Nieuwe tas Uden

Auteur Topic: Nieuwe tas Uden  (gelezen 6843 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Gepost op: 18 juni 2008, 21:11:58
Nieuwe tankautospuit voor Udense brandweer
UDEN - De Udense brandweer krijgt een nieuwe tankautospuit. Het voertuig wordt op dinsdag 17 juni overgedragen aan de burgemeester Joke Kersten. Volgens brandweerwoorvoerder Twan van der Velden is de nieuwe Mercedes aangekocht uit de mantelovereenkomst van de Regionale Brandweer Brabant-Noord.

"Er zijn in totaal zes voertuigen besteld, waarvan er dus één naar Uden gaat. Ook de Boekelse brandweer krijgt er binnenkort een." De nieuwe tankautospuit beschikt over het zogeheten 'One-seven-schuimsysteem'. "Hiermee hebben we minder bluswater nodig en dat zorgt weer voor minder waterschade bij branden. We kunnen er ook langer mee werken", legt Van der Velden uit. De brandweerauto die door de nieuwe tankautospuit wordt vervangen gaat naar het bedrijf Peka Kroef in Odiliapeel dat beschikt over een BHVplus-organisatie.

Nieuwe brandweerauto overgedragen
UDEN - De nieuwe tankautospuit van de Udense brandweer is dinsdagavond officieel overgedragen aan burgemeester Joke Kersten. De burgemeester, die met haar oranje pet al helemaal in de Oranjestemming was, mocht met de eveneens nieuwe ladderwagen naar boven om het 'cadeaupapier' (lees: zwart plastic) van de tankautospuit te verwijderen. Daarna was het tijd om de nieuwe aanwinst van dichtbij te bewonderen.


Kliknieuws




Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2008, 21:12:12
De huldiging





















Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2008, 21:12:41






60 jaar brw Uden
















Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2008, 21:20:51
is er misschien nog een opendag mbt het 60 jarig jubileum?! ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2008, 21:22:04
Mooie foto's en een mooi voertuig, alleen vind ik het wel vreemd dat er de regiocod niet voor het roepnummer staat.. ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2008, 21:38:41
Mooie foto's en een mooi voertuig, alleen vind ik het wel vreemd dat er de regiocod niet voor het roepnummer staat.. ::)

Dat is per regio zelfs per korps verschillend, staat er hier ook niet op hoor.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2008, 21:42:37
Dat is per regio zelfs per korps verschillend, staat er hier ook niet op hoor.
Maar het is dicht bij hoor, ik heb begrepen dat dat overal gaat gebeuren, heeft te maken met de veiligheidsregio's heb ik begrepen  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2008, 21:49:56
is er misschien nog een opendag mbt het 60 jarig jubileum?! ::)

jep 13 sept  ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2008, 21:55:41
Maar het is dicht bij hoor, ik heb begrepen dat dat overal gaat gebeuren, heeft te maken met de veiligheidsregio's heb ik begrepen  ;)

in de regio twente niet hoor.... hebben ze sinds invoering van c2000 een geheel ander roepnummer systeem ingevoerd


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2008, 21:57:54
in de regio twente niet hoor.... hebben ze sinds invoering van c2000 een geheel ander roepnummer systeem ingevoerd
Ok, maar volgens mij  was C2000 er wel een aantal jaar eerder als de vorming van de veiligheidsregio's  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid