hierarchie binnen de brigade

Auteur Topic: hierarchie binnen de brigade  (gelezen 16650 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 15 december 2003, 13:42:33
De KNRM heeft in eerste instantie verklaart dat Huizen in 2004 ingelijft zou worden... nu door de economische malaise wordt dat 2005/2006 dat zie ik als bezuinigen.

Ook het afstoten van het 'dure' type Harder, voor de 'goedkopere' Atlantic is toch ook bezuinigen?
Of zie jij dat anders?

Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #51 Gepost op: 15 december 2003, 16:18:02
Wellicht zijn ze ervan teruggekomen om jullie in te lijve?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 15 december 2003, 16:58:22
Wellicht zijn ze ervan teruggekomen om jullie in te lijve?

Muisstroom, je bent helaas niet helemaal goed geïnformeerd, want niet HOGE, maar de Reddingsbrigade Huizen krijgt een verregaande samenwerking met de KNRM, op termijn. Samenwerking noemen zij het liever en geen inlijving, maar daar sta ik liever buiten.


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #53 Gepost op: 16 december 2003, 11:38:32
Mogelijk is een atlantic ook meer geschikt om te lanceren vanaf het strand gezien het gewicht van deze boten. Verder bleek de harder 200 niet aan alle eisen te voldoen en de atlantic veel meer. Waarom een nieuwe boot ontwikkelen als er een geschikte boot is. Met de boten van het type antje is de maatschappij ook niet doorgegaan de eerste twee zijn al naar warmere oorden gestuurd. De reden is dus niet alleen financieel.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 18 december 2003, 13:02:32
Mogelijk is een atlantic ook meer geschikt om te lanceren vanaf het strand gezien het gewicht van deze boten. Verder bleek de harder 200 niet aan alle eisen te voldoen en de atlantic veel meer. Waarom een nieuwe boot ontwikkelen als er een geschikte boot is. Met de boten van het type antje is de maatschappij ook niet doorgegaan de eerste twee zijn al naar warmere oorden gestuurd. De reden is dus niet alleen financieel.

9910001

Tja, daar zeg je wat... De Harder gaat toch ook richting 'CITRO' ? Ben erg benieuwd ;D. Ik denk dat inderdaad het wiel opnieuw uitvinden niet echt wenselijk en geld verslindend is.

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #55 Gepost op: 18 december 2003, 14:31:42
De harder van het type 2000 is afgeschreven en vaart niet meer, dit naar aanleiding van brand op de werf. Of de huidige harder naar de citro gaat weet ik niet, zou het zonde vinden van de boot als ik het mag zeggen. Geloof niet dat ze daar erg zuinig op het materiaal zijn en als het stuk is zetten we het in een hoek, en laten het staan. Het is niet helemaal het wiel opnieuw uitvinden want er zijn in nederland wel andere wielen nodig als in engeland. Zeker omdat hier in nederland een hele andere kust is.

9910001
9910001


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #56 Gepost op: 18 december 2003, 22:18:30
Halloo,

we wijken af!! :)
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Dave

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 19 december 2003, 13:43:00
Natuurlijk zijn de 'wielen' hier anders, dan in de UK.
Maar dat kan juist het 'wiel' zijn waarnaar je opzoek bent  ;D

Ik weet niet precies hoe het zit met de Harder maar had wat opgevangen...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #58 Gepost op: 19 december 2003, 14:56:14
Halloo,

we wijken af!! :)

Oja, de hiërarchie binnen de reddingsbrigade. Bovenaan staat de voorzitter. Meestal een lokaal bekende man (notabele?) met goede konnekties naar de gemeente. Hoegenaamd geen kennis van "het redden" an sic. De penningmeester doet moeilijk over de contributie en steeds maar weer stukke materialen. De twee magtigste mensen binnen de brigade zijn de opleidings- en de bewakingsfunctionaris. Die bepalen samen wie met wat gaat varen.  Tussen de altijd twee vriendengroepen heerst een competitiestrijd. Dat is goed voor het functioneren van de vereniging want dat houdt ze (de leden) scherp. Het gewoon leden niveau kent twee soorten. De "stillen" die hard werken en nooit wat zeggen en de "bonken" die het hoogste woord hebben en nooit wat doen. Dan zijn er nog de alles weters,  alles regelaars (ritselen) , allesweters en alleskunners die bekonkelen van alles buiten om- en tot ergernis van het bestuur. En ook dat is goed, want dat houdt ze (het bestuur) scherp.

Onderaan staat het nieuwe lid, die de werking van het bovenstaande allemaal nog moet ontdekken, maar dat gaat gauw genoeg.

Henk ;)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #59 Gepost op: 19 december 2003, 15:31:41
Henk,

ik dacht toch echt dat het nieuwe lid bovenaan staat en op handen wordt gedragen?
Die bestuursleden zitten er tenslotte bij de gratie van de leden (al vergeten sommigen dit wel eens)  ;D

Kees