pick-up

Auteur Topic: pick-up  (gelezen 15369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #40 Gepost op: 22 januari 2004, 13:30:25
Wij hadden vroeger ook een trekker. Je kan er alleen niet veel mee. Alleen boten lanceren en dan is hij toch wel duur. We gebruiken tegenwoordig een Unimog en daar kan je ook een brancard op kwijt en dergelijke.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #41 Gepost op: 22 januari 2004, 16:30:59
De trekker gebruiken we niet alleen voor de het lanceren van boten.
Maar bij het leggen van zwemlijnen in zee, is het een handig hulpmiddel.
Ook het vlaktrekken van het eigen strand, gaat er goed mee.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2004, 16:37:01
Mr EHBOMAN en Medicalteam,

ik begrijp dat jullie genoegen nemen met afdankertjes, tweedehandsjes en dubieuze materiaalkeuze, maar er zijn reddingsbrigades welke hun hulpverlenende taken serieus nemen en daar een budget vrij voor maken om met goede regelingen en adequaat materiaal een assistentie te doen naar iemand in acute nood. Dat andere zijn die genoegen nemen met een open wagen om slachtoffer vervoer te doen is een ieders goed "recht", maar onze keuze is het niet, zodat wij zoeken naar een intergraal hulpverleningsvoertuig voor strand inzetten t.b.v. reddingsbrigades.

Misschien zoeken we een voertuig welke een utopie blijkt te zijn, maar niet geschoten is en blijft immers altijd mis.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2004, 16:43:00
We zijn inderdaad op zoek naar een utopie, ik verwacht ook niet dat we ooit het ideale voertuig gaan vinden. We zullen wel voertuigen vinden welke zeer dichtbij gaan komen. Mijn voorkeur heeft een voertuig waar je slachtoofer op brancard achterin kan liggen en de deur nog dicht kan. Verder moet dit voertuig goed over het strand kunnen rijden met voldoende snelheid. Hiernaast moet er een voertuig zijn welke de boten op het strand vervoeren op een trailer.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2004, 16:47:05
Ik denk dat we die SANTANA 4x4 maar eens aan een hufterproef moeten onderwerpen. Het uiterlijk lijkt aardig op de Land-Rover, dus wat slachtoffervervoer betreft moet dat aardig lukken, alleen de 2.8 liter CDTI baart mij zorgen. We zullen zien.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #45 Gepost op: 22 januari 2004, 22:56:20
Hij heeft ook wel wat weg van een Hummer.

Christian


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2004, 08:57:33
Misschien is er nog een wagentje overgebleven uit de Parijs Dakar rally ;D
Daar hadden ze ook een aantal duinen te overbruggen. ;)
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #47 Gepost op: 23 januari 2004, 09:31:14
Of moeten we het slachtoffer vervoer maar in dit soort voertuigen gaan doen?



Met dank aan Rode Kruis Den Haag

Ik vraag me wel af of elke afdeling van het Rode Kruis genegen is om actief op het strand te participeren tijdens een hulpverlening?
Elke hulpverlening start met communicatie.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #48 Gepost op: 23 januari 2004, 10:12:06
Hallo allemaal,

ik begrijp dat jullie genoegen nemen met afdankertjes, tweedehandsjes en dubieuze materiaalkeuze, maar er zijn reddingsbrigades welke hun hulpverlenende taken serieus nemen en daar een budget vrij voor maken om met goede regelingen en adequaat materiaal een assistentie te doen naar iemand in acute nood. Dat andere zijn die genoegen nemen met een open wagen om slachtoffer vervoer te doen is een ieders goed "recht", maar onze keuze is het niet, zodat wij zoeken naar een intergraal hulpverleningsvoertuig voor strand inzetten t.b.v. reddingsbrigades. (citaat: Rescue Ranger)
Eeven een vraagje meneer Rescue ranger..als je zo negatief wilt reageren op andere professionele hulperleningsorganisaties..dan moet je wel weten waarover je praat. Want het Medical Team Nederland heeft geen enkele open wagen voor vervoer van patienten. Over het algemeen hebben wij zelfs beter materiaal dan de gemiddelde reddingsbrigade. En daarnaast moet je niet vergeten dat wij een ander uitgangspunt en andere soorten hulpverleningen doen dan alleen op het strand paraderen. Verder moeten wij veeeel breder inzetbaar zijn dan jullie als Reddingsbrigade..want ik ga ervan uit dat jullie geen ongevallen met beknellingen hebben; geen concerten; geen motor- en autosport...en noem maar op. Dus nogmaals...wil je feedback geven..doe dat dan als je er verstand van hebt.

Pedro


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #49 Gepost op: 23 januari 2004, 10:46:13
Het scheelt wel veel of je iedere dag op het strand rond rijd of dat je wordt ingezet op een motorcross. Dit is een groot verschil. Een voertuig voor op het strand wordt op een hele andere manier mishandeld als op een motorcross.

9910001
9910001