bezwaar maken tegen een gebruiksvergunning??

Auteur Topic: bezwaar maken tegen een gebruiksvergunning??  (gelezen 4478 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2008, 22:47:14
Let er ook op dat je alleen bezwaar kunt maken wanneer het besluit nog 'vers' is. (meestal) 6 weken na afgifte ervan vervalt die mogelijkheid.

Wie 'publiceert' een gebruiksvergunning?  ::) ::) ;)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2008, 12:48:45
Wie 'publiceert' een gebruiksvergunning?  ::) ::) ;)

ehh..... de gemeente
Algemene wet bestuursrecht afd.3.6

 ???
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Michelle1983

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2008, 13:01:03
Een gebruiksvergunning is een beschikking. Die worden volgens mij niet uitdrukkelijk gepubliceerd:

artikel 3:41, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht
Citaat
De bekendmaking van besluiten die tot een of meer belanghebbenden zijn gericht, geschiedt door toezending of uitreiking aan hen, onder wie begrepen de aanvrager.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2008, 00:38:50
Een gebruiksvergunning is een beschikking. Die worden volgens mij niet uitdrukkelijk gepubliceerd:

artikel 3:41, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht

Dus je hoeft ze niet in het plaatselijke leugenaartje te publiceren?

Hier gaat het om belanghebbende in de zin van een besluit, een buurman kan last hebben van het gebruik. In de regel zal een bezwaar ook niet gegrond verklaard worden. In de wet is geregeld wie er bezwaar kunnen maken. Persoonlijk heb ik meegemaakt dat de buren bezwaar maakten. Dit was omdat ze er niet mee eens waren dat er een kroeg open ging. De mensen snappen niet dat een gebruiksvergunning over brandveiligheid gaat. Meestal gaat het bezwaar over het gebruiken van een pand. Als Nederlander heb je eenmaal het recht om bezwaar te maken tegen een besluit.

Toch blijf ik erbij dat ik als bezoeker wel degelijk een belang heb bij een gebruiksvergunning... Het gaat toch om mijn veiligheid? ::) ??? Stel dat 'iemand' een foutje gemaakt heeft en in een ruimte te veel mensen toegestaan heeft in relatie met het aantal aanwezige nooduitgangen... Daar heb ik als bezoeker toch echt last van...  ;)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2008, 09:26:45
Publicatie is niet verplicht maar de VROMinspectie geeft aan dat dit wel gewenst is. In principe kan iedereen tegen een besluit bezwaar maken. Dus als een bezoeker vindt dat hij bezwaar moet maken tegen een gebruiksvergunning kan dat.
De reden dat iemand een fout heeft gemaakt kan ik me goed voorstellen. Dit houdt in dat de voorwaarden aan de gebruiksvergunning hierop aangepast moeten worden. Het besluit kan zonder problemen gehandhaafd blijven. Maar in alle eerlijkheid, Hoeveel bezoekers hebben er inhoudelijk zoveel kennis dat zij fouten van preventisten kunnen herkennen.
In de meeste gevallen zal de eigenaar de regels aan zijn laars lappen. Ik ga ervan uit de de gebruiksvergunning zal kloppen. Wat beter werkt is een schriftelijke klacht naar B@W. De klacht moet ook afgehandeld worden en zit niet vast aan termijnen waarbinnen je moet reageren. De gemeente is wel verplicht om een klacht binnen een gestelde termijn af te handelen.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.