mensen, slopen van een auto.
(Mijn idee is dat jongens van die leeftijd bouggies liever voor hun brommertje gebruiken, eerder een actie van 3 jaar jongere jongens)
De klacht is me eigenlijk nog niet duidelijk en van wie afkomstig terwijl ikd aar wel naar gevraagt heb. dit is tijdens het eerste verhoor niet ter sprake gekomen (waar ik bij was)
4.Is het dragen van Lonsdale kleding racistisch??
5. Als je als 17 jarige onder zo'n grote druk word gezet tijdens een verhoor en je verklaart dingen die je niet gedaan heb hoe kan je dat dan ongedaan laten maken??

Nou moet ik erbij zeggen
1.ben niet zo'n moeder van mijn zoon doet nooit wat. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn fouten. Maar ik kan vreselijk slecht tegen onrecht.
2.ben schildklier-patient daardoor een kort concentratievermogen waardoor als ik een heel verhaal moet aanluisteren tussendoor onderbreek met evt vragen aangezien ik anders mijn vraag vergeet.
en werd daarin niet begrepen tijdens het verhoor want als ik wat vroeg moest ik wachten of kreeg niet een duidelijk antwoord is dat normaal ??




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2003, 20:37:13
Ik vind het een erg warrig verhaal, maar toch zal ik proberen om een aantal vragen te beatwoorden. Voor juridisch advies adviseer ik je toch om na een bureau voor rechtshulp te gaan.

Kinderen vanaf 16 jaar mogen zonder de ouders worden gehoord voor een strafbaar feit. Het onder druk zetten tijdens een verhoor(de zogenaamde zaanse verhoor methode) is niet toegestaan.

De rest van de vragen kan ik niet op antwoorden, ik weet niet welke artiklen van het wetboek van strafrecht ten laste worden gelegd.

MVG
Mike


Shoshoni

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2003, 22:53:52
Dank je voor je reactie mike...

Sanp dat het niet allemaal duidelijk is ..maar er is heel wat gebeurt wat ik net begrijp en dat moet ik dan kwijt  :)

Wat ik uit jouw woorden begrijp hadden ze niet zo mogen verhoren als ze gedaan hebben ...

de uiteindelijke aanklacht is mij nog steeds niet duidelijk
gaat zover ik kan begrijpen om rasistische teksten op zo'n hanghok..bij de 2de x dat hij moest komen kwamen er het stelen van fietsen bij, slopen van een auto, gooien van bouggies..
(wat ik persoonlijk meer zoeken vind ) en niets te maken met de aanklacht in eerste instantie

Hoe gaat de politie te werk als ze een klacht van de gemeente krijgen b.v. bij zo'n onderzoek als teksten op zo'n hok??

Groetjes Shoshoni


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 17 november 2003, 00:54:27

Hoe gaat de politie te werk als ze een klacht van de gemeente krijgen b.v. bij zo'n onderzoek als teksten op zo'n hok??

Groetjes Shoshoni

De gemeente doet dan waarschijnlijk aangifte van vernieling, en de politie gaat daar dan een onderzoekje op starten..dus kijken wie daar rondhangen, kijken wat er gebeurt, om een beeld van de situatie te krijgen, misschien een keertje langs(wijkagent) om een praatje te maken.....


de uiteindelijke aanklacht is mij nog steeds niet duidelijk
gaat zover ik kan begrijpen om rasistische teksten op zo'n hanghok..bij de 2de x dat hij moest komen kwamen er het stelen van fietsen bij, slopen van een auto, gooien van bouggies..
(wat ik persoonlijk meer zoeken vind ) en niets te maken met de aanklacht in eerste instantie

Als de politie dan een onderzoek heeft ingesteld, kan de politieagent natuurlijk nog meer dingen zien/horen, waarop dus dan ambtshalve vervolgd kan worden/ en waarop dan in ieder geval nog een tweede blik geworpen wordt....

dit is natuurlijk mijn visie op de helft van het verhaal, maar misschien heb je er iets aan

m vr gr
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-