Nu ben ik eens aan de beurt!

Auteur Topic: Nu ben ik eens aan de beurt!  (gelezen 3894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2008, 10:18:34
Ik weet dat ze in Amstelveen overdag (door de weeks) opkomst hebben (wie het eerst komt, wie het eerst maalt) en 's avonds, 's nachts en in het weekend in piket diensten werken.
Maar vaak gaan ze er al niet uit, ze hebben daar ook beroeps en dus is het vaak herbezetten.


Storz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2008, 10:51:16
Dus door de piketdiensten komt iedereen wel aan een aantal uitrukken, en daarbuiten geldt het recht van de snelste?

Ligt aan de prio van de melding. Bij een prio 2 of 3 wordt er vaak gewacht op de mensen die wat verder weg wonen.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2008, 11:01:18
Die wisselen hier ook gewoon. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
ze hebben hier een piket ploeg waar 1 bevelvoerder en 1 chauffeur in zit dus die zitten er altijd in... voor werkdagen en tijden is er een beroepsploeg dus die komen altijd een keer aan de beurt


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2008, 22:52:54
Ik weet dat ze in Amstelveen overdag (door de weeks) opkomst hebben (wie het eerst komt, wie het eerst maalt) en 's avonds, 's nachts en in het weekend in piket diensten werken.
Maar vaak gaan ze er al niet uit, ze hebben daar ook beroeps en dus is het vaak herbezetten.
Dat is niet helemaal waar.
Van -ik dacht- 's ochtends 6 tot 's avonds 7 heb je een korpsalarm. Buiten die tijden heb je een wekelijks samengestelde piketploeg die gepiept wordt in 2 delen.
Piket 1 = Chauffeur + brandwacht + brandwacht
Piket 2 = Bevelvoerder + brandwacht + brandwacht.

Voor haakarmvoertuigen die uitgaan (en vroeger de kleine HV) krijgt alleen Piket1 de melding (Chauffeur + 1 brandwacht zijn dan nodig).
Voor een hele TS worden Piket1+Piket2 opgeroepen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2008, 17:49:04
Een systeem staat al op het forum: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,7068.0.html  ;)

Welk korpsen gebruiken dit tegenwoordig (nog)?


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2008, 18:32:46
hier gebruiken ze de NN-methode (niet nadenk), wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De bevelvoerders draaien om de week hun eigen diensten. En nu in de zomerperiode is de weekeinden een piketdienst/consignatierooster.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2008, 19:26:54
6 man, wagen weg. Soms wel EVEN wachten op extra bemanning.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2008, 19:27:56
zodra er iets aan de hand is en er nog mensen op de kaz zijn gaat de PM rijden
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li