Inzet reddingsbrigades door hulpdiensten

Auteur Topic: Inzet reddingsbrigades door hulpdiensten  (gelezen 20079 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #90 Gepost op: 7 juli 2008, 20:41:30
Weet niet of dat het is, maar in mijn pager staan de codes 0903000 en 0903812

 :)

Bedankt alvast ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #91 Gepost op: 16 juli 2008, 14:47:22
Kunnen we dit niet net zo goed ook omdraaien: inzet hulpdiensten door reddingsbrigades?
Gisteren bleek me weer hoe je elkaar nodig hebt:

linkje

Henk


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #92 Gepost op: 18 juli 2008, 19:48:48
Weer even terug naar de originele topictitel:

Citaat
Dinsdag middag 15 juli om 15:02 uur werd de strandploeg van Reddingsbrigade Paal 13 Callantsoog gealarmeerd in verband met een reanimatie aan de Zeeweg in Callantsoog.

Prio 1(NB.: reddingsbrigade) (GG: anh-inci-7,snh-rmg-03) Zeeweg 15 CALLANTSOOG 2 Reanimatie CLG110

Hoewel de locatie zich niet direct op het strand bevond, maar achter de duinen in het dorp, kan onze reddingsbrigade ook in voorkomende situaties worden gealarmeerd als “first responder” bij reanimatie.

Binnen 6 minuten was het eerste strandvoertuig van de reddingsbrigade ter plaatse met 4 strandwachten. Het betrof een hartinfarct van een vrouw op leeftijd. Direct namen twee ervaren strandwachten de reanimatie over. Tevens werd door de reddingsbrigade de Automatische Electronische Defribilator (AED) en medicinale zuurstof ingezet. Op datzelfde moment ving de bijrijder van de auto de aanwezige familie van het slachtoffer op.

Na 10 minuten werd de reanimatie overgenomen door het aanwezige ambulance personeel. Ondanks de snelle, adequate en professionele inspanningen van de reddingsbrigade en overige hulpdiensten is het slachtoffer helaas overleden.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h